Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Citaat van: The Demon op 16-01-2015 21:41:44
Citaat van: BBS op 16-01-2015 21:30:37
Voorop gesteld dat DAF fijne wagens kan bouwen, alleen het automatische versnellingsbak verhaal moeten van af blijven....
Dat kunnen ze daar in Eindhoven na al die jaren nóg steeds niet.. :eusa_wall: :eusa_wall:
Daar hebben ze bij Mercedes ook nog geen kaas van gegeten kan ik je melden, wij hebben al 10 jaar zo'n schijthok dat niet terugschakeld als het moet, als je opterkt is het net of je op een rodeostier zit, enzovoorts.

Ik had 1,5 week geleden een Iveco Daily automaat die perfect werkte, gasgeven en eerst de toeren omhoog en dan langzaam de koppeling erin laten komen, om vervolgens met volledig aangegrepen koppeling door te gaan in de toeren (die Italianen kunnen echt wel wat, blijkt).

Kleine aanvulling: Ik heb toch nog steeds de voorkeur voor een handbak.

Gewoon de ouderwetse eaton kan niets tegenop.
schakelt soepel en snel.

Volvo schijnt ook goede automaten te hebben trouwens  :eusa_think:

grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

petrolhead2.5

Ga toch gewoon voor een MAN ook de automaat schakelt als mes door de boter ;D soepel en snel

BBS

Die I-Shift automaatbakken van de Volvo zijn perfecte bakken... Laatst ook zo'n nieuw hok meegehad een dag en het schakelt echt perfect. :eusa_drool:

MAN gebruikt die zelfde klote ZF bakken die DAF ook gebruikt. :eusa_wall:
Sta je voor een kruising en wil je optrekken, doen die köt hokken niks. Blijven gewoon staan terwijl je het gaspedaal door de bodem heen stampt. :evil:
Volvoloos....

dielie850

Citaat van: BBS op 16-01-2015 21:30:37
Voorop gesteld dat DAF fijne wagens kan bouwen, alleen het automatische versnellingsbak verhaal moeten van af blijven....
Dat kunnen ze daar in Eindhoven na al die jaren nóg steeds niet.. :eusa_wall: :eusa_wall:
En vooral in de grondverzet :eusa_wall:
Heb een keer zon (toen) nieuwe CF voor de kip oplegger gehad maar zodra je er mee in de groeve komt krijg je alle gangen om je oren :eusa_wall:

V70 classic

Wat automaat betreft kan het wegtransport nog veel leren van de landbouw.
T zal altijd wel een compromis blijven.

Grts

Lunadust

Citaat van: V70 classic op 16-01-2015 22:22:51

Grts

Zolang de grote wereldspelers in de mijnbouw de dumpers met allison bakken massaal vervangen door Volvo FM met Ishift
En de landbouw nog niet zo heel erg betrokken is bij brandstof besparing zal dat leren wel loslopen.
Techneut, geen dichter.

V70 classic

Citaat van: Lunadust op 16-01-2015 22:41:42
Citaat van: V70 classic op 16-01-2015 22:22:51

Grts

Zolang de grote wereldspelers in de mijnbouw de dumpers met allison bakken massaal vervangen door Volvo FM met Ishift
En de landbouw nog niet zo heel erg betrokken is bij brandstof besparing zal dat leren wel loslopen.
Je al eens verdiept in zo een transmissie?
Zijdezacht schakelen onder belasting.
Perfect te programeren door de gebruiker. 
Verder loopt een tractor ook gewoon op diesel.
Brandstof besparen doet dus ook daar mee.

Verder zul je in het bouwsigment geen prijs  winnaars vinden in catagorie zuinig rijden. 

Groet

Lunadust

Ik heb me daar (vanuit werk interesse) (Volvo CE) een klein beetjein verdiept.
De bakken die daar gebruikt worden zijn gelijk aan de bakken die langzaam uit de truck markt verdwijnen.
Juist door de software matig steeds beter wordende automatisch schakelende handbakken.

De kopppelomvormer bakken zullen echt uit de zware toepassingen gaan verdwijnen denk ik.
Techneut, geen dichter.

petrolhead2.5

De ZF bakken zijn er de afgelopen jaren enorm op vooruit gegaan qua schakelgedrag, waarschijnlijk software veel beter. Vroegere bakken idd geen top.

V70 classic

Citaat van: Lunadust op 17-01-2015 07:52:11
Ik heb me daar (vanuit werk interesse) (Volvo CE) een klein beetjein verdiept.
De bakken die daar gebruikt worden zijn gelijk aan de bakken die langzaam uit de truck markt verdwijnen.
Juist door de software matig steeds beter wordende automatisch schakelende handbakken.

De kopppelomvormer bakken zullen echt uit de zware toepassingen gaan verdwijnen denk ik.

In de transport gebruikt men de oude bak uit de jaren 80 welke men automatisch laat schakelen.
T is dus eigenlijk de oude klote bak met een andere schakeltoren.
Weet je nogvan die ellende met dat EPS ghgh.
In de landbouw gebruikt men al 20 jaar bakken welke je onder volle belasting kunt schakelen ( zonder koppel omvormer).
Bakken hebben geen slip, bij bepaalde werkzaamheden is het cont op en af schakelen.
Je kunt per werkzaamheid het karraker van de bak aanpassen.
De thechniek is er enkel voor de vrachtwagen te duur.
Het kan dus wel.

Kapitein Haak

Citaat van: petrolhead2.5 op 18-01-2015 16:12:40
De ZF bakken zijn er de afgelopen jaren enorm op vooruit gegaan qua schakelgedrag, waarschijnlijk software veel beter. Vroegere bakken idd geen top.

Toch halen ze bij lange na niet het niveau van de automaat die Volvo en Renault toepassen.
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

dielie850

Citaat van: Kapitein Haak op 18-01-2015 16:52:31

Toch halen ze bij lange na niet het niveau van de automaat die Volvo en Renault toepassen.
Renault is volvo Toch? :eusa_think:

fust850

Ik rij dagelijks in een Actros 1845 Bigspace (BJ medio 2013).
Automatische bak haalt het nog steeds bij lange na niet bij die van Volvo...
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

Kapitein Haak

Citaat van: dielie850 op 18-01-2015 17:20:15
Citaat van: Kapitein Haak op 18-01-2015 16:52:31

Renault is volvo Toch? :eusa_think:

Yep, Dealers zitten tegenwoordig ook al in het zelfde pand zo hier en daar...
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

leons850

Ik heb een vraagje voor de truckers hierzo.
waar ik zelf nog nooit in een vrachtwagen heb gereden vroeg ik me af waarom vrachtwagens inhalen op een 2 baans snelweg? Wat is er te winnen met 1km snelheids verschil?
vanmorgen had ik er ook weer 1, ik was iets van 5e in de rij achter de vrachtwagen en zie dan koplampen van auto's tot aan de horizon. Deze chauffeur moest 5 vrachtwagens voorbij wat van Epe tot bijna Apeldoorn zuid duurde.
dat is bij 120 al dik 15min rijden.
Ik snap hier echt het nut niet van.
amper snelheids verschil en enorm veel irritatie.

Ik zeg niet dat jullie het doen, ik ben gewoon benieuwd en misschien dat ik er dan begrip voor krijg want momenteel kan ik me wel opvreten op zo'n moment.

Ik ben 1 en al oor. :)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein