Geen power/boost onder de 3500 toeren

Gestart door ChillyWilly, 11-10-2011 14:44:20

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Elsje op 16-10-2011 21:45:35
Ik dacht dat een 855R standaard een 15G heeft.

Alleen de automaat. De handbak heeft een 16T.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ChillyWilly

Citaat van: Elsje op 16-10-2011 21:45:35
Citaat van: ChillyWilly op 16-10-2011 21:36:47
Ok, duidelijk verhaal. Gezien mijn probleem, denken jullie ook dat de Turbo vervangen de beste optie is (door gewoon een 16T)?

Citaat van: ChillyWilly op 11-10-2011 14:44:20

Binnenkort toch eerst maar eens de turbo vervangen, gewoon door een standaard 16T.

Ik dacht dat een 855R standaard een 15G heeft. Ik las dat je een standaard ECU wil plaatsen om hem te testen. Maar je hebt een 16T.

Automaat is 15G, handbak 16T.

den dis

Citaat van: ChillyWilly op 16-10-2011 21:36:47
Ok, duidelijk verhaal. Gezien mijn probleem, denken jullie ook dat de Turbo vervangen de beste optie is (door gewoon een 16T)?
Als je zeker bent dat het aan de turbo ligt.
Als ik van jou was raadpleegde ik even een expert op dit vlak, liet hem de auto onderzoeken zodat je de juiste diagnose krijgt en dan kun je iets aan het probleem doen.
Maar eerst de turbo vervangen om achteraf tot de conclusie te komen dat dit mss niet nodig was is ook een beetje :eusa_wall:

mvg
Dennis

ChillyWilly

Ok, maar welke expert, heb je suggesties?

den dis

Er zitten er wel een paar op het forum denk ik   ;D

ChillyWilly

Mitchel heeft er uitgebreid naar gekeken er ook nog niet de oorzaak kunnen vinden helaas.

Ludo

Citaat van: ChillyWilly op 11-10-2011 14:44:20
Nadat de oude motor van mijn 855R (Rica ECU) stuk gegaan is is er een nieuwe (140K gelopen) ingebouwd door Toncar. Turbo  e.d. van de auto motor zijn overgezet, wel nieuwe distributieriem en spanrollen. Sindsdien heb ik het probleem dat er onder de 3500 toeren er geen druk opgebouwd word.

Citaat van: mitchelli op 13-07-2011 15:28:37
He hier op de zaak een 850 R met precies dezelfde klacht! Ontsteking,distri timing,compressie,turbodruk regelklep,wastegate,turbo,kat,vacuum slangen,foutcodes,ontsteking (behalve bobine) gecontroleerd of vervangen. Auto is gechiped. Lijkt toch aan de software te liggen...

ChillyWilly

Klopt, alleen is hij ook al bij Rica geweest.

Ludo

Citaat van: ChillyWilly op 16-10-2011 22:21:09

Citaat van: ChillyWilly op 14-10-2011 09:42:01
ECU is getuned bij Rica, heeft altijd goed gewerkt met de oude motor.

Met de 'nieuwe' motor ook daar geweest?.
Dan moet er ook iemand iets zinnigs kunnen vertellen!.

ChillyWilly

Citaat van: Ludo op 16-10-2011 22:38:50
Citaat van: ChillyWilly op 16-10-2011 22:21:09

Citaat van: ChillyWilly op 14-10-2011 09:42:01
ECU is getuned bij Rica, heeft altijd goed gewerkt met de oude motor.

Met de 'nieuwe' motor ook daar geweest?.
Dan moet er ook iemand iets zinnigs kunnen vertellen!.

Ja, chip was op de oude motor, nieuwe motor was kaal, dus zelfde ECU. Hij heeft toen een tijd bij Rica gestaan, die hebben ook nog een rook lek test gedaan, ook goed. Roel sr. dacht iets te horen wat leek op afstelling nokkenassen tijdens het rijden, maar de timing is meerdere keren gecontroleerd. Ik ben ook maar een leek, maar gezien de dingen die ik voel en hoor blijf ik denken aan die turbo. Mocht ik de turbo vervangen is het dat niet is er ook geen man overboord natuurlijk. Bottomline is dat ik gewoon lekker wil roffelen.

Overigens in het geluid van deze nieuwe motor (140K gelopen) een stuk minder. De oude was luid bij hogere toeren en de uitlaat roffelde ook luider. Maar de katalysator is ook nagekeken....

Alles rond die motor is nagekeken of vervangen, er zit een nieuwe verdeelkap en bougiekabels op, nieuwe drukregelaar met nieuwe vacuumslangen. Olie verbruik is laag en de olie is bijna nog zo licht als toen het uit de fles kwam. Bij lopende motor open draaien van de olie vuldop geen dansende dop en de nokkeassen met voldoende olie duidelijk zichtbaar.

Vandaar dat ik als leek toch aan een nieuwe turbo zit te denken, de volvo verdient het  :)

M a r c

Heb je de timing op de nokkenastandwielen gecontrolleerd of ook daadwerkelijk de stand van de nokkenassen?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ChillyWilly

Het is bij Toncar en van Vliet gecontroleerd, maar waarschijnlijk alleen de tandwielen.

*edit: net nog even gebeld met van Vliet, zowel de tandwielen als de stand van de assen is gecontroleerd.

ChillyWilly

Al een tijd geen update meer. Probleem met de olie was een lekkende keerring onderin bij de peilstok.

Verder de afgelopen maanden prima gelopen, behalve het turbo lag probleem. Hopelijk binnenkort genoeg funds voor een nieuwe 16T.

ChillyWilly

Het is even geleden, maar vandaag is de turbo vervangen en hij loopt weer zoals een 850R hoort! Het was dus toch de turbo zelf die stuk was!

Vulk