Geen power/boost onder de 3500 toeren

Gestart door ChillyWilly, 11-10-2011 14:44:20

Vorige topic - Volgende topic

ChillyWilly

Ik had dit verhaaltje eerst bij mijn wie ben ik topic staan, maar leek mij hier beter op zijn plek.

Nadat de oude motor van mijn 855R (Rica ECU) stuk gegaan is is er een nieuwe (140K gelopen) ingebouwd door Toncar. Turbo  e.d. van de auto motor zijn overgezet, wel nieuwe distributieriem en spanrollen. Sindsdien heb ik het probleem dat er onder de 3500 toeren er geen druk opgebouwd word. Hierna komt de turbodruk rustig erin en stijgt naar zo'n 1.4 bar. Maar dan nog trekt hij niet zoals je zou verwachten, waarschijnlijk door inefficientie met die overboost  ???

Nu is bij van Vliet Automedon door o.a. Mitchel van alles nagekeken en/of vervangen (slangen, turbodruk regelaar), maar het probleem blijft ondanks dat hij nu wel beter rijd dankzij hun inzet. Auto is ook bij Rica geweest, hebben ook niks kunnen vinden, behalve dat Roel Sr. dacht aan iets met de nokkenassen, want hij hoorde bij het rijden langs een geluidswal iets vreemds. Nu hoor ik ook soms een soort rateltje wanneer de turbo erin komt. Klinkt alsof het ook uit de turbine komt. Verder loopt hij erg goed.

Binnenkort toch eerst maar eens de turbo vervangen, gewoon door een standaard 16T. Wil misschien wel voor een grotere (19T) gaan, maar dan is het misschien beter om ook meteen de drijfstangen te vervangen.

Ik hoop dat dit probleem gevonden en opgelost gaat worden  :eusa_pray:

UserID6342

Staat je distributie wel goed op tijd ?  Daar zou ik eerst naar kijken.

ChillyWilly

Distributie is, zelfs meerdere keren, gecontroleerd. Zou dus goed moeten zijn.

ChillyWilly

Iemand nog ideeën? Ik rij hier nu al een jaar mee en niemand kan me verder helpen  :eusa_pray:

elmarconi

Eoa restrictie in het uitlaattraject? Verstopte kat? Geen foutcodes? AFR gemeten?

--
Autogas Inside . . .

M a r c

1.4 bar.... Jij bent niet bang....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Martijn_B

Ja idd, 1.4 bar is hoog man! Is de ecu getuned? Al eens ecu geswitched?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

ChillyWilly

Citaat van: elmarconi op 13-10-2011 23:34:02
Eoa restrictie in het uitlaattraject? Verstopte kat? Geen foutcodes? AFR gemeten?

Cat is gecontroleerd en geen codes. AFR weet ik niet, is wel een goeie om te doen.

Citaat van: Martijn_B op 14-10-2011 00:19:38
Ja idd, 1.4 bar is hoog man! Is de ecu getuned? Al eens ecu geswitched?

ECU is getuned bij Rica, heeft altijd goed gewerkt met de oude motor. De 1.4 bar komt er pas in boven de 4000-4500 toeren, dus ik maak me niet te veel zorgen :P
Ik zou best eens een standaard ECU willen proberen, maar kan geen standaard 850 R ECU's vinden, misschien iemand met een R die het samen wil uitproberen?

ChillyWilly

Ik herinner met net nog dat Toncar aangaf dat dan de turbo stuk moest zijn, maar aangezien ik daar niet netjes behandeld ben ben ik naar van Vliet gegaan. Die hebben toen een turbo drukregelaar (weet niet welke) vervangen. Hierna waren de symptomen hetzelfde, alleen was de turbo druk nu max 1.4 ipv rond de 1.1.

jwrtuning

Kan het zijn dat de turbodrukregelklep verkeerd is aangesloten?

Per ongeluk 1 van de 2 slangetjes omgewisseld?
Ik herinner met ergens zoiets gelezen te hebben, en dat er daardoer meer druk optreed?

Ik ga deze klep vanavond vervangen voor een nieuw(er) type. Ben wel benieuwd naar het resultaat maar dat terzijde.

ChillyWilly

Citaat van: jwrtuning op 14-10-2011 13:02:43
..
Ik ga deze klep vanavond vervangen voor een nieuw(er) type. Ben wel benieuwd naar het resultaat maar dat terzijde.

Zou je daar foto's van kunnen maken? Dan kan ik kijken of het allemaal goed zit.

jwrtuning

Lees dit topic eerst maar eens door:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12169.0.html

Op pagina 3 lees je dat GermanR de slangetjes verkeerd om had wat resulteerde in meer turbodruk:

Citaat van: GermanR op 30-05-2008 21:22:33
Nou heb hem er vanmiddag opgezet.

http://i196.photobucket.com/albums/aa264/daanennance/DSC00612.jpg

Vind weinig succes.

Had eerst de slangetjes verkeerd om, vind 1,5 bar nog niet zo leuk.  :(
Heb de slangetjes nu goed zitten alleen schommelt de turbo druk enorm??????????
Tussen de 0,8 en 1,1 bar bij vollast.
Dus maar even zoeken wat dat nu weer is.  :eusa_think:

Ik heb dus ook het nieuwere type besteld. Volgens mij is het niet moeilijk aan te sluiten, let op de kleurtjes op de mondstukken.

ChillyWilly

M a r c

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: jwrtuning op 14-10-2011 13:38:13
Lees dit topic eerst maar eens door:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,12169.0.html

Op pagina 3 lees je dat GermanR de slangetjes verkeerd om had wat resulteerde in meer turbodruk:

Citaat van: GermanR op 30-05-2008 21:22:33
Nou heb hem er vanmiddag opgezet.

http://i196.photobucket.com/albums/aa264/daanennance/DSC00612.jpg

Vind weinig succes.

Had eerst de slangetjes verkeerd om, vind 1,5 bar nog niet zo leuk.  :(
Heb de slangetjes nu goed zitten alleen schommelt de turbo druk enorm??????????
Tussen de 0,8 en 1,1 bar bij vollast.
Dus maar even zoeken wat dat nu weer is.  :eusa_think:

Ik heb dus ook het nieuwere type besteld. Volgens mij is het niet moeilijk aan te sluiten, let op de kleurtjes op de mondstukken.

Jullie doen maar wat niet?  :eusa_doh:

Die nieuwe Pierburg klepjes zijn helemaal niet compatibel met een M4.3 ecu.....

info@europeantuning.nl