stukje lassen aan uitlaat....

Gestart door Wouter1973, 12-10-2011 18:36:46

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Het blijkt enorm lastig te zijn om op korte termijn  iemand te vinden die het scheurtje tussen uitlaatpijp en middendemper kan lassen van mijn V70, althans op een dag/tijdstip dat ik mogelijkheden heb (veelal doordeweeks overdag).  Nog maar eens een poging: wie wil/kan mijn uitlaat, tegen vergoeding, op de aansluiting even 'aantippen'? Liefst omgeving Eindhoven, maar het is geen probleem als ik een stukje moet rijden uiteraard. Hoor graag wie me kan helpen!

Jack v

pb wepster eens misschien heeft die even tijd. Woont in Brunssum
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

JW

moet die demper nog worden uitgebouwd of niet?

Ik heb MIG en TIG hier, omgeving Venray. Alleen ben ik door de week gewoon op werktijden aan het werk.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

pwberg

Heb hier omg. West-Brabant ook nog zoiets liggen. Ophangbeugels zijn van de einddemper afgebroken, demper is verder nog goed. Stelt niet veel voor, buiten de skills en de apparatuur....

Ik kaap Wouter's topic ongegeneerd even om dezelfde vraag te stellen.  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

haasje

Er zijn losse beugels te krijgen die je op je einddemper kunt klemmen.

pwberg

Citaat van: haasje op 12-10-2011 21:55:38
Er zijn losse beugels te krijgen die je op je einddemper kunt klemmen.

Linkje? Of is het verbuigen van de huidige beugels en vastzetten met een RVS slangenklem ook een optie (APK-technisch gezien dan)?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

haasje

Ze staan oa op de site van estateservices tussen de aanbiedingen (het lukt niet om direct naar de juiste pagina op de site te linken), maar er zijn meer bedrijven die ze hebben.

Edit: Op de site van nordicar staan ze ook

pwberg

Citaat van: haasje op 12-10-2011 22:39:40
Ze staan oa op de site van estateservices tussen de aanbiedingen (het lukt niet om direct naar de juiste pagina op de site te linken), maar er zijn meer bedrijven die ze hebben.

Edit: Op de site van nordicar staan ze ook

Perfecto, thanx.

(\_/)
(O.o)

Wouter1973

Ik kaap 'm weer even terug ;)

Auto vandaag op de brug gehad, met de veronderstelling dat de aansluiting van pijp op middendemper gelast moest worden. Wat blijkt? Geen lek te vinden! Prop in uitlaat geduwd, maar niks te horen. Het enige dat er aan de hand is, is dat vanuit de katalysator een hol geluid lijkt te ontstaan dat bij de eindpijp uiteindelijk versterkt is te horen. De auto klinkt dus gewoon wat luider dan normaal! Wat natuurlijk wel weer andere vermoedens opwerpt: die kat is waarschijnlijk leeg....
Zou apart zijn, want volgens mij red je het met G3 niet om zonder werkende katalysator binnen de uitstoot-norm te blijven.... :eusa_think:
Deze auto blijft me verrassen.... :-X

pwberg

(\_/)
(O.o)

Wouter1973

Citaat van: pwberg op 15-10-2011 14:33:07
Citaat van: Wouter1973 op 15-10-2011 14:25:46
Ik kaap 'm weer even terug ;)

Dat mag....  ;)
Geweldig. Altijd fijn om achteraf toestemming te krijgen ;-)

grijzev70tdi

G3 heeft schonere uitlaatgassen als een benzine. En sommige forumleden halen de APK ook zonder kat, heb ik volgens mij wel ergens gelezen. Dus kan wel, is niet zo handig. Wel meer vermogen :P
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Wouter1973

Citaat van: grijzev70tdi op 15-10-2011 19:54:51
G3 heeft schonere uitlaatgassen als een benzine. En sommige forumleden halen de APK ook zonder kat, heb ik volgens mij wel ergens gelezen. Dus kan wel, is niet zo handig. Wel meer vermogen :P
De APK zonder kat is zeker mogelijk. Maar dan op benzine of lpg G2 dacht ik...alhoewel....mijn 940 had een niet meer helemaal frisse katalysator destijds, en dat was ook een G3 installatie. En toen ook zonder problemen APK gekeurd. Toch vreemd, aangezien het hele idee van G3 is dat de installatie lambda-gelinkt is en een maximale uitstoot heeft die, dacht ik, nog iets van 30% onder de Euro II norm ligt. Als je dat zonder kat kan halen, is die norm dus kennelijk ook niet zo ambitieus.
Meer vermogen, ze zeggen het ja....wat zal het zijn, een pk of 3 winst gok ik?

ulkeman

Citaat van: Wouter1973 op 15-10-2011 20:15:13
Citaat van: grijzev70tdi op 15-10-2011 19:54:51
De APK zonder kat is zeker mogelijk. Maar dan op benzine of lpg G2 dacht ik...alhoewel....mijn 940 had een niet meer helemaal frisse katalysator destijds, en dat was ook een G3 installatie. En toen ook zonder problemen APK gekeurd. Toch vreemd, aangezien het hele idee van G3 is dat de installatie lambda-gelinkt is en een maximale uitstoot heeft die, dacht ik, nog iets van 30% onder de Euro II norm ligt. Als je dat zonder kat kan halen, is die norm dus kennelijk ook niet zo ambitieus.
Meer vermogen, ze zeggen het ja....wat zal het zijn, een pk of 3 winst gok ik?

op benzine zonder kat red je het niet !!!!!

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

EdenAli

Ik heb G3 dus zonder kat kan ik APK doen?
Als het kan zou ik wel zonder willen iemand een keer tijd?
Kratje Hertog ,Dommelsch of Jupiler is dan in de pocket.