BESCHERMING ONDER MOTOR voor Volvo 850 tdi

Gestart door raychateau, 17-10-2011 15:52:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ceesv70

#15
zelf heb ik enkele weken geleden een steen geraakt op topsnelheid in duitsland. Je raadt het al.... plaat kapot.

na een lange zoektocht (wagner und gunther in duitsland) heeft een nieuwe TDI plaat voor 99,=. zie website www.w-und-g.de

uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat de maatvoering van de tdi uitvoering identiek is aan de benzine echter.... zit er geen geluiddemping op. Maar goed het belangrijkste is dat de pekel straks niet alles aantast. Nut heeft de plaat zeker.

Op topsnelheid merkte ik ook dat de auto wiebeliger is en zelfs de motorkop gaat wiebelen.

suc 6

bluescoobie

Interessante topic! Ik vermoed dat deze beschermplaat er ook voor zorgt dat in de winter de motor sneller op temperatuur zal komen, omdat er minder wind langs gaat.

Mijn 850 tdi had deze beschermplaat ook niet toen ik hem kocht. Inmiddels heb ik zo'n plaat op een sloop gevonden, echter waren er geen boutjes bij voor de bevestiging. In Vadis kjom ik daar ook niet verder mee.

Ik zie dat er in het sub-frame vrij grote gaten zitten, met wat voor soort boutjes zit de plaat eronder? Kan iemand misschien een foto opsturen?

Alvast bedankt!
Opel Kadett 1.3 LS==>Opel Kadett 2.0 GSI 8V==>Subaru Impreza 2.0 GTT==>Volvo 850 2.5 tdi Estate==>Volvo V70 2.4 D5

)()()sT

Is een (diesel)motor sneller op temperatuur met die plaat ???
Ik heb 'm er nog nooit onder gehad bij m'n benzineblok en kan zo alles inde gaten houden qua lekjes e.d. Qua geluid heeft het bij een benzine 0,niks invloed.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 12-11-2011 08:45:03
Is een (diesel)motor sneller op temperatuur met die plaat ???


Welnee, maakt niks uit.

Ik heb 'm onder Roetmobiel ook nooit gehad, trouwens.

erikv70

ik ben de beschermplaat ook verloren deze week en heb het zelfde probleem.ze hebben geen plaat voor mijn v70 tdi.
heb gebeld met elferink in enter waar ik veel onderdelen haal voor mijn v70.daar hadden ze nog eentje liggen.
die zaak heeft alleen maar volvo en saab onderdelen...
succes

darius

Citaat van: elianmars op 12-11-2011 09:28:48
Citaat van: )()()sT op 12-11-2011 08:45:03
Is een (diesel)motor sneller op temperatuur met die plaat ???


Welnee, maakt niks uit.

Ik heb 'm onder Roetmobiel ook nooit gehad, trouwens.

Die plaat is alleen voor een beetje geluiddemping....verder zie je nix als je lekkage etc hebt.
No show, only go.

jacques1967

Heb zelf zo,n beschermplaat / lekplaat gemaakt van een plaat glad aluminium. Gewoon gekocht bij de Praxis.Eerst kartonnen mal gemaakt en deze overgenomen op de alu plaat. De zaak op maat geknipt. Aan de voor- en achterzijde van de plaat de zaak verstevigt dmv dubbelvouwen en vastgezet met m4 boutje moertje. Vervolgens aantal gaten in geboord voor de bevestiging vd tie-raps . De plaat zit in het midden onder de oren, hieronder een klein verzetje naar beneden en voor- en achterzijde zit dus vast met tie-raps. Kosten ongeveer 30 euro. Staat nog stoer ook, die alu plaat aan de onderzijde .

Reden bij mij was dat soms er een paar druppels olie/lekwater op de parkeerplaats(vloer) van een van mijn opdrachtgevers lag , en aangezien de (sier)bestrating zeer recent gelegd was en ik hierop dus commentaar had gehad , deze oplossing. Werkt perfect tot op heden. Kon ook zo gauw geen originele kap verkrijgen. Heb tijdens mijn zoektocht naar een kunststof beschermkap wel de kap die ter bescherming van de radiateur is gevonden en gekocht en gemonteerd ; miste ook bij mijn glt.