Wat mag hij nog opbrengen?

Gestart door niwesa, 20-10-2011 13:07:57

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

Wij willen waarschijnlijk onze V70 verkopen. Maar ik heb eigenlijk geen idee wat hij nog op mag brengen. Kan iemand een beetje een indicatie geven?
Het betreft een V70 Classic 2.4 van april 2000 (Tevens APK Datum) . Handgeschakeld. Zilver metallic. Kmst. 240.000.
Er zit een super audio installatie in, Kenwood met parrot, MTX Composet plus versterker.

17 inch velgen met goede Michelin banden. Alles werkt qua electra, en de airco is goed.

Wat ik er afgelopen jaar aan gedaan heb is;

Apex verlaging 4 cm. voor. Achter verlaagd met bussen i.v.m. nivomats.

Nieuwe remschijven voor plus blokken

Microswitches deuren vervangen

Condensor en droger zijn vervangen, incl. vullen airco

Minpuntjes; lakbeschadiging bij rechter wielkast achter, ter grote van een euro. Een er is een beschadiging'tje op de bestuurders stoel.

Foto's;

http://www.mijnalbum.nl/Album=QKSXT7T8

Verkoopt helaas zijn mooie V70

Martijn_B

Wat vragen ze voor gelijkwaardige auto's op marktplaats?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

niwesa

CiteerWat vragen ze voor gelijkwaardige auto's op marktplaats?

Ja das een beetje het probleem, de prijzen variëren nogal. Toen ik ruim twee geleden ging kijken kwam ik er zat tegen die goedkoper waren, maar meestal hadden die toch wel veel gebruikersporen. Bovendien verschillen de kmst. nogal.

Vandaar mijn vraag hier, misschien dat iemand ervaring heeft met de inkoop en verkoop van dit soort auto's?

CiteerBijna 8 mille !

http://www.nederlandmobiel.nl/index.php?module=advertentie&voertuig=auto&v_id=1967844&source=gaspedaal

Denk wel dat hij qua netheid in de buurt komt van deze.

CiteerRealistisch ? denk tussen de 2500 en 3500 euro mits in onberispelijke staat.

Oeps, dan wordt het toch afrijden verwacht ik.

daytonawim

Distributie moet zeker ook gedaan worden, gezien de Km stand ?

Spin!

Citaat van: Misha op 20-10-2011 13:17:23

Realistisch ? denk tussen de 2500 en 3500 euro mits in onberispelijke staat.

Dat is precies wat ik in gedachte had eerlijk gezegd.

www.vm-parts.nl

FGG

Citaat van: niwesa op 20-10-2011 13:22:46
CiteerRealistisch ? denk tussen de 2500 en 3500 euro mits in onberispelijke staat.

Tja, wat had je dan verwacht. Ik kocht mijn 99-er V70tdi met alle luxe die je je kan bedenken voor 5000 euro en dat is twee jaar geleden. De prijzen van de classics beginnen nu, in navolging van de 850, ook behoorlijk te kelderen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

niwesa

Tja en daar had ik dus een beetje op gespeculeerd. Denkende dat juist de laatste Classic niet zo sterk zouden dalen omdat  veel mensen roepen dat juist dit  laatste echte Volvo's zijn. Maar autorijden kost geld. :eusa_shifty:

snix

Je hebt twee verschillen: Wat hij waard is (taxatie waarde) en waar je hem voor kan verkopen (straat waarde).
Tussen die twee zit een groot verschil. Wil je hem snel kwijt dan is een interessante prijs noodzakelijk. Wil je zijn taxatie waarde ervoor hebben dus zul je geduld moeten hebben.
Zoals hiervoor genoeg kijken wat gelijkwaardige auto's moeten opbrengen is een goede referentie. Maar als ik dat met mijn auto zou moeten doen ga ik daar niet uitkomen. Ik neem even mijn auto als voorbeeld..
Ik heb een 850 2,5 10v op lpg (geen g3) die hebben in redelijke staat een waarde van rond de 1000 euro (zeker niet meer) Echter die van mij is een redelijk eind opgeknapt en als ik alle investeringen met de daarbij behorende afschrijving (onderhoud even buitengesloten) moet ik er toch wel rond de 3000 voor hebben. (daarvoor heb je dan een goede betrouwbare auto). Dit geld denkik ook voor die van jou. Het is even de vraag of je alle investeringen die je erin hebt gedaan. Zoals de audio installatie terug kan verdienen.
Je ziet hier heel veel auto's in onderdelen weggaan omdat ze dan meer opleveren. Pelle heeft dat recent hier nog gedaan met zijn 850 met kapotte koppakking. Als je die auto probeert te verkopen dan zullen ze er niet meer dan 3-400 euro voor geven. Hij heeft al zijn investeringen weer los verkocht en dan brengt die auto toch meer op. Een auto met goede audio installatie moet je ook weer een liefhebber voor vinden. Iemand die jou auto gaat kopen heeft waarschijnlijk alleen maar interesse in een v70 de rest is een mooie bijkomstigheid.
Om even een gewaagde gok te maken.. Hier staat nu een V70 R te koop op LPi met veel opties voor 5000 euro. Een R is moeilijker te vinden en heeft een bepaalde meerwaarde. Jij hebt een standaard V70 waar er genoeg van te koop zijn.
Ik zie op marktplaats dan een gemiddelde prijs van 2500 euro particulier. Er staan een paar uitzonderingen maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand 8000 euro gaat betalen voor een standaard 2,4 met 144K op de teller. De beste manier vind ik altijd om gewoon een advertentie te plaatsen met een vraagprijs erbij. Krijg je reacties dan kom je in de buurt. Uiteindelijk bepaal jij de vraagprijs en kom je er wel achter wat hij waard was :D

elianmars

Citaat van: FGG op 20-10-2011 13:28:02
Citaat van: niwesa op 20-10-2011 13:22:46

Tja, wat had je dan verwacht. Ik kocht mijn 99-er V70tdi met alle luxe die je je kan bedenken voor 5000 euro en dat is twee jaar geleden. De prijzen van de classics beginnen nu, in navolging van de 850, ook behoorlijk te kelderen.

Roetmobiel is anderhalf jaar geleden voor 5400 euro verkocht. Ik had 'm voor dezelfde prijs gekocht, maar heb er, behalve de 2400 euro kosten van de motorrevisie, ook ruim 5000 euro in gestoken aan onderhoud, verbeteren en naar mijn zin maken  :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: snix op 20-10-2011 13:34:57
Je hebt twee verschillen: Wat hij waard is (taxatie waarde) en waar je hem voor kan verkopen (straat waarde).

Ik denk dat deze 2 hetzelfde zijn, wat ie waard is kun je 'm voor verkopen. Daarnaast heb je nog wel een handelswaarde, het bedrag wat de handel er voor geeft, en dat ligt lager dan de marktwaarde.
Taxatierapporten is voor een deel een wassen neus, taxaties zijn te manipuleren afhankelijk van het doel van de taxatie en dan heb ik 't nog niet over de mensen die hun auto (hoog) hebben laten taxeren en tegen dat bedrag hebben laten verzekeren. Wat komen die van een kale kermis thuis als ze worden aangereden. :eusa_doh:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

niwesa

Net even een klant gevraag, tja had ik ook eerder kunnen doen maar soms zie je dingen over het hoofd. Hij wil hem eventueel inkopen voor 3.750 euro. Zal vandaag even vragen wat het kost om dat ene plekje bij te laten werken.
En dan ga ik het proberen voor rond de 4.500 euro.

Als hij de deur uit gaat komt er een kleine auto voor terug. Waarschijnlijk een Mercedes A-klasse van rond bouwjaar 2002.
Misschien dat ik iemand kan vinden die wil ruilen.

Kingfisher

Citaat van: niwesa op 20-10-2011 14:27:00
Net even een klant gevraag, tja had ik ook eerder kunnen doen maar soms zie je dingen over het hoofd. Hij wil hem eventueel inkopen voor 3.750 euro. Zal vandaag even vragen wat het kost om dat ene plekje bij te laten werken.
En dan ga ik het proberen voor rond de 4.500 euro.
Precies, dat lijken mij ook meer realistische waarden.

Verschil tussen handelswaarde, verkoopwaarde en inruilwaarde zijn al 3 verschillende prijzen over het algemeen, maar bedragen van 2500 euro zijn meer handelswaarden voor een matige auto en op MP koop je daar baggerauto's voor.

Ik heb zelf een nagenoeg vergelijkbare auto (op de 17" en verlaging na) met een fractie minder gelopen. Ben toevallig ook met inruil / verkoop bezig geweest en heb tot dusver bedragen rond de 4000,- gehoord, doch bij inruil nog iets hoger, want dan spelen ze vaak nog een stukje marge van de andere auto weg.

Reken maar uit dat je bij handel er iets onder zit en bij verkoop particulier er misschien iets boven komt.

henry classic v70

Citaat van: niwesa op 20-10-2011 14:27:00

Als hij de deur uit gaat komt er een kleine auto voor terug. Waarschijnlijk een Mercedes A-klasse van rond bouwjaar 2002.

Daar heb ik ervaring mee met zo'n A-klasse...
Zijn op mijn werk de wagens waarmee je op pad gaat naar besprekingen enz.
Persoonlijk vind ik het waardeloze auto's: heel weinig beenruimte, slechte stoelen, veel kabaal en doorgaands kom ik er gebroken uit na een rit van 1 1/2 uur....
M.a.w. daar ga je spijt van krijgen :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Misha

Citaat van: daytonawim op 20-10-2011 13:26:13
Distributie moet zeker ook gedaan worden, gezien de Km stand ?
Alsof dat zo duur is, zou ik geen auto voor verkopen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het