hogere band .

Gestart door volaab, 23-10-2011 17:06:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volaab

Beste volvovriendenvriendinnen,

Wil (moet)op mijn v 70 classic set andere banden leggen , nu michelin 195/60/15 energy saver .
Velgen lichtmetaal antillia.
Zit te denken aan 195/65/15,  Over de vraag of dit mooi/lelijk is gaat het niet !!!
Past dit in de wielkasten .
Zijn er mensen met ervaringen ,hoor dit graag .

Met vriendelijke groet uit het mooie etten-leur.

Volaab

Jack v

Ik heb 195/65 om de 15" cetus velgjes gehad bij de 850 gaat het wel. Maar het word wel een zeer slappe bak door de hoge wang van de band.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

aardigebas

hoi Volaap,

Ik heb vorig jaar ook de overstap gemaakt naar 65 (van 60)  michelin energy saver.

Het bevalt mij uitstekend, rijdt veel relaxter.
KSX70 heeft het kort geleden ook gedaan en is net als ik zeer tevreden over de keus.
Alleen even letten op de km teller die geeft bij 65 exact de km'ters aan die je rijdt (vergeleken op de tomtom)

ps. ik rijdt wel een 850 maar geen V70, overigens rijdt ksx70 een S70, dus veel verschil zal er niet in zitten.



nieuwe_arjan

Hoi, V70 '97 met Antlia velg en 195-65-15, loopt niet aan en rijd prima. 8)

Als bij maximaal insturen er wel iets aanloopt zijn waarschijnlijk de 'uitstuur begrens blokjes' versleten.
(dat was bij mij) :o

En km-teller (snelheidsmeter) afwijking met tom= 0%, dus als er iemand anders in je auto rijd.....let op  :police:

daytonawim

hier staat een alter 1 met 205-65-15, zou dus moeten gaan ( echter mag ie echt niet verlaagd zijn)

peter1977

Op mijn onverlaagde S70 heb ik winterbanden in de maat 195/65/15 eronder zitten. Dit gaat prima, loopt niet aan. Volgens mij heeft de V70 Classic dezelfde wielkasten.

thuur

Citaat van: peter1977 op 24-10-2011 09:36:34
Volgens mij heeft de V70 Classic dezelfde wielkasten.

Volgens mij niet.


Gr :D