Odb2 uitlees apparaat

Gestart door hanss850, 26-10-2011 12:44:26

Vorige topic - Volgende topic

wepster

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-10-2011 10:59:06
Citaat van: zwamborn op 27-10-2011 08:10:42
Geen idee of dit wat is, maar heb deze al een paar keer langs zien komen bij Conrad:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=857657

Maar lees deze opmerking ook even in de product beschrijving: Voor alle benzinemodellen vanaf bouwjaar 2001 (Diesel vanaf 2004)

Ewøut

heb hem vandaag op gehaald en hij werkt dus ook in de 2000 versie ewout .
moest wel even met de auto langs komen want ze wouden het risico niet gaan lopen andersmoestik een andere uitlezer hebben ivm software .
dus vanaf 2000 ( als de auto het toelaat ) tot heden is het uit te lezen , en inderdaad diezel vanaf 2004 ,
mochten er diesel rijders zijn moeten ze een ander apparaat hebben dus eerst even contact op nemen met die mensen is wel wenselijk ter voorkoming van probleemen .

Ewout Schalkwijk

Ik heb zojuist een mailtje gekregen van OBD-partner dat het mogelijk niet gaat werken in de 850 gebaseerde V70. Ze hebben hem al opgestuurd en ik mag de scanner testen en als die niet werkt weer terug sturen. Het mag zelfs wat langer duren vanwege de afstand. Zeer prettige en vlotte reacties van hun gekregen. Dus hier kan ik geen hoofdpijn van krijgen :eusa_dance:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Azirafl

Citaat van: wepster op 27-10-2011 07:40:21
nou hier dan maar even een linkje voor de liefhebbers

http://www.obd-partner.nl/diagnosecomputers/MS509,-Autel,-maxidiag,-OBD-diagnosecomputer

heb deze op mijn s80 uit 2000 geprobeerd en moet zeggen werkt echt top en zeker niet duur

deze week gaat de bestelling de deur uit ;D

Een collega van mij heeft deze, en die deed het helaas niet op mijn 1995 (MY1996) Italiaanse 850 2.0 T-5r

Snellebaksteen

Die doet het zelfs maar zeer beperkt op een D5 uit 2003.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

haasje

hij zal hoogstwaarschijnlijk pas werken op auto's vanaf my 99 (canbusauto's) daarvoor geef ik je erg weinig kans.

hanss850

Heb vandaag een paar mailtjes gestuurd mbt tot het uitlees/ reset apparaat met secifiek daarin de vraag of dat wat zij aanbieden werkt op mijn 850R

Houd jullie op de hoogte

Groet Hans
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

1 bericht binnen gekregen van smeets solutions

Beste heer Overdevest,

Uw auto is een van de moeilijkste voertuigen voor uit te lezen.

Uw auto is enkel ondersteunt door onze MAXIDAS DS708.

http://www.diagnoseapparatuur.nl/diagnose-touchscreen/228/ds708-autel-MaxiDas

het mag wel wat kosten hoor maar dit is toch echt e duur voor mij als hobbyist, dan maar weer even verder afwachten
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Ewout Schalkwijk

Heeft iemand een idee waar dat ingewikkelde nou aan ligt? Is het een afwijkende pin bezetting of afwijkende terugkoppeling naar het diagnose apparaat?
Hoe ingewikkeld kan het nou zijn?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

haasje

Het probleem is de afwijkende manier van dataoverdracht. Deze wordt alleen door volvo gebruikt (my1996 t/m 1998) en is daarom niet heel interessant om voor fabrikanten toe te voegen aan de apparatuur. Daarbij hebben een aantal foutcodes een andere betekenis bij de verschillende motoruitvoeringen.

arjen850

Citaat van: wepster op 27-10-2011 07:40:21
nou hier dan maar even een linkje voor de liefhebbers

http://www.obd-partner.nl/diagnosecomputers/MS509,-Autel,-maxidiag,-OBD-diagnosecomputer

heb deze op mijn s80 uit 2000 geprobeerd en moet zeggen werkt echt top en zeker niet duur

deze week gaat de bestelling de deur uit ;D

Ben hier een paar maanden geleden ook mee bezig geweest, is niet geschikt om de 850 uit te lezen(volgens de verkoper) zou je de duurdere versie moeten nemen, ligt rond de 500.. Had hem willen bestellen, want die is goed geschikt voor veel auto's maar soms moet de geldboom worden leeggehaald voor andere doeleinden ;D

Ewout Schalkwijk

Zojuist de OBD reader ontvangen en helaas zoals verwacht werkt die niet in m'n '98 V70. Je ziet dat het apparaat via verschillende protocollen probeert contact te krijgen met de auto maar er niet in slaagt. Jammer, vandaag ging m'n servicelampje branden en dan had ik kunnen zien of ik het kon resetten. Morgen probeer ik eens contact met de Audi te krijgen. Ik mag de scanner weer retourneren maar volgens mij is het wel handig voor toekomstige voertuigen.

Ewøut

Robster480

Servicelampje kun je resetten met een kabeltje van €13,99 en gratis gedownloade software :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

volvobug

Citaat van: Robster480 op 03-11-2011 19:54:28
Servicelampje kun je resetten met een kabeltje van €13,99 en gratis gedownloade software :)

Dat mag je dan eens bij mijn auto voordoen  :angel: Kabeltje heb ik zelf en als je Vol-FCR bedoelt: lukt niet.  :eusa_snooty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvo_sport

Hallo,

Ik heb thuis zelf de Autel in gebruik, werkt wel bij een v70 van 97, maar niet bij een 850 van 96.
Je kan alleen motor en bak uitlezen geen service terugstellen, geen ABS.
Voor de rest een leuke gadget

niwesa

Voor de mensen met een V70 (2000)

De Autel 509 leest alleen motor management uit. Je kunt daar dus geen lampjes mee resetten. Overigens kun je deze ook bij Dealextreme.com bestellen. Had hem daar besteld en het werkte prima. Kon er dus geen Airbag lampje mee resetten.

Wil je lampjes kunnen resetten dan moet je de MaxiDiag® EU702  hebben.

Ben zelf nog aan het tobben of ik deze aanschaf. Las ergens dat je er ook de software van o.a. renault bij op kan zetten.
Maar kan het zelf nergens vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=ySQf55ZwYLE

Verkoopt helaas zijn mooie V70