Odb2 uitlees apparaat

Gestart door hanss850, 26-10-2011 12:44:26

Vorige topic - Volgende topic

hanss850

Vraag;

Wie hier op het forum heeft er een goed odb2 uitlees apparaat voor de 850
Ben op zoek naar zo' apparaat lieft zonder een laptop nodig te hebben.

Wie wilt zijn ervaring delen of heeft een goed betrouwbaar adres

Heb zelf een R uit 96 dus deze moet iniedergeval uitgelezen kunnen worden mooi zounhet zij. Als hij universeel is ( iniedergeval voor volvo)

Het hoeft zeker niet de goedkoopste oplossing te zijn, maar moet gewoon werken.

Groet hans
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

wepster

Ewout Schalkwijk

Is dat ook een interessante PB eventueel voor mij? Ik zoek ook zo'n soort oplossing voor mijn '98 V70 TDI.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

pwberg

Zou deze PB ook graag ontvangen ('96 855 TDI).

Thanx.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

fpede

hier tzelfde voor de m'n TDI ;D
:eusa_pray:

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

michel88

k heb ook wel intresse in de pb

hanss850

Schijnt voor de 1996 R allemaal niet zo makkelijk te zijn omdat het nog geen volledige odb2 schijnt te zijn sommige hier noemen het de 1.5 versie. Dus wat ik moet hebben is echt voor de 850R 1996.

Ga morgen zelf wel even bellen nav het pb tje van webster

Maar als iemand het wielmal heef uitgevonden....... Graag
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

KIM

Op het werk heb ik gebruik gemaakt van ietwat meer professionele apparatuur.
Autodiagnos, Reflex, Delphi en Launch zaten daarbij.

Delphi heb ik een keer gebruikt om live data van de AT te kunnen bekijken tijdens mijn vakantie. Ik wilde graag de temperatuur in de bak in de gaten houden wanneer ik met de caravan de berg opreed.
Launch werkte ook, maar kon mij niet bekoren.

Absoluut favoriet bij mij is de Autodiagnos; een snel en handig apparaat dat gevoed wordt via de diagnosestekker (voornoemde systemen hadden een externe voeding nodig).
Helaas hebben ze op het systeem een update uitgevoerd waarbij modellen voor 1999 kwamen te vervallen. Wellicht is de software nog wel leverbaar, maar wij hebben het systeem in bruikleen en kunnen daarom geen eisen stellen aan de inhoud van de set.

Erg mooie systemen allemaal, maar kostprijs is denk ik voor prive gebruik te hoog; reken op 1000 tot 2500 Euro voor een setje.

Ik zoek ook al jaren naar een betaalbare oplossing. Brickdiag leek daarin de oplossing te gaan leveren maar hiervan is de ontwikkeling voorlopig stilgelegd. De huidige oplossing is uitermate geschikt om foutcodes uit te lezen maar helaas kan live data pas in de defintieve versie worden weergegeven.

Ook voor mij geldt; wanneer iemand hier de goede oplossing heeft, dan houd ik mij van harte aanbevolen.

plukkie

hmm interessant topic, onlangs bij een verkoper langs geweest (MP) om een uitleesapp over te nemen.
Vooraf dit apparaat even aangesloten.....vol verwachting.... geen uitlezing
Ik heb een v70 1998 2.0ltr G3, bij mijn armleuning staat obdII, maar uitlezen lukte niet.
Wat zou voor mij de beste optie zijn:
een uitleesapparaat (welke dan)?
of een kabeltje (iemand een link, zag hier laatst wel iets staan met link naar kabel van €10.= maar kan em niet meer vinden)?

alvast bedankt :)
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

wepster

nou hier dan maar even een linkje voor de liefhebbers

http://www.obd-partner.nl/diagnosecomputers/MS509,-Autel,-maxidiag,-OBD-diagnosecomputer

heb deze op mijn s80 uit 2000 geprobeerd en moet zeggen werkt echt top en zeker niet duur

deze week gaat de bestelling de deur uit ;D

mehn

Citaat van: wepster op 27-10-2011 07:40:21
nou hier dan maar even een linkje voor de liefhebbers
http://www.obd-partner.nl/diagnosecomputers/MS509,-Autel,-maxidiag,-OBD-diagnosecomputer
heb deze op mijn s80 uit 2000 geprobeerd en moet zeggen werkt echt top en zeker niet duur
deze week gaat de bestelling de deur uit ;D

Werkt het ook op een 850? Ik zou dat eerst even uittesten voordat iedereen dit gaat bestellen op jouw advies :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

zwamborn

Geen idee of dit wat is, maar heb deze al een paar keer langs zien komen bij Conrad:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=857657

Ewout Schalkwijk

Citaat van: zwamborn op 27-10-2011 08:10:42
Geen idee of dit wat is, maar heb deze al een paar keer langs zien komen bij Conrad:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=857657

Maar lees deze opmerking ook even in de product beschrijving: Voor alle benzinemodellen vanaf bouwjaar 2001 (Diesel vanaf 2004)

Ewøut

lebowski