Odb2 uitlees apparaat

Gestart door hanss850, 26-10-2011 12:44:26

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

Citeerhttp://www.cardiag.co.uk/maxiscan-eu702-code-scanner-reader-20.html

Dat scheelt wel veel met Nederland, hier kost hij €219,- . Overigens heb je dan wel 24 maanden garantie.

Wel vreemd overigens dat er op cardiag.com alleen Mercedes en Volvo genoemd worden.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Sbv

Voor net over de 200 euro heb je ook een Vida dice uit China, dan kan je vanaf MY99 zeker alles van je Volvo uitlezen

niwesa

Tja, allemaal lastig, is ook wel weer handig als je andere merken kunt uitlezen. Misschien kan je hem dan nog terug verdienen.

Toevallig van de week nog de Lupo van mijn broer uitgelezen met mijn VAG kabel.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Mr Rens

Citaat van: arjen850 op 01-11-2011 23:25:34
Citaat van: wepster op 27-10-2011 07:40:21
nou hier dan maar even een linkje voor de liefhebbers

http://www.obd-partner.nl/diagnosecomputers/MS509,-Autel,-maxidiag,-OBD-diagnosecomputer

heb deze op mijn s80 uit 2000 geprobeerd en moet zeggen werkt echt top en zeker niet duur

deze week gaat de bestelling de deur uit ;D

Ben hier een paar maanden geleden ook mee bezig geweest, is niet geschikt om de 850 uit te lezen(volgens de verkoper) zou je de duurdere versie moeten nemen, ligt rond de 500.. Had hem willen bestellen, want die is goed geschikt voor veel auto's maar soms moet de geldboom worden leeggehaald voor andere doeleinden ;D

Die MS509 werkt wel op mijn '96 850 met motronic 4.4. Heb m zelf ook.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

t_w

Weet iemand wat is de sampling frequentie van de 'live data' is van zo'n apparaat?

Gompiev70xc

Dat klinkt interessant, zeker met dat f#cking CE-lampje, dat alleen maar uit wil als ik 4 uur over de autobahn knal...
Citaat van: Sbv op 26-01-2012 08:33:42
Voor net over de 200 euro heb je ook een Vida dice uit China, dan kan je vanaf MY99 zeker alles van je Volvo uitlezen
SBV, kun je iets precieser zijn over dit apparaat en waar ik het zou kunnen krijgen? (=kopen, grapjurk!) heb dus een v70xc uit 2000.

Gompiev70xc

heb die VIDA-DICE besteld en gekregen. Nou loop ik tegen een rare foutmelding aan, meteen aan het bbgin bj het installeren:
na opstarten en taalinstelling kiezen gaat in de installatiewizard de gebruikte computer (ouwe LIDL-laptop met XP-SP3, IE7) checken.
Ook na (Marktplaats) upgrade van geheugen naar 2 G krijg ik dit bericht:
"one or more of the computer's components does not fulfill VIDA's requirments:
Computer memory (RAM) is below 1945 MB.
Installation is aborted"

wie heeft advies?

Sbv

Staat er Xp pro op ?
Hardeschijf ruimte ?

Voor verdere vragen zou ik me tot de Volvo helpdesk wenden daar je het pakket natuurlijk netjes gekocht hebt

fpede

is het niet mogelijk dat je grafische kaart wat geheugen afsnoept van je ram geheugen,... dan heb je met 2 Gb misschien nog te weinig geheugen

Gompiev70xc

Ha! dat zou goed kunnen... dan heb ik wel een probleem, want ik kan maar 2G geheugen kwijt op dit ding.. is er een truuk om dat snoepgedrag uit te bannen (zonder dat je helegaar geen beeld meer hebt..)
En SBV: ik heb inderdaad getracht de chinese eigenaar van VOLVO (geloof ik, in ieder geval wel een chinees) hierover te spreken, maar we begrepen mekaar niet zo..

Sbv

ik draai zelf ook met 2gb op laptop.
video geheugen verminderen dan maar

vrije ruimte c schijf voldoende ?

je hebt xp professional en geen home edition ?

fpede

kijk anders eens hoeveel ram je systeem registreert, via de rechtermuisknop op deze computer klikken, naar eigenschappen, en in dat venster staat normaal gezien hoeveel ram je hebt, en welke versie van windows xp

Racingbrick

Ik heb dat zelfde gezeik gehad, alles gedaan, het kreng wilde niet installeren.
je MOET een schone installatie hebben van Win XP PRO SP3, ik heb zelfs meerdere malen moeten formatteren om telkens een schone installatie te krijgen....

Je hebt de versie met DICE? die heb ik ook...

Support van de Chinese verkoper drijft je bijna in een gesticht met dwangbuis aan, ze hebben echt geen clue waar het over gaat, ze verkopen alleen, uiteindelijk sta je er alleen voor....

Ebay aankoop?

Uiteindelijk wel aan de gang gekregen , en kan alles uitlezen met CANBUS ( Volvo's )
ik heb maar een 2e hands laptop gekocht, alle 4 de laptops thuis kreeg ik hem niet mee aan de gang.

Gompiev70xc

Tja....draait dus XP Home op dat ding.. Kansloos, naar ik begrijp?? Had juist die ouwe laptop in gedachten, op de anderen draait Win7 met de nieuwste IE-versie. Die wordt ook niet gepruimd door VIDA, las ik ergens.
Iemand ervaring met het installeren van VIDA op een VM? Doen sommige lui met een Macbook, Misschoien ook een optie?