hey hey.. Even voorstellen....

Gestart door volvofox1, 27-10-2011 21:01:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvofox1

Hoi..

Ben nieuw hier... Ondanks dat ik toch al jaren volvo rijd ( ik deed nooit anders :-)

Toen ik 18 was stond er een daf op het erf.. mijn oudere zus wou na een ongeval nooit meer rijden.. dus.. een DAF... een stuk beter als naar school fietsen.
Na een ongeval, waar ik geen schuld had, waren er wat centen. Daarvan kocht ik mijn eerste auto... en omdat ik het wrak houden mocht werd het weer .... een DAF. Een 66 1300 marathon coupe ditmaal...

En die heb ik nog steeds !!

Ik woon in de buurt van de fabriek... dus werd het na de daf uiteraard  volvo 300 ( 1x sedan, 1 x hatch ) Daarna kocht ik mijn volvo480 ES Turbo. Ik haalde al vrij vroeg mijn info op het internet, en ben al vrij lang lid van Volvo480club europe.. Het was er vooral in het begin erg gezellig. De 480 heb ik nog steeds, maar staat al jaren stil.. Hij heeft oa. 300.000 km op de teller.. Das erg veel voor een de originele opgevoerde renault turbo motor..

Het was mijn 5 e auto, uit de fabriek hier in het dorp... en meende dat het tijd was voor een echte volvo.. een 850 T5 ...wat een verschil !!

Voelt echt heel anders aan.. veel degelijker...
vreemd eigenlijk.. ik vond mijn 480 ES turbo met 120 PK ( tuningchip HAAS ) veel sneller dan mijn 850 ... en kwieker in bochten ...
niet dat mijn T5 tegenvalt... die 225 pk willen wel !!! :-)
Vond de engelse bijnaam 'The turbobrick"altijd al veel zeggen...

Eindelijk een echte volvo... en geen Daf of Renault die Volvo wil zijn.. Helaas dat geen echte volvo's meer gemaakt worden..al is de 850 nog lang doorgezet in onderdelen in vorm van alle modellen V70 volgens mij...

Ik ben er blij mee.. weinig storingen, redelijk verbruik sinds de "kerstboom" gedicht is... echt een fijne auto voor lange afstanden... en die wil ik wel :-)
Van de zomer rondje Oostzee gemaakt, inclusief de Noordkaap... 8800 km in 12 dagen
:-)

Van beroep ben ik Service engineer .. Ik heb nog n antieke Amerikaanse tractor ( John Deere model 60 uit 1954 ) en een Landrover series II Marschall..( leger ambulance, tweede helft jaren 60 )

Genoeg oud ijzer om mee te spelen dus... met de T5 als prettige uitzondering ..

Nou... tot zover bijgepraat

Dank je wel !!

Geluk,

F.

)()()sT

Welkom! Uit het Limburgse dus..?
En foto's zijn altijd gewenst ;)

volvofox1

Goed gelezen !

dank je...

Ik heb een beetje moeite met foto's... vooral omdat je ze op een vreemde website zetten moet....

Ik zal er n keer naar kijken ...

doei !

hathü

Welkom. Leuk wagenpark heb je. Zo,n ouwe Tractor is ook een hobbie op zich, ga je er ook mee naar meetings of is ie just for the fun.

volvofox1

Ja, de John Deere is een hobby op zich.

Je ziet ze wel eens in oude amerikaanse films uit de 50 en 60 ties.

Hij heeft 4 wielen, maar ziet er uit als een driewieler.
De voorste wielen staan heel dicht bij elkaar. Hij heeft standaard geen achterspatborden, en je kunt de achterwielen verplaatsen over dikke, uitstekende assen...

Hij heeft twee gigantische liggende cylinders, en loopt op benzine.

Je moet hem rijden net als een stoommachine, ( waar de techniek oorspronkelijk op gebaseerd was ) met een handkoppeling, en handgas.

Hij loopt niet hard, en gebruikt nogal wat benzine, maar ik rij er elk jaar mee naar oude ambachten en voertuigen bijeenkomsten in de buurt.. Erg gezellig, en veel bekijks. Maar hij verbruikt nogal wat, en loopt niet hard.. met de fiets hou je em zo bij :-)

Voor de volgende zomer moet ik eens naar de "gouvernor" kijken, een mechanisch toeren regeling systeem.. Na een uurtje draaien, slaat ie zomaar af.. Geen idee waarom.

Het is een hele klim om erop te komen, hij is tamelijk hoog  ( je zit ca 2 meter van de grond in een geel stoeltje ) Je hebt een bijna vertikaal stuur, en kijkt langs een bijna twee meter lange stuuras. Het is een appart gevoel om er mee te rijden, je voelt je de koning te rijk..Hij heeft een appart geluid.. ( vandaar de am. bijnaam "Johnny Popper " )
haha.. soms denk ik dat het de driewieler is, die ik nooit had als klein jongetje :-D
Ik zie het ook als een belegging.. heb em vrij goedkoop kunnen krijgen, en houd zijn waarde....
Kijk eens om google afbeeldingen.. Zoek op John Deere model 60.

Ja, inderdaad.. Ik heb wat moeite om foto's rond te slingeren... Je haalt ze nooit meer op :-)