lampdefectdetectiekastje?

Gestart door CeeBee, 23-06-2004 19:21:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CeeBee

iemand een id waar dat ding voor de achterlichten zit?
heb een 3e remlicht gemonteerdt en nu moet ik even de plus draad aldaar omleiden , want ik heb geen spanning op het 3e remlichtstekkertje, het is nu een 3e remdonker...............
en dat wil ik dus niet ;D
en aangezien ik geen voetbalfanaat ben , heb ik mooi wat te doen.
V70N 2.5T AWD


RS2000

Dat kastje vind je in de koffer. Als je het linker achter deksel verwijderd, en je zet het luik open van het reserve wiel. Kun je hem bijna zien zitten. Om er helemaal goed bij te kunnen, kun je ook de lijst om de slotvanger van de achterklep verwijderen. Het is een zwart kastje met een ( gokje)  14 polige stekker. Neem de draad die van af de schakelaar komt, anders gaat het lampje op het dashboard branden.
Dit is dus voor een estate, bij een sedan zit het kastje bij het linker achterlicht.
Je kunt bij het defect controle kastje dus de ingaande ( rem licht) draad verbinden met de uitgaande ( 3e rem licht ) draad. Ik gebruik(te) daar een simpel scothblokje voor. Hoef je geen extra draden te trekken.
Succes

Groetjes,
Marco

CeeBee

thanx.............................
moet lukken zo. :)
chris
V70N 2.5T AWD


Reitse


CeeBee

scotchlock van 3m, zo'n blauw klemmetje waarmee je een draad bij een andere draad kunt zeten zonder te strippen, solderen of wat ook.zie deze link:www.theautoist.com/ wipers-SCOTCHLOCK.jpg
zoeentje dus.
V70N 2.5T AWD


CeeBee

V70N 2.5T AWD


Reitse

Dank CeeBee, snap nu wat er bedoeld wordt :D

Hen3

Citaat van: RS2000 op 23-06-2004 19:50:43
Dat kastje vind je in de koffer. Als je het linker achter deksel verwijderd, en je zet het luik open van het reserve wiel. Kun je hem bijna zien zitten. Om er helemaal goed bij te kunnen, kun je ook de lijst om de slotvanger van de achterklep verwijderen. Het is een zwart kastje met een ( gokje)  14 polige stekker. Neem de draad die van af de schakelaar komt, anders gaat het lampje op het dashboard branden.
Dit is dus voor een estate, bij een sedan zit het kastje bij het linker achterlicht.
Je kunt bij het defect controle kastje dus de ingaande ( rem licht) draad verbinden met de uitgaande ( 3e rem licht ) draad. Ik gebruik(te) daar een simpel scothblokje voor. Hoef je geen extra draden te trekken.
Succes

Groetjes,
Marco

er is een mooiere oplossing... op het blokje (op mijn blokje tenminste) zit al een aansluiting voor een 3e remlicht, alleen deze is intern niet bedraad! Ik heb destijds het blokje opengehaald en een simpel draadje gesoldeerd. Klaar!! Dan zit de lamp zelfs in je defecte-lampen-detectie-systeem  ;)

Officieel zou je een nieuw kastje moeten kopen geloof ik :P

855-Champagne

Scotchlock is niet z'n fraaie oplossing  kan storing veroorzaken, beter is draadje blank maken en solderen en dan een tape er overheen en je hebt een goede verbinding.

Het staat nog steeds 0-0

denkweb


CeeBee

De dealer belde vanmorgen, dat er nog het een en ander van m´n bestelling onderin een doos lag.
Daar lag dus een soort beugetje die het remlicht tegen de ruit moet drukken, 2 klemmetjes om de beugel te monteren, inbouw handleiding,en jahoor een ander lampcontrollekastje :P
En nu werkt de boel dus wel.....................
Maar ze belde gelukkig nog, zal wel zat gebeuren dat dat niet voorkomt.
Chris.
V70N 2.5T AWD