Kachel blaast koude lucht! HELP!!

Gestart door MarcoV, 28-10-2011 13:22:21

Vorige topic - Volgende topic

Peter14

Citaat van: rovelra op 31-10-2011 19:20:28

Als je met warme motor de dop van het reservoir haalt begint de aanwezige kvs te koken door het druk verschil. Normaal gezien gooit ie dan een hele buts kvs eruit!!!
Ontluchten doe je door de motor te laten draaien zonder dop op het reservoir totdat het niveau begint te stijgen , dan dop erop en wachten tot de fan aanslaat , de dag erna ( met KOUDE motor ) de kvs bijvullen!

Uit een aantal topics op dit forum blijkt dat ontluchten niet altijd goed gaat. Dat probleem kan lang verborgen blijven, omdat verder alles wel goed werkt. (Tot je het natuurlijk koud krijgt  :eusa_eh: )Bij mij boerde de lucht op ZONDER verlies van kvs, in Spanje bij 30 graden, terwijl ik daar in Nederland niets van gemerkt had! Het was dus echt een forse luchtbel en geen kokende kvs! Het vreemde was dat het kvs niveau bij vertrek normaal was. Zo'n luchtbel vangt het verschil tussen koud en warm blijkbaar op. Na het ontluchten moest er wel een liter bij. Ontluchten: baadt het niet, het schaadt zeker niet! Inderdaad liefst bij koude motor bijvullen, maar ja dat gaat even niet als je onderweg bent :eusa_wall:
Ben wel benieuwd of het hier ook geholpen heeft. Bij mij ging het rode (motor) waarschuwingslampje branden bij stapvoets wegrijden, na een hele dag rijden in de brandende Spaanse zon. Na het ontluchten was dit weg.

MarcoV

Nog steeds koude lucht na een poosje rijden en krijg pas warme lucht als ik de temp op 25 graden zet!
Weet iemand of je de ecc unit kan resetten op een of andere manier?

Marco ???

Ludo

Daar is toch niks mis mee Marco.

MarcoV

Citaat van: Ludo op 10-11-2011 19:07:31
Daar is toch niks mis mee Marco.

Het is toch niet normaal dat ie echt koude lucht blaast als het buiten 11 graden is en de temp op 22 heb staan?

MarcoV ;)

Ludo

Blijft het ook koud, als je de middelste knop een paar klikjes omhoog draait i.p.v. op aut?.

MarcoV

Citaat van: Ludo op 10-11-2011 19:50:05
Blijft het ook koud, als je de middelste knop een paar klikjes omhoog draait i.p.v. op aut?.

Weet niet, moet ik ff proberen morgen.

Marco

daytonawim

Heb je je temp sensoren  al eens schoongemaakt ?

MarcoV

Citaat van: daytonawim op 10-11-2011 20:53:06
Heb je je temp sensoren  al eens schoongemaakt ?

Ja, al gelijk gedaan en foutcodes gewist.

Marco

antraciet

MarcoV

Citaat van: antraciet op 10-11-2011 23:56:59
kachelweerstand nog heel?

Die bepaalt toch alleen de hoeveelheid lucht die blaast?
Dat werkt gewoon goed als ik de schuif verplaats.

MarcoV

Theostek

Citaat van: MarcoV op 10-11-2011 22:50:38

Ja, al gelijk gedaan en foutcodes gewist.

Marco

Wat waren de foutcodes ?

Citaat van: MarcoV op 10-11-2011 18:59:49
Nog steeds koude lucht na een poosje rijden en krijg pas warme lucht als ik de temp op 25 graden zet!
Weet iemand of je de ecc unit kan resetten op een of andere manier?

Marco ???

Mogelijke oorzaak is dat de interieur temperatuursensor defect is waardoor deze een verkeerde temperatuur meet, bij een ontbrekend/verkeerd signaal wordt alleen een vervangingswaarde van +24°C aangenomen.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

MarcoV

Foutcode was 417, interieursensor rechts. Die werkt nu gewoon goed en heb geen foutcodes.
Daarom is mijn vraag of die 24 graden die hij opslaat niet gewist moet worden,dat verklaard misschien ook waarom hij boven de 24 graden wel verwarmd.

Marco

Ludo

Citaat van: MarcoV op 11-11-2011 14:58:59
Daarom is mijn vraag of die 24 graden die hij opslaat niet gewist moet worden,

Je hebt de foutcodes toch uitgelezen.
Heb je ze daarna niet gewist dan. ???

MarcoV

Ja,heb de foutcodes gewist maar reset je hiermee ook de opgeslagen waarde van 24 graden in de ecc,dat is dus de vraag.

MarcoV

Theostek

Koppel de + van de accu ééns los voor een paar minuten ..
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.