Voorstellen +voorstellen RG-TT-97

Gestart door VolvoHengelo, 28-10-2011 22:50:55

Vorige topic - Volgende topic

VolvoHengelo

Hallo allen,

het is weer zover...er komt wederom een Volvo op de oprit.
Na een verleden te hebben gehad met een 740 2.0 op lpg, een 740 2.4 Turbodiesel automaat en daarna ook nog een V50 2.0 benzine is het nu tijd geworden om mijn vriendin te verblijden met een echte roffel, een Volvo V70, bwjr 1997, 2.5 20V automaat.
We gaan hem morgen ophalen, maar tijdens de proefrit zag ik een mooie sticker waarop volvo850forum stond dus zou deze auto ergens bekend moeten zijn bij een van de leden.

Wie weet wat van de RG-TT-97?
Ik zou graag horen wat er zoal met deze auto beleefd is en eventueel in contact komen met de vorige eigenaar, want in het dashboardkastje lag een hele stapel facturen die een complete onderhoudsgeschiedenis laten zien en de auto is goed door de tijd gekomen.
Heeft als extraatje bijvoorbeeld een veerpootbrug...

Zelf dus woonachtig in Hengelo, werkzaam als accountmanager (rijdend nu in een Ford S-MAx, maar V60 komt eraan!).
Ben zelf ook actief geweest op meerdere Volvoforums ten tijde van de 740's, wat nu 4-5 jaar geleden is.

Nu dus een voor mij nieuw model waar ik wat info op aan het zoeken ben en misschien nog wil particperen in de "automaatflush actie" begin november.
Eerst maar eens de auto ophalen en een fijne 140 kilometer terugreis ondernemen.

groeten Richard

nsdnayz

Hi Richard, welkom!

Vergeet ook niet jezelf te verblijden heah ;).
Zoals er vroeger ook tegen mij gezegd werd: WIJ WILLEN FOTO'S!

Veel plezier met je roffel!

LQDI

Gefeliciteerd met de V70.  20V blijft erg mooi in een V70 icm een aut.
Ben benieuwd naar de foto's.

Gr. Lodi ( Tevens uit hengelo )

daytonawim

Welkom en veel plezier met de auto.

Enne nu eerst effe rap foto's plaatsen hoor ;D ;D ;D

VolvoHengelo

Foto's ja...komen er aan, maar aangezien het elke dag schemerig is als ik weg ga voor werk en terugkom als het reeds donker is wordt het nog niet wat...
Hoop morgen de eerste foto's te schieten als ik wat eerder thuis ben.

Automaatbak flushen hoeft niet gedaan te worden, want uit die hele stapel facturen heb ik ook een factuur gehaald waarin een kleine 15.000 km geleden de bak is doorgespoeld.
Distibutieriem is 24.000km geleden gedaan dus ook daar zit ik nog goed.

Zal me wel denk ik even bezig gaan hoouden met een loszittende achterklepkap en heb reeds bij Estate Services een setje besteld om dat te herstellen.

Zitten ook wat lampjes bij schakelpook die niet functioneren dus ik zal er eens een weekend aan besteden om dat soort zaken in orde te brengen.

Nu nog even op zoek naar orginele Volvo velgen met een setje winterbanden en dan is het prima.

foto's komen dus...

VolvoHengelo

darius

Welkom, veel plezier met jullie roffel. Enne dat daar op je auto zijn volvo velgen hoor...
No show, only go.

hathü

Mooie wagen en een hele mooie kleur. Zo dat lijkt op Echte Liefde je vriendin in een Volvo laten rijden.

darius

Citaat van: darius op 03-11-2011 16:16:18
Welkom, veel plezier met jullie roffel. Enne dat daar op je auto zijn volvo velgen hoor...

Oja de sticker is een volvo forum en geen 850 forum,,
No show, only go.

Frysian-John

Welkom hier op het forum! Inderdaad een hele mooie auto met een dito kleur.

Enneh... Lodi? Combineert een 20V inderdaad mooi met de 4-traps automaatbak?
Ik schakel me suf nu met mijn 850 2.5 20V MT! Ik heb ook een aantal automaten gehad (geen Volvo's) , en ik vind dat wel erg relaxed en luxe rijden namelijk.

henry classic v70

Netjes hoor, mooie kleur :eusa_clap:
...maar zie ik daar nou een R achter V70 staan :eusa_think:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

darius

Citaat van: henry classic v70 op 03-11-2011 19:40:48

Jij hebt toch ook gezien Henry...... pics van de motor aub ?
No show, only go.

henry classic v70

Citaat van: darius op 03-11-2011 19:47:53

Zit geen R bumpert op en 16" velgen, zal wel een embleempje zijn die door de vorige eigenaar erop is geplakt ;)
Dat boeit me verder ook niet zoveel... is wel een nette wagen!
(persoonlijk zou ik de R eraf halen....)

VolvoHengelo

Citaat van: darius op 03-11-2011 16:16:18

Citaat van: henry classic v70 op 03-11-2011 19:55:18
Citaat van: darius op 03-11-2011 19:47:53

Zit geen R bumpert op en 16" velgen, zal wel een embleempje zijn die door de vorige eigenaar erop is geplakt ;)
Dat boeit me verder ook niet zoveel... is wel een nette wagen!
(persoonlijk zou ik de R eraf halen....)

Klopt inderdaad dat het gewoon volvovelgen zijn, maar er zitten zomerbanden op en ik wil graag voor de winter een apart setje hebben. Twijfel nog over de soort velg, dezelfde of toch een ander..misschien die " wannabee" R-velgen aangezien ik toch ook zo'n embleempje heb....hahahahaha

Schakelt voortreffelijk, maar ik heb iets van lekkage blijkbaar, geen donkere olie in ieder geval (ook niet echt veel) maar vormt zich rechts van het het midden als je voor de auto staat.
Mijn vriendin is er vandaag mee op pad geweest naar Duitsland (dusseldorf) en bij terugkomst zag ik enkele druppels neervallen op en verder schone grijze tegel...

Denk toch dat ik er even onder ga liggen om de oorzaak te vinden. Carterventilatie testje met oliedop gaf geen soulaas, maar gezien de kleur van de lekkage denk ik eerder aan iets van de automaatolie (keerring ofzo)

Dus zal morgen wel even een foto van de motor maken ( is echt geen R-blok....hahaha) en eventueel de lekkahe als ik die kan vinden.

henry classic v70

Ik zou die 16" gebruiken voor winterset en 17" als zomerset zoeken..