Alles vervangen, maar blijf trillingen houden met remmen

Gestart door ed, 29-10-2011 21:58:24

Vorige topic - Volgende topic

ed

Wie heeft er nog een tip. Ik heb werkelijk alles vervangen aan mijn remmerij plus alles eromheen, maar houd maar last van trillingen tijdens remmen. Wat heb ik gedaan:

Achterschijven en blokken vervangen voor ATE
Voorschijven en blokken vervangen voor ATE
Naven uiteraard goed schoon gemaakt, en alles schoon en gangbaar gemaakt.
Voor bijna nieuwe klauwen gemonteerd, deze voor de zekerheid nog uit elkaar gehaald en nieuw remmenvet erin
Achter de klauwen uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt en opnieuw in het remmenvet gezet
brackets goed schoon, blokken met een likje remmenvet op de zuiger (achter blok) en bevestigingspennen

Verder:
auto goed uitgelijnd
spoorstangen en stuurstangen nieuw
Slingering van de schijven gecontroleerd, alles zit binnen de 0,03mm
Netjes ingeremd, geen gekke dingen gedaan. Schijven zien er o ok netjes uit, geen verkleuringen enz.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Weet iemand nog wat er aan de hand kan zijn of nog tips heeft?.

Overigens viel me op dat ATE tegenwoordig in China worden gemaakt, maar vertrouw erop dat een gerennomeerd merk als ATE zijn kwaliteit ook daar goed op orde heeft.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

daytonawim

Hoe zijn je veerpootlagers en rubbers , en je rubbers van je achteras ?

ed

Veerpootrubbers zijn nieuw, lagers goed. Alle rubbers voelen goed aan.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

daytonawim

Mm, was maar een idee.

Wiellagers zijn ook ok ?

Subframe en stuurhuis zitten ook goed vast ?

Sbv

wepster

hoe is het gesteld met de draagarm rubbers ???
heb dit weekend bij mijn s 80 ook alles vervangen en hij rijd meteen een heeeeel stuk rustiger .

ed

Citaat van: daytonawim op 29-10-2011 22:17:35
Mm, was maar een idee.

Wiellagers zijn ook ok ?

Subframe en stuurhuis zitten ook goed vast ?

Subframe en stuurhuis zit ook goed vast. Nog eens extra gechecked omdat ik onlangs de koppeling heb vervangen. Wiellagers zijn nog verdacht, maar ik hoo rgeen vreemde geluiden en als ik aan het wiel draai klinkt het ook allemaal goed.

ed

ed

Citaat van: wepster op 29-10-2011 22:26:16
hoe is het gesteld met de draagarm rubbers ???
heb dit weekend bij mijn s 80 ook alles vervangen en hij rijd meteen een heeeeel stuk rustiger .

Voorste draagarm rubbers zijn vervangen voor origineel Volvo vaste exemplaren (ietsje stijver), achterste zijn nog de originele.

Sbv

stabi aan de voor en achterzijde nog goed ? Niet de kleine stabi stangen, maar de grote die onder de auto doorloopt

ed

Ik hoor geen geluiden van de stabi's, dus ga er wel vanuit dat deze goed zijn. Maar zou dit trillingen geven tijdens remmen?

Overigens voel ik alleen trillingen bij afremmen boven de 100 km/h.

Sbv

misschien wat onstabiel.

andere wielen al getest ?
Ik heb eventueel ook nog wel wat remmen spul liggen, wel 286mm om mogelijk wat uit te sluiten

ed

Heb ook nieuwe banden (lijkt wel alsof alles nieuw is!). Velgen zijn recht, ook in gemonteerd toestand. Maar is wel een goede tip, zal binnekort even de wintervelgen eronder leggen.

Zoals je ziet heb ik echt al heel veel uitgesloten, daarom snap ik het niet meer,

Nog wel een punt wat ik niet begrijp: Als ik met de meetklok op de schijf aan de boven en onderkant van de schijf duw en trek meet ik een paar honderste verandering op de schijf. Het lijkt erop dat er wat speling zit op de lagers, maar ik meet hetzelfde bij alle schijven. Hoe kun je checken dat een wiellager nog goed is?

Sbv

Citaat van: ed op 29-10-2011 22:53:17
Heb ook nieuwe banden (lijkt wel alsof alles nieuw is!). Velgen zijn recht, ook in gemonteerd toestand. Maar is wel een goede tip, zal binnekort even de wintervelgen eronder leggen.

Zoals je ziet heb ik echt al heel veel uitgesloten, daarom snap ik het niet meer,

Nog wel een punt wat ik niet begrijp: Als ik met de meetklok op de schijf aan de boven en onderkant van de schijf duw en trek meet ik een paar honderste verandering op de schijf. Het lijkt erop dat er wat speling zit op de lagers, maar ik meet hetzelfde bij alle schijven. Hoe kun je checken dat een wiellager nog goed is?
een wiellager lijkt me wel dat je dat hoort als deze wat minder is.
Speling aandrijfas ? zit de centrale bout goed vast, maar ook dan zou je tijdens rijden trillingen moeten vullen

ed

Aandrijfassen voelen ook goed aan, centrale bouten ook goed vast.