Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

ZC3rr0r

#735
Ik gooi hem ook maar eens op: Al gedacht aan een Alfa 147 1.9 JTD?

Dat is echt een topmotortje met lekker veel koppel en een felle gasrespons waardoor je behoorlijk sportief kunt rijden, zelfs met een diesel. Een wereld van verschil met de 850/x70 diesels qua motor en wegligging.
En die blokken hebben zichzelf inmiddels bewezen als grandioos betrouwbaar, lopen zonder noemenswaardige zaken vele tonnen.

Voor het geld hoef je het niet te laten (Alfa's en inruilwaarde.... ;) ), met name van de eerste serie (vanaf rond 2000) is de prijs inmiddels behoorlijk gezakt, haast gelijk aan de x70ers. Voor dat geld rijd je dan wel in een sportief karretje met genoeg vermogen, een schitterend interieur, goede stoelen en een nog altijd niet gedateerd uiterlijk.

Laat je overigens niet gek praten door de Alfa haters, de 147 was echt een prima auto die niet alleen veilig maar ook betrouwbaar bleek te zijn. Enige bekende zwakke broeders zijn de 1.6 TwinSpark benzinemotoren die niet al te feestelijk zijn qua smering (met vastlopers als gevolg).
En het eerder aangehaalde roestprobleem zie je niet terug op de meest betaalbare wagens (die van 2000 t/m begin 2002) dus daar hoef je hem niet om te laten staan.

Broabander

Ennn net maar even de stevigheid van de Volvo getest. Volvo versus Kia Picanto (let je op Koen?) 1:0.


Wat gebeurde er: reed richting werk, ging door een bocht rechtsaf en voor me reed een auto met 5km p/u die duidelijk van het midden naar de rechterkant van de weg stuurde met knipperlicht nog uit naar rechts. Ik denk: die gaat de stoep op en ik geef gas bij om in te halen (brede weg, reed met mijn linkerwielen op de doorgetrokken streep). Vervolgens draait die Kia naar links om om te keren (over diezelfde doorgetrokken streep)... Ik doe dus een volwaardige PIT manouvre met mijn rechtervoorkant en draai de Kia 180 graden.

Goed, Kia heeft een deuk op het achterscherm en het linkerachterwiel zit er scheef onder, de roffel heeft een kapot knipperlichtje en een krasje op de bumper.

Enfin, schadeformuliertje invullen en nu de verzekeringen maar laten vechten. Eerst dacht ik dat ik 100% fout zat (inhalen bij een doorgetrokken streep) maar aan de andere kant, hij begon ook ineens allemaal manouvres uit te halen over diezelfde doorgetrokken streep. Dus het zal me benieuwen.

PS iemand die nog een rechter knipperlichtje heeft liggen, ik ben op zoek...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Balen...


Wat denk je nog voor de auto terug te krijgen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

Eventueel van de verzekering bedoel je? Of bij verkoop/inruil?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

Je hebt PB ;)


Vanmiddag even contact opgenomen met de verzekering, morgenochtend even vrijblijvend langs de schadehersteller voor een schatting, waarna er dan mogelijk een expert komt.

Heb in ieder geval rechtsbijstand op de verzekering, weet inmiddels dat dat niet zaligmakend is maar het kan misschien iets helpen bij eventuele schuldvraagstukken etcetera.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Gaat lekker snel zo :eusa_clap:


Vanochtend 11:00 stond ik bij de schadehersteller, die had er even een blik op geworpen en schatting gemaakt, ter plekke verzekering gebeld en er kon morgen gelijk al een expert langskomen dus terug naar binnen, ik mag 'm morgen om 08:30 in komen leveren en dan ergens op de dag komt de expert langs.

Alleen balen dat ik dan met het veevervoer naar m'n werk toe moet. Hopelijk is de expert vóór 12:00 geweest ;)



EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Luc

Lees ik je blog even een paar weekjes niet... knudde, zo'n ongeluk.
Hoop dat je iets van euro's eraan overhoudt, maar gezien de dagwaarde van een sedan met bijna 7 ton achter de kiezen...

Crisismobiel? Is de Fiat Panda al de revue gepasseerd? Gewoon een simpel 1.2tje, niet snel, maar er kan een krat bier achterin, wel 4 als je de bank neerklapt. En zuinig, en betrouwbaar. Rijdt ook nog eens heel leuk, en 2e hands niet vreselijk duur.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Broabander

Tsja, ongeluk kan gebeuren! Het enige waar ik op hoop is dat de verzekering mij gelijk geeft. Ik bedoel, de getaxeerde schade van vanochtend is aanzienlijk maar ik betaal liever m'n eigen schade (dus knippertje) en dat ik dan mijn schadevrije jaren houd, dan dat ik er wat centen voor vang. Natuurlijk is 'gratis geld' altijd leuk maar ik ga liever niet €30-40 per maand extra premie betalen.


Overigens is de dagwaarde bij deze schade nog niet bereikt; het is geen economisch TL ;D


Panda wel naar gekeken maar met mijn lengte, slechte rug en het feit dat ik er ook mee naar Italie wil kunnen kachelen... De nieuwe Panda had ik na 15 minuten al genoeg van iig. En na 4 uur bijrijder in een grande punto zaten mijn knieen haast onder de schuurplekken tegen het dashboardkastje aan.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Zoals al enkele weken duidelijk is gaat de 850 er uit en wel zo snel mogelijk. Deze week nog. Heb via autoscout etc wel al een paar boden van oud-ijzer-handelaars (zegmaar, in de richting van E150,-) maar dat is de laatste optie. Tuurlijk, ik moet realistisch blijven: het is een oud hok met het grootste deel van een miljoen aan kilometers, maar dat betekent niet dat ik er daardoor minder prettig 45.000km in gestuurd heb. Je ziet hem dan liever ergens anders voortbestaan. Bij deze dus nog maar een (laatste) aan potentieel geinteresseerden oproep: elk bod wordt overwogen en je mag hem best na het weekend komen halen, maar bij geen reacties gaat hij morgenavond/woensdagochtend richting de eeuwige Volvojachtvelden.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

hertogjan6

waarom verkoop je hem niet in onderdelen ??
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Broabander

Omdat ik op 8 hoog woon en met een gemeentelijke parkeervergunning op m'n plekje sta ;D Met andere woorden, als ik al zoveel als een ruitenwisser vervang staat de hele buurt al te gluren of ik geen olie lek en komen de parkeercontroleurs nog net niet om mijn 'Ausweis!' vragen. Een auto uit mekaar trekken gaat dus al helemaal niet.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

hertogjan6

Citaat van: Broabander op 04-03-2013 15:45:51
Omdat ik op 8 hoog woon en met een gemeentelijke parkeervergunning op m'n plekje sta ;D Met andere woorden, als ik al zoveel als een ruitenwisser vervang staat de hele buurt al te gluren of ik geen olie lek en komen de parkeercontroleurs nog net niet om mijn 'Ausweis!' vragen. Een auto uit mekaar trekken gaat dus al helemaal niet.
mmmm das minder  :-\
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Broabander

Citaat van: hertogjan6 op 04-03-2013 15:54:11
Citaat van: Broabander op 04-03-2013 15:45:51
Omdat ik op 8 hoog woon en met een gemeentelijke parkeervergunning op m'n plekje sta ;D Met andere woorden, als ik al zoveel als een ruitenwisser vervang staat de hele buurt al te gluren of ik geen olie lek en komen de parkeercontroleurs nog net niet om mijn 'Ausweis!' vragen. Een auto uit mekaar trekken gaat dus al helemaal niet.
mmmm das minder  :-\

Ach, zo is de leven ;)

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Ach wie weet gaat hij nog een keer retourtje Zweden doen  ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder