Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Citaat van: KIM op 08-01-2012 09:36:21
Wat een heerlijk foute doppen heb je er op  ;D

Maar: Alles is beter dan met van die zwarte putdeksels rondrijden.

Nou, daar ben ik het niet mee eens... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Piere

Citaat van: Wout309t op 08-01-2012 09:46:59
Citaat van: KIM op 08-01-2012 09:36:21
Wat een heerlijk foute doppen heb je er op  ;D

Maar: Alles is beter dan met van die zwarte putdeksels rondrijden.

Nou, daar ben ik het niet mee eens... ;)

Ik eigenlijk ook niet, liever met zwart staal dan met wieldeksels, heb je toch alleen miserie mee :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Broabander

Ach ja, ik vind 't beter staan dan zwart staal, heb ik toch een maand ofzo op rond gereden maar dat vind ik toch 'onverzorgd' ;) Zeker aangezien het niet mijn winterbanden maar gewoon mijn standaardbanden zijn.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Broabander

Xenon setje is binnen, eentje zit er al in;

EN ER WAS LICHT

;D

Morgen zal ik nog even updaten en misschien een plaatje erbij ;)

fust850

Citaat van: Broabander op 12-01-2012 00:52:55
Xenon setje is binnen, eentje zit er al in;
EN ER WAS LICHT
;D  Morgen zal ik nog even updaten en misschien een plaatje erbij ;)

Zelf ingebouwd?
Problemen tegengekomen, of fluitje van een paar duppies?

Zit er zelf ook aan te denken, plus ledjes voor de stadlichten.

Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

Broabander

Uiteraard zelf ingebouwd, het setje zelf kostte €49,50 en verzendkosten nog €8 erbij dus voor €57,50 was ik klaar. Zaterdagavond besteld, maandag verstuurd en woensdag was het pakketje er.

Inbouwen stelt niks voor, het enige lastige zijn de beugeltjes om de pitjes op hun plek te houden. Die heb ik nog steeds niet dicht gekregen. Ook moet er in het rubber achterop de lamp moet een gat van 25mm geboord worden, om de kabels door te voeren. Maar voor de rest is het:

1) De ballasten ergens aan vast schroeven (ik heb bevestigingsschroef van de koplamp gepakt)
2) oude H1 pitje eruit halen, stekkertje aan de koplamp en de pit loshalen
3) nieuwe Xenon pit erin stoppen
4) stekkertjes aan de ballast vast klikken
5) Stekkertjes aan de Xenonpit (die van de halogeenpit en de koplamp kwamen) vast klikken
6) klaar!

Géén kabelgeknip etcetera.

Ik ga even kijken of het uploaden van foto's van mijn Flickr naar hier via m'n telefoon gaat lukken:

De doos (sorry, zijwaarts genomen en krijg hem op mijn iPhone niet recht  ::) )

ballast en xenon (in een plastic busje) aan elkaar geklikt

xenonpit los, zoals je ziet met precies dezelfde vorm als je H1 lampje

Now this is the fun part. Voor de benchmark; de halogeen die erin zat was Philips Xenon look/extra wit licht.

Dus hier is rechts gemonteerd

En dat geeft dit effect op de muur voor de auto

Beide gemonteerd (ik had al led stadslicht maar dat is meer 8000K dan 6000K)

En zo ziet dat eruit op de muur

Heb vandaag al wat gereden, nog geen gesein gehad ofzo, staan ook vrij laag afgesteld, maar toen ik gister dus met één xenon en een gewone Halogeen reed had ik echt het idee dat de gewone lamp kapot was.

Broabander

Overigens, als iemand nog tips heeft om die metalen clipjes dicht te krijgen hoor ik het graag, ik heb bijna geen vingertoppen meer dus heb het maar opgegeven voor vandaag, krijg het niet voor elkaar. Lampjes zitten er nu dus wel een beetje in geklemd maar zitten nog niet helemaal vast.

UserID6342

Weet je ook zeker Camiel dat de lampjes er op de goede manier erin zitten, want je lichtbeeld op de muur is nu uiterst beroerd en ga je niet mee door de APK heen komen.  Er zit geen scheidingslijn meer in het beeld, die er wel in hoort.

-D©©©L-

Citaat van: Broabander op 12-01-2012 17:05:35
Uiteraard zelf ingebouwd, het setje zelf kostte €49,50 en verzendkosten nog €8 erbij dus voor €57,50 was ik klaar. Zaterdagavond besteld, maandag verstuurd en woensdag was het pakketje er.

Inbouwen stelt niks voor
, het enige lastige zijn de beugeltjes om de pitjes op hun plek te houden. Die heb ik nog steeds niet dicht gekregen. Ook moet er in het rubber achterop de lamp moet een gat van 25mm geboord worden, om de kabels door te voeren. Maar voor de rest is het:

1) De ballasten ergens aan vast schroeven (ik heb bevestigingsschroef van de koplamp gepakt)
2) oude H1 pitje eruit halen, stekkertje aan de koplamp en de pit loshalen
3) nieuwe Xenon pit erin stoppen
4) stekkertjes aan de ballast vast klikken
5) Stekkertjes aan de Xenonpit (die van de halogeenpit en de koplamp kwamen) vast klikken
6) klaar!

Heb vandaag al wat gereden, nog geen gesein gehad ofzo, staan ook vrij laag afgesteld, maar toen ik gister dus met één xenon en een gewone Halogeen reed had ik echt het idee dat de gewone lamp kapot was.

Citaat van: Broabander op 12-01-2012 17:55:21
Overigens, als iemand nog tips heeft om die metalen clipjes dicht te krijgen hoor ik het graag, ik heb bijna geen vingertoppen meer dus heb het maar opgegeven voor vandaag, krijg het niet voor elkaar. Lampjes zitten er nu dus wel een beetje in geklemd maar zitten nog niet helemaal vast.

Ohne worte.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Broabander

1 woord: iPhonecamera ;D Heeft een duidelijke scheidingslijn, zo'n, ja, V ofzo? Maar dan aan één kant, links, horizontaal en rechts iets naar boven. Het lijkt inderdaad een grote blur zo maar in het echt is het vrij gecentreerd ;)

En tsja, die clippies, ondingen! Houden ze wel op hun plaats (wees gerust, ze zullen er niet zomaar uitvallen), ze liggen er dus niet zomaar los in ofzo, maar zit dus nog niet volledig vastgeklemd.

Enneuh... Er moeten toch boodschappen gedaan worden, en tentamens gemaakt! Maar vandaar dat ik om ideeën vroeg om ze vast te zetten, kan ik dat morgenmiddag mooi ff doen ;D

Broabander

Je zou zeggen naar achter duwen en met een paar keer proberen en wiebelen dan klikt ie vanzelf wel vast...

francois

??? hier kom je moeilijk door de apk mee

beugelje met een tang monteren gaat moelijk maar het lukt (bij mij ook)

grfr

Broabander

Zal morgen even kijken of ik een fatsoenlijke foto kan maken met een normale focus/zonder overkill aan wit ;D Dan zal het hardstikke meevallen, you'll see! Deze camera heeft het voor elkaar gekregen mijn kerstboom nog verblindend te laten lijken joh ;)

Maar hoe doe je dat precies met een tang dan? En wat voor tang had je daarvoor gebruikt? Want de aanwezige ruimte is toch niet echt denderend, een waterpomp komt er niet tussen. En als het even kan wil ik mezelf een koplampdemontage besparen ;D

Overigens, ook kreeg die camera het ooit voor elkaar de Philips NightGuide uit mijn 440 weer te geven als een waxinelichtje:

)()()sT

In het blogje van Yits staat hoe je de klemmen moet monteren. Verbuigen zodat het bochtje dat normaal op de lampvoet drukt meer naar buiten komt; de xenon-lampvoet is immers dikker.

Kan me er niks bij voorstellen hoe je kunt rijden als die klemmen de lamp niet vasthouden?