Improvements aan de 850 -> Eenmaal, andermaal.... Verkocht!

Gestart door Broabander, 04-11-2011 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Maargoed, nu puntje 2 opgelost is en 1 en 5 opgelost gaan worden, rest nog 2 en 3.

Waar kan ik die stevigere schokbrekers halen? En moet ik dan gelijk ook de veren vervangen? Want het hoeft allemaal niet nieuw of blinkend of mooi te zijn, maar als ik een grote hobbel of kuil in de snelweg kan nemen zonder schraapgeluiden scheelt dat wel ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Luc

Marktplaats... Dirk heeft ook wel es regelmatig wat liggen.
Nieuw kan natuurlijk ook, maar nieuwe schokbrekers lopen al gauw in de honderden euri, tis wat je uit wilt geven.
Veren zou ik gewoon vernieuwen, als je toch bezig bent, bij Scandcar of Estateservices hebben ze complete sets voor iets rond de 140 euri. Estateservices heeft ook speciale verzwaarde achterveren voor wie met een gastank achterin rijdt, heb ik onder mijn vorige 850 (een sedan op gas) gehad, en dat was een hele verbetering t.o.v. de S70-veren die er onder vandaan kwamen.

Ga je voor nieuw, ikzelf heb ervaring met Koni geel (verstelbaar), op hun hardst nog best goed mee te rijden maar niet echt comfortabel.
Wel een hele goeie wegligging.
Tegenwoordig rij ik op Koni FSD, dat zou zowel sportief als comfortabel moeten zijn, maar eigenlijk vind ik ze wat zacht, zeker nu op de 16 inch winterwielen. Wel rijdt het gewoon aangenaam en overhellen van de carrosserie is er nauwelijks bij. Komt natuurlijk ook door de veerpootbruggen voor en achter en de 2 cm lagere veren.
Bilstein levert verschillende varianten, van sportief en dus heel stug tot "gewone" vervangingsdempers.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Broabander

Dankjewel voor de uitleg! Ik denk sinds gisteren (3 passagiers + bagage) toch dat het een andere oorzaak is, mijn redenatie: de ET waarde van de velgen die er nu onderzitten is 20 en standaard is 43 als het goed is, dus dat betekent 2.3cm verder naar buiten dan standaard. Ook zie ik wat slijtsporen zitten op de overgang loopvlak/wang.

grijzev70tdi

als ik de foto zag, leek het al of ze heel ver naar buiten stonden. Denk dat het met standaard velgen wel weg is
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

Ja iemand op het Volvo-forum opperde afdraaien. Dan zou er ong 18mm van de ET waarde/naaf af moet. Iemand die weet of er op deze velgen genoeg vlees zit daarvoor?

M a r c

Tuurlijk gaat dat niet..... De bouten dragen op het gedeelte wat jij af wilt draaien  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Broabander

Moet toch een beetje creatief zijn ;)

Broabander

Zo, het had wat voeten in de aarde (Tilburg->Hoogerheide->Eindhoven->Tilburg) maar ik ben voorzien van een deur linksvoor (Dank, jack en Douwe voor de levering!!) en een setje banden (ja, die van de link van Dirk, dank voor de tip!).

Dus morgen even de bandjes eronder, deurtje komt een andere keer ;)

UserID6342

Voordat je de deur erin hangt Camiel moet je toch eerst even een scherm zien te vinden.  Anders krijg je het spul nooit goed eringehangen.

Broabander

Alright, zal ik de deur eerst even ergens op een handige plek zetten totdat ik een schermpje heb ;)

(Is nog wel een opgave, 4 velgen en banden, een deur, een deurpaneel en een verhuisdoos vol gereedschappen in de auto!)

crazychrisje

Fijn dat u blij bent met de winterwielen.
Zijn ze weer goed terecht gekomen!
Succes met alles wat je aan je auto gaat doen.
Zag inderdaad dat het even puzzelen was om alles in de auto te krijgen.

Broabander

Dank, Ben, voor het verplaatsen!

Ik vond zelf mijn topic meer hier passen, vandaar dat het vanaf nu een Blogje is!

In ieder geval vrijdag de twee voorste wielen en zaterdag de twee achterste gewisseld. In etappes, pastte een beetje moeilijk in de auto, die 4 oude velgen. Net iets te hoog waardoor ze niet in de kofferbak pastten. Dus die twee om twee weggebracht en daarna even een beetje de auto op zijn donder gegeven in de wijk waar ik hiervoor woonde (véél drempels en hobbels!) en geen schaaf/schuurgeluiden meer gehoord sindsdien! Ook niet tijdens de 120km heen en terug van mijn werk ;) Gisteren nog even de deur die ik van de week bij Douwe gehaald had ook daarheen gebracht, en daar is mijn vorige studentenhuis, waar ze nog een schuur hebben met een paar m2 ruimte over. De banden heb ik verkocht en gaan deze week weg, en nog een andere plus: mijn 440 heb ik als het goed is ook verkocht! Een vriend had nog een wintermobiel nodig, die vond het zonde om zijn Alpina C2 te martelen met pekel dus die 440 mag hij overnemen voor weinig. Ben ik er vanaf, heb ik weer een maandje wegenbelasting en heeft hij weer een warme r**t deze winter.

Verder met de 850, hij staat er nu zo bij:

Staat eigenlijk wel gaaf, dat black-on-black! Natuurlijk is staal nou niet echt het coolst op je wagen, dus als ik nog 'ns andere velgen nodig heb dan weet ik waar ik naar op zoek ga ;)

Verder zit ik erover te denken even de kogel van de trekhaak eraf te schroeven. Heb die van mijn 440 welgeteld één keer gebruikt, met een verhuizing (die ik de komende 3 jaar niet heb, hopelijk...) en vind zonder trekhaak toch wel strakker staan. Dus met het bandenwissel had ik al even gekeken, twee bouten met moeren sleutel 18 of 19 schat ik, en een dikke inbus aan de andere kant. Of heb ik het verkeerd?

UserID6342

Haak kun je er zo afschroeven, zijn 2 M12 bout dus waarschijnlijk sleutel 19.  Echter als het een originele Volvobout is dan weer sleutel 18 ;D.

Broabander

Haha verwarrend :P Maargoed dat zal niet zo'n probleem zijn dan.

En de eerder genoemde wielen worden vanavond opgehaald!