Loopt niet/mogelijk niet op Lpg

Gestart door Broabander, 05-11-2011 15:03:50

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Heren,

Vanochtend startte ik de 850 op benzine (lpg lampje dus op rood), even warmgedraaid op benzine. Vervolgens wilde ik overschakelen op Lpg maar het lampje knippert een keer groen en gaat dan helemaal uit. Druk nog een keer, knippert samen met lambda 1x en gaat weer uit. Lambda blijft vervolgens branden. Langs de kant gezet, codes uitgelezen op A2:

(als ik goed geteld heb:)

115
145
155

Gereset en lambda lampje was uit. Contact op stand 2 en groene lampje van LPG brandde. Ik starten, knippert ie tijdens het starten 1x rood en valt dan uit, dus loopt vermoedelijk op benzine maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Daarna 60km gereden maar Lambda is niet teruggekomen. Echter bij aankomst deed het lampje het nog steeds niet.

Iemand tips&tricks? Ben nu op het werk en moet vanavond weer 60km terug ;-)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Nog wel gas in de tank zitten?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

Gisteren getankt, sowieso 20 liter ging erin en toen sloeg de pomp af, en heb sindsdien 90km gereden waarvan dus 60 op benzine ;)

Edit: gisteren dus vanaf nijmegen naar Tilburg naar boxtel terug naar tilburg en dat was geen enkel probleem. Enige wat ik vanochtend anders gedaan heb is van binnen gepoetst. Heb verder volgens mij niks gesloopt toen :P

UserID6342

Herken dit niet Camiel, maar ik heb 2 opties zo bij de hand:

Wiebel het contactsleutel even op en neer en kijk of het dan wel op LPG blijft lopen (dan moet het lampje, net zoals je zelf zegt, op groen aan blijven)  Het overschakelen moet hij zo wie zo automatisch doen als hij op LPG staat.  Auto start altijd op benzine en schakelt automatisch over.  Kun je ook horen aan de diverse afsluiters, maar het beste bij de afsluiter bij de LPGtank.  Zien kun je het aan de kleur van de lampjes.

Onder je KVS tankje zitten 2 zekeringen, kijk even of deze nog goed zijn / goed erin zitten.

The Demon

Die zekeringen die Dirk noemt zijn nog weleens narrig inderdaad, en kunnen er zelfs voor zorgen dat je auto helemaal niet meer aanslaat.

Ik heb nieuwe houdertjes geplaatst en deze in een plastic "bakje" gemonteerd zodat vocht minder invloed heeft.

Groet,
The Demon.

Broabander

Ga ik daar dalijk ff naar kijken! Klinkt wel logisch, heb hem gisteren ook nog door de wasstraat gereden dus wie weet is er daar van onder wat water bijgekomen ofzo!

(vond vanochtend tijdens het poetsen nog een cadeautje Dirk, een looplamp die achter het ski-luik tussen achterbank en LPG tank lag, was je er een kwijt? :-P)

Broabander

Gefixt!

T waren inderdaad de zekeringen. Zagen er nog heel uit maar toch maar vervangen bij het tankstation en klik, hij deed t weer!

Dank voor de adviezen! Waren alle reparaties maar zo makkelijk! ;)

UserID6342

Citaat van: Broabander op 05-11-2011 19:47:26
Ga ik daar dalijk ff naar kijken! Klinkt wel logisch, heb hem gisteren ook nog door de wasstraat gereden dus wie weet is er daar van onder wat water bijgekomen ofzo!

(vond vanochtend tijdens het poetsen nog een cadeautje Dirk, een looplamp die achter het ski-luik tussen achterbank en LPG tank lag, was je er een kwijt? :-P)
Ja klopt !  De oude looplamp van Ron waren we al een poosje kwijt en we hadden al zoiets van: helaas, pindakaas :(.  Mooi dat je 'm hebt gevonden Camiel, als je een keer deze kant op komt voor dat contactslotblokje, zou je 'm dan mee willen nemen aub ?

Broabander

johan1989

dat zijn dan zelfs twee problemen gefixt;)  :eusa_clap: