Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 27-04-2012 20:25:16
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-04-2012 20:08:34
Bij de weg: Morgenochtend gaan we Mac ophalen uit het nest. Alles staat er helemaal klaar voor. :eusa_dance:

Zeg dan maar dag tegen je gereedschap ;D


Sbv weet er alles van :eusa_whistle:


Hoezo? Gaat Mac daarmee vandoor?  :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-04-2012 20:40:55
Hoezo? Gaat Mac daarmee vandoor?  :eusa_think:

Vooral leuk als je ma voor 't eerst van 't jaar het gras gaat maaien en ze komt een roestige waterpomptang tegen met de grasmaaier ;D (die waren we al een tijdje kwijt)

Sander miste ook wat gereedschap en dat kwamen we later ook op 't gazon tegen. Leuk joh, zo'n pupje terwijl je aan 't sleutelen bent :P

Sbv

nou dat zou zo maar kunnen. Bij Ronald zijn ouders liep 1 monster rond die het leuk vond om gereedschap te lenen. Helaas is het nooit meer terug gevonden. Een ander stukje gereedschap dan wel weer

UserID6342

Dat doet dat gebakje hier ook en moet je ook opletten waar ze iedere keer mee aan de haal gaat :(  Niet is veilig, rubbers van de brug, gereedschap, stenen (en knap grote ook), banden ;D, hout, speelgoed, trekhaak, alles moet in die bek van der. Soms is het knap irritant maar meestal wel lachen als ze der eigen weer eens druk zit te maken met zo'n grote steen of stuk staal.

Ewout Schalkwijk

Ik hoop dan dat mijn 'Mac' een 'uit' schakelaar heeft. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-04-2012 21:08:27
Ik hoop dan dat mijn 'Mac' een 'uit' schakelaar heeft. ;D
Die zit erop en is te activeren met die mooie sleutel die je gekocht hebt.  :evil: Dan is Mac in ieder geval even in de slaap stand

Ewout Schalkwijk

Sadist! ;D Die ratel is zwaarder dan dat beestje zelf. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-04-2012 21:44:28
Die ratel is zwaarder dan dat beestje zelf. :eusa_whistle:

Geniet ervan zo lang het duurt ;D Tegenwoordig parkeer ik bij ouders vaak uit de buurt van die beesten en loop zo door naar binnen, omdat er geen 'standby' schakelaar op zit :eusa_doh:
En als ze binnen liggen dan hebben ze snel al iets van een runderhuidbot oid gekregen, omdat ik anders omver gelopen word door 1x 35 en 1x 55 kg hond die wel erg blij zijn dat ik er weer eens ben.

Ewout Schalkwijk

Volgens mij wordt ons 'Macje' niet zo groot. Schofthoogte zo'n 55cm en zo'n 15 kilo. Tegen mijn walrussen gewicht zal dat weinig effect hebben. ;D
Nog een paar uurtjes....
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Succes met Mac vandaag , denk dat het wel goed komt tussen jullie en Mac .

Denk alleen dat het niet bij die 15 kilo blijft.
Ik was er ook 2 aangekomen in 2 dagen ;)
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 28-04-2012 09:01:39
Succes met Mac vandaag , denk dat het wel goed komt tussen jullie en Mac .

Denk alleen dat het niet bij die 15 kilo blijft.
Ik was er ook 2 aangekomen in 2 dagen ;)



Ja, da's heel vreemd hier. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat die hier was afgevallen. Zal wel iets in de lucht zitten waar je honger van krijgt. :eusa_whistle:


;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#1151
Vandaag hebben we Mac opgehaald. Wat een lief beestje is dat zeg, zo enthousiast en lief. Wel al drie keer in huis gepiest maar nog niet buiten. Gaat zeker goed komen.
Omdat ik dit blog echt een Volvo blog wil houden, zal ik in de toekomst niet te veel over Mac uitweiden. Bij gerichte aanvragen kan ik natuurlijk wel eens een fotootje uploaden.

Indien er leuke foto's zijn van Mac i.c.m. een van onze Volvo's, dan is het legitiem en komen ze natuurlijk hier te staan. :angel:









Zojuist de V70 op zomerbanden gezet en gelijk de draagarmen gecontroleerd. Volgens mij zie ik daar niet raars aan.
Vervangen lijkt me op dit moment niet erg zinvol. Wel lijkt de stab. stang wat gaar te zijn, maar ik weet niet welke toleranties hier gelden.
Soms hoor ik wel wat gekraak / gebonk onder de auto. De schokbrekers en schokbrekerlagers zijn vorig jaar vervangen en ook alle bouten zitten keurig vast.

Helaas is ook een ashoes gescheurd. Ik maak me sterk dat iemand volgende maand echt zin heeft om die te vervangen, dus ik maak maandag wel even een afspraak bij de
hobbygarage. Dit soort klusjes laat ik echt niet door de dure dealer doen. De hobbygarage rekent de helft van het uurloon van de dealer.

Draagarm passagierszijde achterkant



Draagarm passagierszijde voorkant



Draagarm bestuurderszijde voorkant. Ziet er een beetje 'cracele' uit.



Draagarm bestuurderszijde achterkant



Stabisatorstangrubber is wat gaar. Is dat vervanging?



Toetje van vandaag: Ashoes gescheurd.



Mochten jullie van mening zijn dat de draagarmen wel vervangen moeten worden dan hoor ik het graag! :eusa_whistle:



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Lief die foto's van Mac.

Die ashoes maar even snel dichtplakken of kitten voordat het verder scheurt

Taranis

Je draagarm LV lijkt niet al te fris meer te zijn, maar zolang het rubber niet 'af' is, is er in principe niet veel aan de hand. Maar kan me voorstellen dat je dit voelt tijdens het rijden ja.

Stabilisatorstangrubber zou je kunnen vervangen. Ik weet niet of dat los te krijgen is (weet Sbv vast wel), anders zou je een bus van FCP Groton (of gelijkwaardig van een andere leverancier) kunnen proberen. Beviel mij erg goed, ik had ook geen zin om de hele stang te vervangen.

Sbv

Voor stabi vervangen moet subframe stukje en waarschijnlijk ook stuurhuis. Ding zelf is uit mijn hoofd iets van 130 euro(voor de S70R dan).
of je de rubbers zo kunt vervangen ??