Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Sbv

als je lekker op de cruise rijdt met bijv 140 km/u, je remt af naar 90 en dan op resume drukt blijft de auto lekker in de 6 staan en gaat op het gemak weer naar de 140 toe. Ronald is gewend dat de bak dan gelijk terug in versnelling gaat.

Ewout Schalkwijk

Ronald heeft geen storingen, maar hij zoekt ze...zelfs bij andere auto's. ::) Het is toch veel mooier en rustiger als een motor genoeg kracht heeft om zonder terug te schakelen meteen weer versneld?

Ik stoorde me al aan als ik bij 160km/h het gas indrukte dat de bak meteen een versnelling terug ging. Lijkt me met 400Nm wat overbodig.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 04-06-2012 22:03:58
Jij mag lekker van de grens NL naar Puttgarden rijden, kan je je lekker storen dat het ding niet boven de 2200 toeren wil op cruise

;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-06-2012 22:06:19
Die staat, ook al lukt het je, dan is die meeuw tenminste een keer hier geweest.  ;D

Die meeuw komt echt wel hoor ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-06-2012 07:20:59
Ronald heeft geen storingen, maar hij zoekt ze…zelfs bij andere auto's. ::) Het is toch veel mooier en rustiger als een motor genoeg kracht heeft om zonder terug te schakelen meteen weer versneld?

Ik stoorde me al aan als ik bij 160km/h het gas indrukte dat de bak meteen een versnelling terug ging. Lijkt me met 400Nm wat overbodig.

In het begin reageerde mijn bak ook zo traag als je op resume drukte. Ik weet dat pa er na een paar honderd kilometer al mee terug geweest is. Geen idee wat ze er toen aan gedaan hebben, maar als je nu op resume drukt dan schakelt ie minimaal 1 trap terug. Soms trekt ie vrolijk volgas door tot 4400 toeren (en dan je voeten aan de passagier(e) laten zien, ik doe niks, doetiezelluf ;D )

Als je 't eenmaal gewend bent is het wel fijn dat wanneer een auto voor je aan de kant gaat en je op resume drukt, je er meteen langsgaat, ipv dat je nog gas bij moet geven. 't Is maar net wat je gewend bent (maar ik heb meestal niet zoveel geduld :P ).

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-06-2012 07:20:59
Ronald heeft geen storingen, maar hij zoekt ze...zelfs bij andere auto's. ::)

;D ;D

Thijs T5

Erg mooi landschap weer hoor,

Zou er zo een BBQ aan kunnen steken :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Thijs T5 op 05-06-2012 10:47:10
Erg mooi landschap weer hoor,

Zou er zo een BBQ aan kunnen steken :)

Komt goed uit. Vanaf 15 september een Volvo meet hier. ;D

Neem dan gelijk even die velgen en dat hondenrek mee...


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Als hij snel is kan het hondenrek al deze week mee met Ronald. Ze wonen niet zo ver bij elkaar vandaan

viking_in_shorts

15 september? zal ik eens kijken of dat in de kalender past?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: viking_in_shorts op 05-06-2012 16:39:58
15 september? zal ik eens kijken of dat in de kalender past?

Goh, wordt je nu pas wakker? :eusa_wall: We hebben het er al sinds maart over.
Waarom heb je nog niet bevestigd??? Je reactie is al een uur oud.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-06-2012 17:24:37
Citaat van: viking_in_shorts op 05-06-2012 16:39:58
15 september? zal ik eens kijken of dat in de kalender past?

Goh, wordt je nu pas wakker? :eusa_wall: We hebben het er al sinds maart over.
Waarom heb je nog niet bevestigd??? Je reactie is al een uur oud.


Ewøut

Wie is we? :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-06-2012 18:02:14
Citaat van: viking_in_shorts op 05-06-2012 17:34:33
Wie is we? :eusa_whistle:

M'n schoonmoeder en ik. :angel:
We kunnen Tim ook vrijdag wel in de kofferbak stoppen, dan kan er wel wat extra bier mee

viking_in_shorts

Zou graag willen. Maar vrijdag zit ik op kantoor :eusa_wall:

Ewout Schalkwijk

Dan kom je daarna. We gaan 's-avonds pas eten als ook Iris is aangekomen. Misschien kun jij haar dan even op Gardermoen oppikken. Slaapplek regelen we wel, da's geen probleem.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Ik had Marcel ook al gepolst, maar die reageert wijselijk niet op m'n Whatsappje.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein