Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Taranis op 05-12-2012 16:18:30
Voor 4 personen ski's en snowboards past prima als je 't middendeel van de achterbank naar benee doet.


Ja, bij een XC wel. Onbegrijpelijk dat dat alleen bij de XC is en niet bij de V. Ik moet regelmatig lang spul vervoeren, maar dan moet ik dus de halve rugleuning naar beneden klappen.

Taranis

Een XC achterbank monteren dan maar? Kan me niet voorstellen dat die heel veel anders is dan de achterbank van een V eigenlijk :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 05-12-2012 21:01:24
Een XC achterbank monteren dan maar? Kan me niet voorstellen dat die heel veel anders is dan de achterbank van een V eigenlijk :eusa_think:

Heb je nog wat liggen in 'off black'? Kan interessant zijn. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Taranis op 05-12-2012 21:01:24
Een XC achterbank monteren dan maar? Kan me niet voorstellen dat die heel veel anders is dan de achterbank van een V eigenlijk :eusa_think:
Marcel heeft een ander interieur met sport stoelen

Taranis

Citaat van: Sbv op 05-12-2012 21:55:31
Marcel heeft een ander interieur met sport stoelen

Dus?

Sbv

Citaat van: Taranis op 06-12-2012 17:24:12
Citaat van: Sbv op 05-12-2012 21:55:31
Marcel heeft een ander interieur met sport stoelen

Dus?
Het past allemaal weg, maar staat misschien wat minder mooi.

elianmars

Citaat van: Sbv op 06-12-2012 17:29:37
Citaat van: Taranis op 06-12-2012 17:24:12
Citaat van: Sbv op 05-12-2012 21:55:31
Marcel heeft een ander interieur met sport stoelen

Dus?
Het past allemaal wel, maar staat misschien wat minder mooi.

Dan zou ik alleen de rugleuning moeten vervangen. En of dat nou zo mooi staat  :eusa_think:  ;D

Taranis

Citaat van: elianmars op 06-12-2012 21:15:40
Dan zou ik alleen de rugleuning moeten vervangen. En of dat nou zo mooi staat  :eusa_think:  ;D

Is de rugleuning van een comfort-achterbank zoveel anders dan die van een sport-achterbank dan?

Sbv

Citaat van: Taranis op 07-12-2012 09:13:11
Citaat van: elianmars op 06-12-2012 21:15:40
Dan zou ik alleen de rugleuning moeten vervangen. En of dat nou zo mooi staat  :eusa_think:  ;D

Is de rugleuning van een comfort-achterbank zoveel anders dan die van een sport-achterbank dan?
De sticksels zijn anders en de vorm iets

Taranis

Citaat van: Sbv op 07-12-2012 09:13:43
De sticksels zijn anders en de vorm iets

Als 't allebei zwart is, dan zou 't mij niet kunnen jeuken zolang het middendeel dan maar plat kan. Gebruik het stiekem best vaak :)

elianmars

De stiksels van de XC vind ik juist schitterend  :eusa_drool:

Het is jammer dat er geen sportversie van het XC interieur is.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 07-12-2012 10:47:16
De stiksels van de XC vind ik juist schitterend  :eusa_drool:

Het is jammer dat er geen sportversie van het XC interieur is.

Volgens mij was je toch al in de markt voor een andere Volvo... Dit is een mooie reden toch?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-12-2012 10:56:47
Citaat van: elianmars op 07-12-2012 10:47:16
De stiksels van de XC vind ik juist schitterend  :eusa_drool:

Het is jammer dat er geen sportversie van het XC interieur is.

Volgens mij was je toch al in de markt voor een andere Volvo... Dit is een mooie reden toch?

Neu, zo graag wil ik geen andere. Voorlopig nog niet.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-12-2012 17:59:00
Ik merk de laatste weken weer, dat de standkachel op zich prima functioneert, geen foutmeldingen produceert, maar dat de motor maar 1 streepje is opgewarmd en er lauwe warmte het interieur inkomt. Ook de ventilator draait maar zachtjes. Kan dit een voorbode zijn van een circulatie probleem? @Taranis: had jij dit ook voordat de problemen groter werden? De branderunit is vers vervangen in maart.
Zodra ik ga rijden is het interieur binnen een paar minuten heerlijk warm.

Bij mij begon het met koelvloeistofverlies en juist heerlijk (te) warm in de auto. Het gebrek aan circulatie kwam iets daarna en inderdaad precies de symptomen die jij nu beschrijft. En zodra je dan gaat rijden, voel je de warmte het interieur in stromen en warmt de motor ook snel op, dus die warme koelvloeistof zit al wel 'ergens' in het systeem. Ik heb wel eens het idee gehad dat de koelvloeistof gewoon in de warmtewisselaar bleef zitten koken, daarom was mijn koelvloeistof ook zo bruin verbrand.

De pompjes van die standkachels sneuvelen wel vaker. Ergens in mijn blog staat een link waar je ze voor 40 euro uit Finland kunt halen, bij Volvo kosten ze 180 euro :eusa_wall:
Bij mijn pompje was de magneet tussen het motortje en waaiertje zo vervuild en verroest dat het waaiertje de helft van de tijd niet meegenomen werd.

Sbv

Bij mij is het de ene dag heerlijk warm in de auto en staat temp meter op 3/4 van wat deze zou moeten zijn, de andere dag toch wel een stukje lager en is het wat kouder in de auto. Misschien ook een pompje wat iets minder aan het worden is ? foutmeldingen krijg ik overigens niet en ook nog geen bruine koelvloeistof