Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Ik heb ook nooit foutmeldingen gehad behalve wanneer het koelvloeistofpeil te laag stond. Alleen in Vida nu een melding dat de besturing van de kachel niet reageert maar dat is omdat de zekering eruit ligt nadat we de boel in de hens gestoken hadden ;D

Sbv

van de week de melding brandstof niveau te laag...daarna werd het krabben..............grrrr en wat hebben we dan geleerd ? tank de avond van te voren, dat scheelt krabben

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 11-12-2012 07:56:26

De pompjes van die standkachels sneuvelen wel vaker. Ergens in mijn blog staat een link waar je ze voor 40 euro uit Finland kunt halen, bij Volvo kosten ze 180 euro :eusa_wall:
Bij mijn pompje was de magneet tussen het motortje en waaiertje zo vervuild en verroest dat het waaiertje de helft van de tijd niet meegenomen werd.

Maar echt controleerbaar is het niet? M'n koelvloeistof peil zakt niet, kookt niet over etc. Althans NOG niet. :-)
Dit was in maart dus ook al zo en dan even later werd het weer heet in de auto. Pompje zou dus goed kunnen.

Ik ga ff zoeken in je blog.

Citaat van: Sbv op 11-12-2012 09:02:21
van de week de melding brandstof niveau te laag...daarna werd het krabben..............grrrr en wat hebben we dan geleerd ? tank de avond van te voren, dat scheelt krabben

Gisteren had in de naald tegen het rode vlak aanstaan, maar de auto iets met de neus omhoog. De kachel startte dus gewoon. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 09:26:49
Maar echt controleerbaar is het niet?

Ja, je kunt de koelvloeistofleidingen loshalen van het pompje, een stuk tuinslang eraan knopen en dat in een emmer water hangen. Daarna even 12 Volt op het pompje zetten en je weet of ie het doet. Bij mij deed ie het op dat moment, maar we hadden onze twijfels.
Nieuw pompje erin gezet en de oude open gehaald en toen bleek die magneet dus compleet verroest. Logisch dat ie 't soms wel en soms niet deed.

Taranis


Taranis

Citaat van: Taranis op 05-03-2011 19:59:14
Sander is met veel plezier de oude pomp aan het slopen ;D





Helaas geen foto's van het magneetje, we hebben het pompje daarna doorgezaagd dacht ik. Dat waaiertje wat je op de foto zit, draait niet altijd mee helaas.

Je mag ook mijn pompje hebben als ik de standkachel vervangen heb... ik doe er dan toch niets meer mee en het is letterlijk 1x gebruikt ;D

viking_in_shorts


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

@Ewout, ik had al een brandend lampje sinds ca 10 km, maar normaliter kan je dan nog een flink stuk rijden.

Sbv


Ewout Schalkwijk

#2590
Wanneer ga je die dan vervangen? Ik kan nog wel even wachten. Het was vandaag maar -20 graden... :eusa_whistle:
De auto start in ieder geval alsof het boven nul is en dat is het belangrijkste. ;D

Kunnen we die over twee weken ff wisselen? ;D Jij gebruikt hem toch niet. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 09:47:38
Wanneer ga je die dan vervangen? Ik kan nog wel even wachten. Het was vandaag maar -20 graden... :eusa_whistle:
De auto start in ieder geval alsof het boven nul is en dat is het belangrijkste. ;D

Kunnen we die over twee weken ff wisselen? ;D Jij gebruikt hem toch niet. :eusa_whistle:
We kunnen deze wel loshalen, echter op de kerstboom meeting is het wat een geklieder in het donker. Bumper ligt er zo af. Ik heb nog wel een pijpje liggen om de leidingen door te verbinden.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 09:46:02
Citaat van: Taranis op 11-12-2012 09:37:16
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2147

Hoe heb je dat geflikt? Ik spreek geen letter Fins.

Gewoon, besteld :P
Finse studiegenoot gehad dus deels zelf en deels hulp gehad. Moet ik er nog 1tje voor je bestellen? ;)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-12-2012 09:47:38
Wanneer ga je die dan vervangen? Ik kan nog wel even wachten. Het was vandaag maar -20 graden... :eusa_whistle:
De auto start in ieder geval alsof het boven nul is en dat is het belangrijkste. ;D

Kunnen we die over twee weken ff wisselen? ;D Jij gebruikt hem toch niet. :eusa_whistle:

In de kerstvakantie gaan Sbv en ik een poging doen om de verrotte spoorstang uit het stuurhuis te krijgen zonder het stuurhuis te mollen. Als dat lukt, bestel ik daarna een standkachel. Dus dat zal voor of tijdens ons bezoekje zijn denk ik :) (ik hoop ervoor, lekker warm)

En nee ik ga die niet even in IJsselstein staan wisselen met zeikhete koelvloeistof. Bovendien is ontluchten bij een D5 nogal een gezeur, dus sorry ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 11-12-2012 10:53:45
En nee ik ga die niet even in IJsselstein staan wisselen met zeikhete koelvloeistof. Bovendien is ontluchten bij een D5 nogal een gezeur, dus sorry ;)

Had ik ook niet echt verwacht hoor.  :angel:

Maar vervangen kan natuurlijk ook zonder lekkage / ontluchten. Gewoon twee behoorlijke klemmen om de slangen adequaat af te klemmen.

Alvast thanx voor het pompje. ;D


P.S. Even boenderen op de akker voor de deur resulteerde in een 'DSTC service erfordras'. Ik hoop dat het door het koude weer komt... :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein