Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Voorlopig is 't een nette oplossing, als 't werkt dan zou ik het lekker laten zitten. De oplossing van Volvo zal niet veel sterker zijn...

Die brandstoflekkage heb ik ook een tijdje gehad, 't is ook vanzelf weer gestopt. Als het niet erger wordt, zou ik er niets aan doen. Die injectoren gaan vanzelf een keer stuk (zijn ze overgezet in de nieuwe motor trouwens of heb je nieuwe gehad?), mooi moment om er dan eens naar te kijken.

Turbobiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-12-2012 15:38:32
De enige N op het terrein getransformeerd tot jeugdhonk.


Leuke bestuurders-airbag! :D
De Tussenpaus

JeffreyC

Die lekkage lijkt op een koperen plaatje/ring onder de verstuiver die lekt. Als je de auto laat lopen hoor je dan bij de desbetreffende verstuiver(s) een tuffend geluid? Of zie je tussen de verstuiver en kleppendeksel iets van luchtbellen ontstaan?
Zo ja, zou ik er binnenkort toch iets aan laten doen. Het zijn dan uitlaat gassen die langs de verstuiver omhoog komen en dat gaat overal zitten en wordt erg hard.

We hebben een D5 gehad waarbij de verstuiver zover kapot is gegaan bij het proberen te demonteren dat deze niet meer als ruil deel werd ingenomen.

Gr Jeffrey
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

maruska

Citaat van: Turbobiker op 03-01-2013 20:57:00
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-12-2012 15:38:32
De enige N op het terrein getransformeerd tot jeugdhonk.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_6521.jpg


Leuke bestuurders-airbag! :D

daar zitten meerdere families in ;D
wel leuke foto !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 04-01-2013 00:29:19
Citaat van: Turbobiker op 03-01-2013 20:57:00
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-12-2012 15:38:32
De enige N op het terrein getransformeerd tot jeugdhonk.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_6521.jpg


Leuke bestuurders-airbag! :D

daar zitten meerdere families in ;D
wel leuke foto !

Vier: Onrust, Glastra, Schalkwijk en Verweij  ;D

@Ewout: Er stond nog een N: De S60 van Chris.

Bouke

Citaat van: maruska op 04-01-2013 00:29:19
Citaat van: Turbobiker op 03-01-2013 20:57:00
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 31-12-2012 15:38:32
De enige N op het terrein getransformeerd tot jeugdhonk.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/IMG_6521.jpg


Leuke bestuurders-airbag! :D

daar zitten meerdere families in ;D
wel leuke foto !
Een stuk of 4,5 zelfs ;D

maruska

volgens mij zie ik een verweij, een schalkwijkje, een glastra, en een onrust

eerst lezen, dan reageren.. marcel was me 3 minuten voor :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

beunmaat

Mooie oplossing met dat stangetje Ewout ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: beunmaat op 04-01-2013 00:48:42
Mooie oplossing met dat stangetje Ewout ;D

Vanochtend ging het in ieder geval goed. Nu staat de XC alweer in de garage voor voorruit #2 binnen een jaar. Op de A28 bij Zwolle kregen we een dikke steen op de voorruit precies in m'n blikveld. Dikke ster die niet meer gerepareerd kon worden. :eusa_wall: Eigen risico hier is: 275,00 euro. :eusa_wall:

Maarja, als dat nou alles is... Ik moet zeggen dat ik, klopt af op hout, me niet herken in de hoge kosten van Taranis voor m'n XC. Heel veel dure zaken die bij de Crossmeeuw kapot gaan heb ik niet, of zijn versterkt in de loop van de bouwjaren.

Dingen die bij mij stuk zijn gegaan (onder garantie), daar zit Taranis zeker niet op te wachten... Motor en Geartronic. Die zijn nu zo'n 180.000km oud, de rest gaat begin volgende week de 340.000km over...

Als ik zie dat ik dagen rond kan rijden zonder dat m'n motor de 3000 rpm nadert, dan geeft mij dat vertrouwen voor de levensduur. Hier zijn het meer de schokdempers e.d. die te lijden hebben, en die zijn niet zo duur (in Nederland :eusa_whistle:).


@Taranis: Als je weer een knuffelsessie hebt met Koert, zou je hem dan willen vragen wat ik allemaal nodig heb voor een wervelklep wissel?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-01-2013 13:03:42
Dingen die bij mij stuk zijn gegaan (onder garantie), daar zit Taranis zeker niet op te wachten... Motor en Geartronic.

Als die bij mij allebei stuk gaan, slijp ik het ding persoonlijk in stukken. Inclusief de nieuwe deuren. Niet omdat dat financieel het verstandigst is, maar omdat ik dan het laatste woord en de ultieme wraak wil :evil:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-01-2013 13:03:42
@Taranis: Als je weer een knuffelsessie hebt met Koert, zou je hem dan willen vragen wat ik allemaal nodig heb voor een wervelklep wissel?

Ik ga straks even knuffelen, dan zal ik het vragen.

Sbv

Laat het dan even weten, dan kan ik wel wat zaken gebruiken.


Ewout Schalkwijk

Weinig te melden op dit moment. De auto's doen waarvoor ze gemaakt zijn. Old Faithful had eerder deze week een kleine storing die we vorig jaar ook al een keer hebben gehad. Vrijwel direct na het starten ging het motorstoringslampje branden. Op haar werk aangekomen zette Marije de motor af, maar de koelventilator bleef op volle toeren doorloeien.

s'-Middags gewoon de motor gestart en het lampje brandde nog. Na slechts een paar kilometer ging het weer uit en de storing was net zo stilletjes verdwenen als dat die was gekomen. Helaas kan ik het niet in m'n blog terugvinden wanneer de vorige keer was. Maar ook toen was het een eenmalig incident. Afgelopen zomer heb ik toen preventief de temperatuurgever en thermosstaat vervangen. Dat had er blijkbaar niets mee te maken.

Aan het langlaufen


Klussen bij -17 graden. Vijfeneenhalf uur non-stop buiten bezig geweest samen met Marije. Daarna lekker knikkebollen op de bank. ;D



Eindelijk de boel openen, de tegellijm zal nu wel uitgehard zijn (na ruim twee maanden. :eusa_whistle:)


Trap (1,10 meter breed)


Mooi tegelwerk


Temperatuur vanochtend


Temperatuur vanavond


Vooruitzichten



Zoals je kunt zien is het verschil tussen de voorspelling en de werkelijkheid erg groot. In dit geval is het 6 graden kouder dan verwacht.

Is de winter in Nederland al eens begonnen? :eusa_whistle:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Mooi geworden met de trap. Nu op naar project beneden etage binnen ?

Bouke

Mooi trappie hoor :eusa_clap: id trap verwarmd anders lig zo beneden :eusa_think:

StefanCJ

Vanmorgen was toch een heuse -5 graden in Utrecht, vanmiddag zowaar 2 graden. Prima buitenweer in vergelijking met jullie daar dus  :eusa_whistle: