Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 02-02-2013 20:12:28
Wat we niet af krijgen, mag je gewoon zelf lekker afmaken :D

:eusa_naughty: Een paar weken later ben ik bij jou te gast. Kunnen we lekker verder sleutelen onder de carport. ;D


Je hebt een PB
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Wij komen vrijdag aan(mits de boot niet omvalt) Veren zijn zo gedaan hoor.
Denk dat Ronald wel een leuke prijs kan krijgen.

R Veren zijn iets lager

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 02-02-2013 20:17:03
R Veren zijn iets lager

Je kent de situatie hier. Toevoeging of niet? :eusa_think: Marc kon hier ook nog rijden, maar dat was echt op het randje, dat zou niks voor ons zijn.

In cm lager? Ik heb nu de kans om het goed te doen.

Zal ik vast een uitlijning bestellen? Is al gauw twee weken wachttijd.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Het scheelt 2cm dus het valt mee hoor ;) en het staat net ff mooier :eusa_dance:

The Volvoboy

Citaat van: Bouke op 02-02-2013 20:21:42
Het scheelt 2cm dus het valt mee hoor ;) en het staat net ff mooier :eusa_dance:

Op een diesel ietsje meer, omdat het blok zwaarder is (TDI veren zijn niet voor niets langer/dikker dan benzine veren ;) )
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 02-02-2013 20:21:42
Het scheelt 2cm dus het valt mee hoor ;) en het staat net ff mooier :eusa_dance:


Als de prijs dan ook niet veel hoger ligt, kan dat een leuke optie zijn. Thanx 'Volvoboy'.


Citaat van: The Volvoboy op 02-02-2013 20:22:42
Op een diesel ietsje meer, omdat het blok zwaarder is (TDI veren zijn niet voor niets langer/dikker dan benzine veren ;) )

Hmmmm... :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

zal straks even kijken wat ik kwijt was voor de R veren van de S70R. Die heb ik afgelopen voorjaar vervangen

The Volvoboy

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-02-2013 20:23:15
Citaat van: Bouke op 02-02-2013 20:21:42
Het scheelt 2cm dus het valt mee hoor ;) en het staat net ff mooier :eusa_dance:


Als de prijs dan ook niet veel hoger ligt, kan dat een leuke optie zijn. Thanx 'Volvoboy'.


Citaat van: The Volvoboy op 02-02-2013 20:22:42
Op een diesel ietsje meer, omdat het blok zwaarder is (TDI veren zijn niet voor niets langer/dikker dan benzine veren ;) )

Hmmmm... :eusa_think:

Ewøut

Kijk hier eens http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49822.msg1269953.html#msg1269953

De witte is een TDI met R veren ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil. Als die dan nog wat strakker op de weg ligt, lijkt me dat alleen maar positief. Wellicht wordt de 'zware neus' daardoor ook wat minder 'zwaar' in het gevoel? VPB zit er al twee jaar in, dus dat is al voor elkaar.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Als je het voor de looks doet, dan r veren. Als ik zo je verhaal over de wegen daar hoor zou ik het niet doen. Ik ben erg blij dat we schotland met de xc hebben gedaan en niet met de V70.

Kijk maar in mijn blog hoe r veren onder een diesel staan......en wat doecje met de achterkant.....?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

fpede

Haha, ik zie m'n 850 hier passeren,... ;D
De r-veren waren een super upgrade,.. Ligt nets ietsje beter op de weg, staat wat mooier en nog altijd hoog genoeg om drempels te kunnen nemen, zonder excessief te moeten remmen,...  :eusa_dance:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 02-02-2013 20:56:54
Als je het voor de looks doet, dan r veren. Als ik zo je verhaal over de wegen daar hoor zou ik het niet doen. Ik ben erg blij dat we schotland met de xc hebben gedaan en niet met de V70.

Kijk maar in mijn blog hoe r veren onder een diesel staan......en wat doecje met de achterkant.....?

Ik denk dat het voor de V70 nogal meevalt qua wegen. Die rijdt 99,8% gehavende asfalt wegen. De XC wordt ook ingezet om de bergen in te gaan tijdens de seizoenen. Da's dan het voordeel als je kan kiezen.

Omdat ik de 'R' veren niet echt nodig heb, laat ik het in dit geval gewoon afhangen van de prijs. Er komen weer twee auto's aan onderdelen deze kant op en we zitten gelijker tijd ook nog midden in een verbouwing van het huis. Soms moet je gewoon even 'pas op de plaats' maken.

Niks erg. Eind maart ga ik ook al weer een hoop geld uitgeven aan de V70 in Nederland. Complete distributie en pompzooi bij Olov.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Gezien de wegen bij jullie of liever gezegd het gebrek eraan, zou ik niet aan R veren beginnen. Ik deed het hier zelfs niet op mijn V70, maar het is persoonlijk natuurlijk.

En nee, hij blijft net zo zwaar in de neus voelen met R veren.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 03-02-2013 00:21:18
Gezien de wegen bij jullie of liever gezegd het gebrek eraan, zou ik niet aan R veren beginnen. Ik deed het hier zelfs niet op mijn V70, maar het is persoonlijk natuurlijk.

En nee, hij blijft net zo zwaar in de neus voelen met R veren.


Zo als ik nu de laatste berichten lees: Gewone standaard, niet verlaagde, mega saaie: diesel veren dus. ;D

Nut gaat bij ons voor looks. Nou ja, bijna altijd dan. :P
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

beunmaat

Citaat van: Sbv op 02-02-2013 20:17:03
Wij komen vrijdag aan(mits de boot niet omvalt) Veren zijn zo gedaan hoor.
Denk dat Ronald wel een leuke prijs kan krijgen.

R Veren zijn iets lager

Welke boot pakken jullie? die vanaf Hirthals naar....?

Dan kom ik jullie misschien nog wel tegen op zee.