Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 03-03-2013 10:12:59
Citaat van: elianmars op 03-03-2013 09:39:19
Ik moest wel lachen, toen ik van Sander hoorde dat je het project had aangeschaft. Je kunt het niet laten, hè?  ;D

Ik wilde al langer me op een TDI blok storten. Geen idee of ik het klaar kan spelen om zo'n blok te strippen en eventueel te reviseren. Gewoon eerst net als jij, kennis opbouwen over het hoe en wat. Als ik het blok weer goed zou kunnen krijgen na zo'n sleutelactie dan zou dat super zijn.

Daarbij had ik een hondenrek nodig voor de V70, een mooiere achterklep en motorkap zou welkom zijn, de audioset lijkt me geweldig. 17" velgen, achterbank met verwarming. Mooiere voorbumper (niet gezien nog, maar het kan niet anders).

Al deze zaken los bij elkaar sprokkelen zou me meer geld gekost hebben en nu is alles ook nog van het zelfde bouwjaar en kleur. Nu heb ik een complete reserve auto.  :eusa_whistle:

En een rijdende auto transporteert net was makkelijker.


Ewøut


En vol laden met drank op de weg naar Noorwegen zeker..
Professioneel raddraaier

Vulk

Zo'n zwarte V70 is toch echt wel heel mooi hoor.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Lunadust op 03-03-2013 11:10:10
Heel leuk verhaal, gefeliciteerd Ewout.

Heren Mechaniekers,  van mijn wagentje komen 4 nog werkende dempers vrij...
Als het wat is, misbruik ze maar voor dit project.


:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Dankjewel. Die V70 is dadelijk weer helemaal prima. Misschien is het wel wat voor m'n broer, kan die die Passat benzineslurper tenminste opruimen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Sbv op 02-03-2013 23:37:52
nog ergens een unit van de vdo kunne ontdekken. Ik heb denk ik nog een versie voor dvd liggen. Met een wat recentere dvd erin.
Mogelijk dat deze ergens onder de stoel ligt ofzo.

Niet gevonden, ik zal straks even kijken.

Citaat van: Sbv op 02-03-2013 23:37:52
Aangaande de onderhouds punten.
Remmerij gaat wel goedkomen, ik heb nog wel eea ligggen. LIjkt me handg om deze te vervangen voor de trip naar het noorden.
Service indicatie even resetten
Misschien dat een keer uitlijnen al veel doet. Mogelijk draagarmen gaar, of enkel dempers

Service indicator resetten.... waarom? 't Zal wel nodig zijn dat ie brandt :)
Draagarmen kon ik zo op de oprit niks aan ontdekken, misschien woensdag op de brug. Dempers zie ik geen lekkage aan, maar misschien gewoon versleten. Voor die resterende 1500 kilometer zou ik ze persoonlijk dan lekker laten zitten. Dan maar geen 180+ rijden.

Citaat van: triton op 03-03-2013 10:17:35
En vol laden met drank op de weg naar Noorwegen zeker..

Nou, ik ben de ervaring van een week of 3 terug nog niet echt vergeten dus ik hou me netjes aan de limiet...

Eerst woensdag maar eens APK en zien hoe lang het lijstje wordt. Wie weet valt 't mee, is 't een kwestie van achterremmen vervangen en gaan met dat ding. Aangezien ie toch uit elkaar gaat, zou ik er zo min mogelijk geld en moeite meer in stoppen voor die anderhalve dag dat ie nog moet rijden :)

Taranis

Gevonden onder de vloer van de kofferbak:



Met een mooie originele cd erin :eusa_whistle: :



Ik kon geen type op de unit ontdekken.

grijzev70tdi

CD van sander erin proppen en zien wat ie doet
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Citaat van: Taranis op 03-03-2013 15:38:09
Gevonden onder de vloer van de kofferbak:

http://gurb.deltaland.nl/ronald/850/forum/IMG_3602.jpg

Met een mooie originele cd erin :eusa_whistle: :

http://gurb.deltaland.nl/ronald/850/forum/IMG_3603.jpg

Ik kon geen type op de unit ontdekken.
Is een VDO/Dayton en het type nummer staat op rechts boven, of rechts onder. Afhankelijk van welk type het is.

Sbv

MS5000 ofzo, cd systeem

Ik heb waarschijnlijk wel een dvd unit die je er zo op aan kan sluiten. Enkel stekkers wisselen. de rest past allemaal

Taranis


Sbv

Citaat van: Taranis op 03-03-2013 16:12:21
Mooi klusje voor Ewout ;D
3 stekkers wisselen kan hij wel denk ik zo. achterremmen wil ik wel even vervangen voor betere voordat de trip naar het noorden gaat plaats vinden. Woensdag weten we hopelijk meer.
Mogelijk dat de bandenspanning niet overal gelijk stond. Het was een wat onduidelijke meter die ik gebruikt heb gisteren

Taranis

Ik zal ze bij ouders nog wel even oppompen dan.

Ewout is anderhalve week voordat we gaan rijden hier dus komt wel goed, tijd zat. Eerst dat grijze hok eens aan de praat krijgen anders hebben we geen waardige volgauto :P Ik zie al visioenen van 2 zwarte rookgordijnen door Duitsland voor me :eusa_dance: (als we niet terug vliegen)

Ewout Schalkwijk

Die Duitsers 70 jaar na dato nog ff terugvergassen.  :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Vanaf nu het blog titel aangepast ivm met Project 019.

Wie kan mij op weg helpen met eventueel aanwezige en door mij nog niet ontdekte fotoverslagen over het strippen/opbouwen van het beroemde TDI blok?

Wens 1: blok op termijn (als de buitentemperaturen blijvend boven '0' zijn) uit elkaar te halen.

Wens 2: Blok ook weer, eventueel met nieuwe onderdelen, opbouwen en daadwerkelijk laten draaien.


Een aantal speciale gereedschappen zal ik daar voor nodig hebben:

Timen's Tool, Piets Tool (;D), krukas blokeertool, etc. Tips, tricks? Welkom. Hier of via PB.

Ik hoop dat ik jullie honger naar foto's kan bevredigen. :angel:


Grappig detail: Toen wij hier 6 jaar geleden kwamen wonen, kon ik nog geen spijker in een pakkie boter slaan. Of ik dit (motor) deel project voor elkaar krijg? :eusa_think: De tijd zal het leren. Dat het ontstellend gaaf wordt, weet ik wel heel zeker.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

motortakel is wel handig denk ik, of een takel aan het plafond in de garage.
Motorstand, daar waar je blok op kan zetten. Nu werkt een klein karretje ook wel

elianmars

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:32:41
motortakel is wel handig denk ik, of een takel aan het plafond in de garage.
Motorstand, daar waar je blok op kan zetten. Nu werkt een klein karretje ook wel

Ik had het blok op een karretje staan, maar zo'n motorstand lijkt me veel fijner werken. Zeker als je de boel ook weer wilt gaan opbouwen.

Bij www.buitelaar.nl kost zo'n stand 5 tientjes. http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=1676