Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

MS5000 ofzo, cd systeem

Ik heb waarschijnlijk wel een dvd unit die je er zo op aan kan sluiten. Enkel stekkers wisselen. de rest past allemaal

Taranis

Sbv

Citaat van: Taranis op 03-03-2013 16:12:21
Mooi klusje voor Ewout ;D
3 stekkers wisselen kan hij wel denk ik zo. achterremmen wil ik wel even vervangen voor betere voordat de trip naar het noorden gaat plaats vinden. Woensdag weten we hopelijk meer.
Mogelijk dat de bandenspanning niet overal gelijk stond. Het was een wat onduidelijke meter die ik gebruikt heb gisteren

Taranis

Ik zal ze bij ouders nog wel even oppompen dan.

Ewout is anderhalve week voordat we gaan rijden hier dus komt wel goed, tijd zat. Eerst dat grijze hok eens aan de praat krijgen anders hebben we geen waardige volgauto :P Ik zie al visioenen van 2 zwarte rookgordijnen door Duitsland voor me :eusa_dance: (als we niet terug vliegen)

Ewout Schalkwijk

Die Duitsers 70 jaar na dato nog ff terugvergassen.  :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Vanaf nu het blog titel aangepast ivm met Project 019.

Wie kan mij op weg helpen met eventueel aanwezige en door mij nog niet ontdekte fotoverslagen over het strippen/opbouwen van het beroemde TDI blok?

Wens 1: blok op termijn (als de buitentemperaturen blijvend boven '0' zijn) uit elkaar te halen.

Wens 2: Blok ook weer, eventueel met nieuwe onderdelen, opbouwen en daadwerkelijk laten draaien.

Een aantal speciale gereedschappen zal ik daar voor nodig hebben:

Timen's Tool, Piets Tool (;D), krukas blokeertool, etc. Tips, tricks? Welkom. Hier of via PB.

Ik hoop dat ik jullie honger naar foto's kan bevredigen. :angel:

Grappig detail: Toen wij hier 6 jaar geleden kwamen wonen, kon ik nog geen spijker in een pakkie boter slaan. Of ik dit (motor) deel project voor elkaar krijg? :eusa_think: De tijd zal het leren. Dat het ontstellend gaaf wordt, weet ik wel heel zeker.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

motortakel is wel handig denk ik, of een takel aan het plafond in de garage.
Motorstand, daar waar je blok op kan zetten. Nu werkt een klein karretje ook wel

elianmars

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:32:41
motortakel is wel handig denk ik, of een takel aan het plafond in de garage.
Motorstand, daar waar je blok op kan zetten. Nu werkt een klein karretje ook wel

Ik had het blok op een karretje staan, maar zo'n motorstand lijkt me veel fijner werken. Zeker als je de boel ook weer wilt gaan opbouwen.

Bij www.buitelaar.nl kost zo'n stand 5 tientjes. http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=1676

Sbv

Kan mooi mee over een paar weken denk ik zo maar

elianmars

Ewout, mocht je zo'n ding willen hebben, dan wil ik 'm wel voor je gaan halen. Buitelaar zit redelijk dichtbij voor mij.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 03-03-2013 21:39:53
Bij www.buitelaar.nl kost zo'n stand 5 tientjes. http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=1676

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:47:56
Kan mooi mee over een paar weken denk ik zo maar

Ja, dat lijkt me dom om niet te kopen. Moeten we maar even regelen. Wat kost zo'n motortakel? Is voor de rest waarschijnlijk een rottige 'sta-in-de-weg'. :eusa_whistle:

Ewøut

Sbv

welk deel van 5 tientjes begrijp je niet  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:53:06
welk deel van 5 tientjes begrijp je niet  ;D

Hoe bedoel je? Die steun om mee te werken terwijl het blok hangt moet er gewoon komen. Maar de 'uit-de-auto-verwijder' takel?

Ewøut

elianmars

pwberg

Citaat van: Sbv op 03-03-2013 21:53:06
welk deel van 5 tientjes begrijp je niet  ;D

Welk verschil tussen motorSTAND en motorTAKEL begrijp jij niet?  ;D

EDIT; lama, te laat.....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.