Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Dat diff. moet er gewoon onder vandaag en geopend worden. Daarna met de lagers en tandwielen naar een revisiebedrijf en laten zien. Volvo maakt geen lagers en tandwielen, dus die zijn echt wel te vinden. Alleen is de vraag waar. Hoeveel bedrijven maken die dingen nou eigenlijk. :eusa_think:

Volgende week is de Roetmeeuw weer in blakende conditie en heb je alle tijd voor dat project. Ik denk dat Emiel waarschijnlijk ook gebonden is aan de info die Volvo verstrekt, en dat zal niet veel info zijn. Die willen gewoon een nieuw diiferentieel verkopen.

Ewøut

En anders: De zwanenrit naar Noorwegen en slopen. Ik doe dat met plezier voor je. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-03-2013 08:47:08

Dit geeft dus ook aan, dat uitlezen in Vida echt geen garantie is voor goede diagnose's. Vaak zijn meerdere elementen is een keten erbij betrokken.


Ewøut

En dat is nu iets dat meeste klanten niet willen/kunnen begrijpen. Er wordt niet altijd een foutcode gezet in het geval van een storing. Voor het zetten van een foutcode geldt dat een overduidelijke kortsluiting of onderbreking aanwezig moet zijn of de sensor moet een meetwaarde weergeven die buiten et reguliere bereik komt.

Een lijst met paramaters en het ontstaan van de storing in een live situatie is dan de enige methode om je op het juiste spoor te zetten. Zit er iets van een snapshotfunctie in Vida?

Oh,ja. Volvo is ontstaan doordat 2 medewerkers van een lagerfabriek (vandaar Volvo = ik rol) dat later SKF is geworden besloten om een auto te gaan maken. Er is dus wel een heel duidelijke relatie met lagers. Inderdaad maakt Volvo ze nu niet zelf meer.

Ewout Schalkwijk

Liggen er hele mooie Nokian zomerbanden voor me klaar in Zeeland, hoor ik net op het nieuws dat er sneeuw gaat vallen bij jullie. :eusa_wall:




Ik vind dat niet kunnen. :eusa_snooty: Ik als NederNoor heb recht op voorjaar in Nederland. Willen jullie dat even voor me gaan regelen? ;D


Ewøut

P.S. Van vanochtend -19 graden (zie bewijs) naar vanmiddag +2 graden... Nu weer -9.




Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Mooi temp verschil ja ;D

Maar je BC is wel erg optimistisch of niet?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Wij hebben niet zon ding, en af en toe is dat ook best fijn  :eusa_whistle:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-03-2013 20:23:27
Liggen er hele mooie Nokian zomerbanden voor me klaar in Zeeland, hoor ik net op het nieuws dat er sneeuw gaat vallen bij jullie. :eusa_wall:

Sterker nog, je banden liggen nu onder 1-1,5 cm sneeuw :)
De 019 had het ook echt koud vandaag, die gloeipluggen doen volgens mij niks meer. Morgen mag ie ook nog mee, daarna blijft ie denk ik staan rusten tot jij er bent :) (daarna of veel zooi meenemen of verder weg reizen wat ik niet met de 019 wil doen gezien de huidige technische staat ;D )

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-03-2013 20:26:16
Citaat van: grijzev70tdi op 11-03-2013 20:25:11
Maar je BC is wel erg optimistisch of niet?

Beetje maar. :eusa_whistle:

Met dat langzame verkeer bij jullie zou 't nog kunnen kloppen ook...

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-03-2013 18:23:33
Volgens mij heeft Haiko hem hier in z'n hand.
http://i876.photobucket.com/albums/ab330/Haikom/IMG_20130309_161848_zps0d14802d.jpg

Googel-end op Volvo visbeen of fishbone tool vind ik niks wat erop lijkt. KIM weet het volgens mij ook wel.

Ik zoek nog verder.
Ewøut

Edit:

TADAAAA!!!!
Volvo partnummer: 9814071. Geen idee hoe ze verpakt zijn maar een stuk of vijf zal wel even genoeg zijn.

Ja, als j evoor te veel euro's 30 van die klemmetjes kopt, krijg je zo'n specialtool erbij (ik had he tgewoon uit Vadis....Oh ja, vrouwlief heeft het opgehaald, misshcien daarom GRATIS ;D
Geloof dat het wel 4 euro kost.....Wel super handig, en een MUST voor een roff-leutelaar...  :eusa_clap:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Taranis

Zo, het lot van de 019 is bezegeld. Op Goede Vrijdag verlaat ie Nederland, 2e Pasen laat ik 'm achter in Hvittingfoss om geslacht te worden :)

elianmars

Citaat van: Taranis op 12-03-2013 09:47:54
Zo, het lot van de 019 is bezegeld. Op Goede Vrijdag verlaat ie Nederland, 2e Pasen laat ik 'm achter in Hvittingfoss om geslacht te worden :)

Ga je alleen?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-03-2013 09:47:54
Zo, het lot van de 019 is bezegeld. Op Goede Vrijdag verlaat ie Nederland, 2e Pasen laat ik 'm achter in Hvittingfoss om geslacht te worden :)

Ik zal goed voor hem zorgen, en netjes verdoven voordat ik het mes erin zet. ;D

Citaat van: elianmars op 12-03-2013 10:32:06
Ga je alleen?

Yup. Interesse?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-03-2013 10:33:31

Citaat van: elianmars op 12-03-2013 10:32:06
Ga je alleen?

Yup. Interesse?

Interesse zeker, alleen geen tijd. Met Pasen gaan we altijd een lang weekend naar Renesse. Deze keer niet alleen om "vakantie" te vieren, maar er zal ook geklust moeten worden. Volgende week zaterdag de caravan verhuizen naar een andere plaats. Moeten we alles weer netjes zien te krijgen. Daar hebben we tijdens het paasweekend mooi een paar dagen extra voor  :)

Ewout Schalkwijk

Vandaag de hele dag in Old Faithful gereden en het voelt vertrouwd aan. Autootje is gewassen, bandjes op 2,6 bar. Wel winterrubber ipv van zomerrubber, dus ik mag niet harder dan 160km/h (want: Q codering). :eusa_wall: Ach het maakt me ook eigenlijk niks uit, lekker cruisen rond de 130km/h is ook echt ontspannen zo na de werkdag.

Morgenavond aankomst noord Denemarken om c.a. 22:45 uur.
Zaterdagochtend (als alles goed gaat) een 'minimeet' met Hiker, daarna lunchen in m'n voormalige woonplaats Ousterhaule, dan door naar m'n broer in Den Haag.

Maandag wat tijd voor mezelf en ff bij KIM kijken.
Dinsdagavond naar Goes en bij Taranis logeren.
Woensdag gaat Old Faithful bij Olov op de brug voor een complete distributie, pompriem, waterpomp en eventueel nog wat andere kleine dingetjes. Terwijl de V70 op de brug staat, gaan we aan de slag met de Roetmeeuw. Ook Project 019 heeft nog nieuwe draagarmen, handremmen en banden nodig.

Zaterdagochtend haal ik m'n schoonmoeder in Huizen op en breng haar onder narcose voor de terugweg via Zweden weer naar huis.

Dat is de planning in een notendop. Ben benieuwd wie ik nog eventueel waar tegenkom. :P


Ewøut





Omdat ik er morgenavond geen tijd voor heb, heb ik er vanavond maar eentje genomen. De eerste sinds vijf weken. :angel:

650cc fles, authentiek sneeuw en ijs gekoeld. :D

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Gaat die 019 nu mee naar Zweden?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Jalle

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-03-2013 19:00:36
Zaterdagochtend haal ik m'n schoonmoeder in Huizen op en breng haar onder narcose voor de terugweg via Zweden weer naar huis.

LMFAO, is het zo erg? ;D