Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Bouke

Citaat van: elianmars op 08-04-2013 22:10:17
Citaat van: Bouke op 08-04-2013 20:43:58
Dan kom ik niet met de R mijn uitlaat hangt het laagste van allemaal :o

Weet je dat zeker? Mijn midden demper hangt nog geen 5 cm boven de straat  :eusa_shifty:
Jij hebt bij de demper ,bij mij ligt de hele pijp weer onder de aandrijfas naar achter. Ik raakte de pijp al in een parkeer garage bij elke knik :eusa_shifty:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 08-04-2013 23:18:42
Welke van de 2 speakers heb je erin zitten ?
Misschien die 2 andere(oude) banden gecupt ? Het is wel wat gevoeliger voor spoorvorming, maar gevoelig wil ik niet zeggen

De originele. Die past beter. Je hoort hem niet zo goed als die andere maar daar is de 'bodemplaat' helemaal krom van. Ga ik nog eens rustig naar kijken van het weekend.

Jullie zijn allemaal grotere en bredere banden gewend. Ik ga nu in een keer van 15" naar 17", en (volgens mij) van 195 naar 205. De XC heeft 215 maar die ervaar ik helemaal niet als spoorgevoelig.

Het is ook geen enkel probleem, maar ik moet er even aan wennen en rekening mee houden. Rukken en tegelijk paprikachips eten achter het stuur wordt zowel wat lastiger. :eusa_doh:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-04-2013 07:30:11
Citaat van: Sbv op 08-04-2013 23:18:42
Welke van de 2 speakers heb je erin zitten ?
Misschien die 2 andere(oude) banden gecupt ? Het is wel wat gevoeliger voor spoorvorming, maar gevoelig wil ik niet zeggen

De originele. Die past beter. Je hoort hem niet zo goed als die andere maar daar is de 'bodemplaat' helemaal krom van. Ga ik nog eens rustig naar kijken van het weekend.

Jullie zijn allemaal grotere en bredere banden gewend. Ik ga nu in een keer van 15" naar 17", en (volgens mij) van 195 naar 205. De XC heeft 215 maar die ervaar ik helemaal niet als spoorgevoelig.

Het is ook geen enkel probleem, maar ik moet er even aan wennen en rekening mee houden. Rukken en tegelijk paprikachips eten achter het stuur wordt zowel wat lastiger. :eusa_doh:


Ewøut
Neem je gewoon een oranje interieur....
Professioneel raddraaier

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-04-2013 23:15:16
Aangezien de meeste hier zijn geweest en de meeste ook een onvrijwillige confrontatie met de grond hebben gehad; zullen we de discussie over verlagen laten voor wat die is? :eusa_whistle:

Eerder verhogen, sinds september hangt nog steeds de halve akker van je buurman tussen de remleidingen van de XC ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-04-2013 23:15:16
Alleen de centerspeaker resoneert een beetje bij 1000rpm in z'n derde versnelling. :eusa_whistle: Dat fiks ik wel weer.

Door terug te schakelen neem ik aan? :eusa_think:

Citaat van: Sbv op 08-04-2013 23:18:42
Het is wel wat gevoeliger voor spoorvorming, maar gevoelig wil ik niet zeggen

Ik moest er bij de V70 ook heel erg aan wennen van 15 inch naar 17 inch. Je voelt het een stuk beter dan bij onze N-etjes.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-04-2013 07:30:11
Jullie zijn allemaal grotere en bredere banden gewend. Ik ga nu in een keer van 15" naar 17", en (volgens mij) van 195 naar 205.

215 dacht ik :eusa_think:

Met Tyfoon heb ik jaren geleden slechte ervaringen gehad, maar ik moet zeggen dat deze banden me niet in negatieve zin opvielen eigenlijk (en dat wil wat zeggen ;D ). Alleen op sneeuw en ijs zijn ze ronduit bagger maar daar zijn het dan ook zomerbanden voor.

Bouke



Jullie zijn allemaal grotere en bredere banden gewend. Ik ga nu in een keer van 15" naar 17", en (volgens mij) van 195 naar 205. De XC heeft 215 maar die ervaar ik helemaal niet als spoorgevoelig.



Ewøut
[/quote]
Het heeft denk ook te maken met de hoogte(dus stijfheid) van de band. Jij hebt een relatief hoge band op de XC en dus worden oneffenheden beter verdeeld.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 09-04-2013 08:39:22

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-04-2013 23:15:16
Alleen de centerspeaker resoneert een beetje bij 1000rpm in z'n derde versnelling. :eusa_whistle: Dat fiks ik wel weer.

Door terug te schakelen neem ik aan? :eusa_think:

Nop, gewoon door de speaker vast te zetten. :eusa_whistle: 1000rpm doet die zonder klagen, moet alleen niet teveel gas geven. Vanaf 1200rpm begint hij te 'sleuren'.


Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-04-2013 07:30:11
Jullie zijn allemaal grotere en bredere banden gewend. Ik ga nu in een keer van 15" naar 17", en (volgens mij) van 195 naar 205.
Citaat van: Taranis op 09-04-2013 08:39:22
215 dacht ik :eusa_think:

Klopt. ::)

Citaat van: Taranis op 09-04-2013 08:39:22
Met Tyfoon heb ik jaren geleden slechte ervaringen gehad, maar ik moet zeggen dat deze banden me niet in negatieve zin opvielen eigenlijk (en dat wil wat zeggen ;D ). Alleen op sneeuw en ijs zijn ze ronduit bagger maar daar zijn het dan ook zomerbanden voor.

Tot nu toe merk ik niks vreemds aan die banden, ik moet zeggen dat ik heel rustig rijd. Teveel laser controle's. Het lijkt wel of Koos Spee hier ook tegenwoordig woont. Die fl*kkers staan gewoon met hun laser op een driepoot langs een recht stuk snelweg op de vluchtstrook. Zo kunnen ze je allang 'laseren' voordat je ze überhaupt gezien hebt. Zelfs met hun reflecterende hesjes aan zie je ze nog niet.

Citaat van: Bouke op 09-04-2013 00:16:11
Hoe breder hoe spoorgevoelligger,dat merkte ik wel toen ik van 17"naar 18" (225/35/18) ging. Je rijd dan iin het spoor steeds meer op de randjes van je band en dus gevoelligger in het spoor.

Zou goed kunnen, maar vandaag had ik er al minder last van. Zal wel tussen m'n oren zitten, er zit tenslotte niet veel anders tussen. :eusa_sick:


Vanochtend was het trouwens weer -9 graden, gelukkig nog steeds prachtig weer en natuurlijk droge wegen, zomerbanden is dan ook geen enkel probleem.

Statistiek: in 2013 (tot en met 31 maart) hebben we slechts 45% van de neerslag gehad die normaal valt en 62% meer zonne-uren dan normaal.
Dan zal de herfst nu wel snel beginnen. :-\


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#3711
Alarm overbouwen in Old Faithful

Vandaag een beetje gepuzzeld na m'n werk met het alarm. Als ik in Vida kijk, dan zou ik moeten hebben:

Ultrasoonsensoren in de B-stijlen.                Check. ingebouwd
hellinghoeksensor rechtsachter.                   Check. ingebouwd
motorkapslot linksvoor.                               Check. ingebouwd
Sirene rechtsvoor                                        Nog overzetten van 019
Glasbreuk detector onder dash rechtsvoor.   Niet aangetroffen in 019

Ik heb echter nergens kunnen vinden wat voor verdere electronische kastjes meedoen in de keten. Is het wellicht deze?
Zo'n soort kastje zie ik echter ook in Old Faithful zitten als ik onder het dashboard kijk. Nummer kan ik nu niet verifiëren, want ik kom er niet bij. :eusa_whistle:
Het lukt me ook niet om dit nummer direct in Vida te zoeken.




Zo'n soort kastje zie ik echter ook in Old Faithful zitten als ik onder het dash kijk. Nummer kan ik niet verifiëren.

Ultrasoon sensoren


Hellinghoek sensor


Maagdelijk leeg bij Old Faithful


Ingebouwd en wacht op actie.


Tevens heb ik zo'n rood ledje in het dash zitten die bij Old Faithful nooit geknipperd heeft. Ik ga er vanuit dat die door de missende module wordt aangestuurd.

Iemand tips? Of moet ik dit even in een ander topic vragen?


Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

CiteerGlasbreuk detector onder dash rechtsvoor.   Niet aangetroffen in 019

Bestaan die? Ik ken enkel de dingen in de achterste zijruiten.

grijzev70tdi

Op het voorraam heb ik ze wel eens gezien op een 850R. (komt toevallig onze motor uit :eusa_whistle:)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

viking_in_shorts

Citaat van: grijzev70tdi op 10-04-2013 21:12:49
Op het voorraam heb ik ze wel eens gezien op een 850R. (komt toevallig onze motor uit :eusa_whistle:)

Wilde het net schrijven maar toch niet gedaan. Bij deze toch weer wel ;)

Wij hadden in onze tank een zwart kastje (ca 2x7x1 cm) op de rechter A-stijl zitten. Mij is verteld dat dat met het klasse-3 alarm te maken had, en ik dacht zelfs dat het met het raam te maken had. Maar zeker weten doe ik dat niet. Ik kwam het ding in ieder geval niet tegen in het overzicht hierboven.

grijzev70tdi

Klopt, zit in de rechter A-stijl. Misschien morgen even kijken of ik meer dingen van een alarm kan vinden. Dacht dat er op de linker achterruit ook nog wat zat, maar dat weet ik niet zeker meer
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Probeer er eens het relais in te duwen 210/211 ;D. En dan je AB gebruiken.

Ewout Schalkwijk

Ik zal morgen de schopplaat een verwijderen. Ik meen te hebben begrepen dat die relais 210/211 iets van de 850 was.

Die 'Lock Alarm Control' heeft er volgens mij wel mee te maken, maar ik weet nog niet wat. Ik weet dat er een zwarte kast met dezelfde afmeting in OF zit, maar of die ook helemaal hetzelfde is weet ik nog niet.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

#3718
Glasbreuksensor zit ook in mijn R: een klein rechthoekig zwart kastje dat tegen de A-stijl aan de bestuurderszijde zit geklemd.



Rechtsonder / midden op de foto kun je het kastje zien zitten.

Op een systeem met ultrasoon sensoren heeft deze niet heel veel toegevoegde waarde om dat de US sensoren nu het interieur beveiligen.

Waar jouw zwarte kastje voor is weet ik ook zo niet...

Edit: foto toegevoegd

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 10-04-2013 23:16:27
Glasbreuksensor zit ook in mijn R: een klein rechthoekig zwart kastje dat tegen de A-stijl aan de bestuurderszijde zit geklemd.

die sensor heb ik niet. Idd wat jij al schrijft, het zou niet veel zin hebben. Ik denk dat Vida hier een beetje 850 en V70 door elkaar haalt. Er waren wel meer afbeeldingen die ik van de 850 herkende, zelfs al had ik de V70 geselecteerd.


Citaat van: KIM op 10-04-2013 23:16:27
Waar jouw zwarte kastje voor is weet ik ook zo niet...

Als je die 'Lock Alarm Control' bedoelt... Ik weet het ook nog niet. Wellicht een brug tussen het alarm en de CV? Het is zo vreemd dat Old Faithful ook zo'n kastje heeft en ook een alarm LED, maar die heeft nooit geknipperd. Ik zal morgen in de kabelboom van de 019 het LED connectortje terug volgen in de kabelboom.

Zo ziet die control module er van binnen uit. Toch wel een aantal relais. Het schakelt dus sowieso een aantal 'motoren' oid.




Nu lekker 'Maccie' laten piesen en dan richting bedje.  :D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein