Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-04-2013 08:19:51
De kracht van het forum. Ik had geen idee. Nou maar hopen dat die Hakka's achter ook heel oud zijn. Kan ik die in Nederland ruilen voor nieuwe en gelijk even naar Cafe de Mug. ;D ;D

;D
Helaas, die heb ik gecontroleerd bij aflevering en waren dacht ik iets van een maandje of 3 oud.

Ik werd gisteren nog aangesproken door een collega die blijkbaar ook in die kroeg was of de notenwijn nog lekker was geweest :P

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-04-2013 08:19:51
Heb om half acht een mailtje 'Taranis-style' geschreven naar de bandenleverancier.

Ik kan me voorstellen dat ze direct actie hebben ondernomen  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 18-04-2013 08:24:18
Helaas, die heb ik gecontroleerd bij aflevering en waren dacht ik iets van een maandje of 3 oud.

Achterbanden 0512. Ik zeg ruilen. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

GeertG

Service, het bestaat toch nog.................  :eusa_clap:

(of zouden ze het vaker doen en dan alleen bij die oplettende klant het e.e.a. herstellen  :eusa_think:)
Of ben ik nu te wantrouwend  :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Taranis

Citaat van: elianmars op 18-04-2013 08:33:47
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-04-2013 08:19:51
Heb om half acht een mailtje 'Taranis-style' geschreven naar de bandenleverancier.

Ik kan me voorstellen dat ze direct actie hebben ondernomen  ;D

:-*

Ik kreeg van Ewout juist de complimenten bij het terugbrengen van de niet-passende roetmeeuw-onderdelen dat ik zo netjes bleef, dus het valt best mee :P

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-04-2013 08:37:36
Citaat van: Taranis op 18-04-2013 08:24:18
Helaas, die heb ik gecontroleerd bij aflevering en waren dacht ik iets van een maandje of 3 oud.

Achterbanden 0512. Ik zeg ruilen. ;D

Je bent welkom hoor ;D (al ben ik momenteel alleen thuis om te douchen en te slapen :P )

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 18-04-2013 10:05:58
Ik kreeg van Ewout juist de complimenten bij het terugbrengen van de niet-passende roetmeeuw-onderdelen dat ik zo netjes bleef, dus het valt best mee :P

Wat ik al schreef: Taranis-style. Keurig, correct, maar het liet niets aan duidelijkheid te wensen over.

Citaat van: Taranis op 18-04-2013 08:24:18
Je bent welkom hoor ;D (al ben ik momenteel alleen thuis om te douchen en te slapen :P )

:eusa_naughty: Neuh, da's niet leuk. Misschien in juli eventjes samen met Marije. Ik zit Koert al een beetje een worst voor te houden met een eventuele koppelingswissel bij Old Faithful. Als hij daar eens een mooie prijs voor maakt, gaan wij (als je zin hebt) notenwijn verkopen in de 'Mug'. ;D


Gisteren was ik weer bij de bandenboer en de banden waren al gedemonteerd, komt hij doodleuk aangelopen dat de Nokian's niet op voorraad waren. Of ik ook geinteresseerd was in Vredestein's... Nee, zei ik. :evil: Monteer de boel maar weer terug. Ik rijd nog wel even door op deze banden totdat hij de Nokian's weer heeft. ;D Misschien vandaag en ander wel maandag of dinsdag. Heb nu alweer 350km gereden op 'hun' banden en ik moet nog 'werken' vandaag.


Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-04-2013 09:56:13
:eusa_naughty: Neuh, da's niet leuk. Misschien in juli eventjes samen met Marije. Ik zit Koert al een beetje een worst voor te houden met een eventuele koppelingswissel bij Old Faithful. Als hij daar eens een mooie prijs voor maakt, gaan wij (als je zin hebt) notenwijn verkopen in de 'Mug'. ;D

Prima hoor :D
Voorlopig zit ik in juli zonder project dus heb ik alle tijd ;D (al kan dat snel genoeg veranderen)

Koert heeft het trouwens druk heb ik het idee. Ik zit te zeuren om een prijs voor een diff-revisie maar dat schiet ook niet echt op.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-04-2013 09:56:13
Gisteren was ik weer bij de bandenboer en de banden waren al gedemonteerd, komt hij doodleuk aangelopen dat de Nokian's niet op voorraad waren. Of ik ook geinteresseerd was in Vredestein's... Nee, zei ik. :evil:

Je had onze economie best een beetje kunnen stimuleren ja!  >:(

KIM

Citaat van: Taranis op 19-04-2013 11:27:45
Je had onze economie best een beetje kunnen stimuleren ja!  >:(

Als ze beter hun best doen...
Ik heb slechte ervaringen met Vredestein.

Taranis

Wat voor slechte ervaring?

Ik heb 2 setjes Wintrac Extremes versleten en vond ze wat lawaaiig, dus nu Continentals Crosscontact gemonteerd. Nu besef ik pas hoe goed die Vredesteins stiekem waren ;D

KIM

Hoogteslag.

Conti's wil ik ook niet. Herrieschoppers.

Overigens heb ik het wel allemaal over de zomervariant.


Ik ben Nokian fan geworden; heb 2 nieuwe WR3's achterin liggen.
In de zomer zweer ik bij Michelin.

Ewout Schalkwijk

#3775
Beter jongens?  :eusa_whistle:




Meteen nadat de distributiewissel was uitgevoerd en ik de eerste kilometer reed, hoorde ik een heeeeeel zacht geluidje wat ik niet meteen kon thuisbrengen. Ik zei toen al tegen Ronald dat er een wiellager aan het gaar raken was...

Nu ruim 5000 kilometer later is het ook voor gewone stervelingen hoorbaar, alleen kan ik nog steeds niet bepalen waar het zit. Links kan niet, die is nog geen jaar oud. Voor m'n gevoel zit het geluid rechts, maar daar heb ik ook m'n tinitus zitten dus ik kan er naast zitten. Tevens lijkt het typische geluid nog niet echt meer of minder te worden in bochten. Het zou dus ook achter kunnen zitten. In dat geval zou ik een lager kunnen 'lenen' van de 019. Het lijkt me dat een achterlager vervangen niet zo heel ingewikkeld kan zijn.

Als het voor is, dan heb ik er niet zo'n zin in. Met alle verhalen van knikkeren met de lagers van de aandrijfas en muurvast zittende wiellagers... Tenzij iemand me kan overtuigen dat het leuk en makkelijk is om eventueel een voorlager te lenen van de 019 en kijken of ik het kan oplossen.

We zien wel.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Dat lijkt er meer op ja :D

Voor mijn gevoel was het het wiellager rechtsvoor. Zet 'm een keer op de bokjes en dan gewoon luisteren :)

Sbv

remklauw die wat blijft plakken ? handremvoering ?

Bouke


Ewout Schalkwijk

Nee, ik heb al twee defecte lagers gehad in een jaar tijd. (XC en V) Ik ken het geluid ondertussen wel. Het geluid wordt pas bij ongeveer 50km/h hoorbaar en pas ruim boven de 100km/h verdwijnt het door ander lawaai. Diep in het chassis blijft het hoorbaar. Voor of achter is vooralsnog niet duidelijk. Of ik het hoorbaar kan maken met aan het wie draaien... ik vraag het me af omdat het wiel behoorlijk hard draait bij 50km/h, en die snelheid kan ik niet met de hand maken. We zullen het zien.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein