Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

elianmars


Broabander

Blokhoofd & Blokhoofd maar effe een belletje geven, of ze nog interesse hebben in een XC die makkelijk terug te draaien is? :eusa_whistle:
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 07-06-2013 08:10:09
Ik hoor je weinig meer over de XC. Doet ie het gewoon, of rij je er niet meer in? ;)

idd en idd.



Gisteren even op en neer Hvittingfoss. Heerlijke auto, gaat niet weg, maar nu ben ik weer helemaal terug in de 'Classic scene'.

Wel gevaarlijk, want waar ik in rij, daar pomp ik al m'n geld in. ;D OF is dit eerste deel van 2013 al zeer goed voorzien...

Kan niet wachten op de nieuwe koppeling.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#3918
Achteras controle

Vandaag waren Marije en de kinderen weer eens lekker naar het zwembad in Drammen, dus dat was weer een uitstekende klusdag voor mij. Het weer was schitterend en een ruime 22 graden maakt het helemaal feestelijk. :eusa_dance:

Omdat ik erg twijfel of ik de achteras van Old Faithful moet aanpakken of dat het nog even kan wachten, heb ik maar wat foto's gemaakt. Kijken wat jullie ervan vinden.

Dit is rechtsachter:


Dit is rechtsachter:



Dit is linksachter:


Dit is linksachter:




Zo moet het in elk geval niet zijn. Dit is de as van Project 019. Deze is vergaan. :)



De silentblocks zien er volgens mij ook nog wel aardig uit.








Deze moet wel een nieuwe klem krijgen, volgens mij is dat iets wat ik bij Volvo kan bestellen. Hij hangt nog, maar dat gaat geen maand meer duren. :eusa_whistle:




Volgens mij kan alles nog best eventjes mee, wellicht in het najaar of volgend jaar een keer vervangen. Mocht ik er helemaal naast zitten, dan moeten jullie het even zeggen. Die kleine scheurtjes zien er in mijn beleving redelijk onschuldig uit.


Om 13:30 uur kwam er nog iemand even een grille halen omdat die van hem vorige week recht voor de deur van een Volvodealer was gestolen. Het klikte hartstikke goed en we hebben veel kleine klusjes aan zijn auto gedaan. Z'n achterwisser deed het niet meer, z'n onderste achterlichten waren niet zo fraai meer. Die had ik toevallig liggen, dus die ook gelijk overgezet. Pompje ruitensproeier was gaar, vervangen. Bestuurdersdeurslot was ook niet helemaal fris meer. Ik stelde voor om die uit de 019 te schroeven. Zo gezegd zo gedaan. Toen zag ik dat het slot van de 019 er eentje uit 2010 was en een aantal modificaties had gehad. Zo waren alle contacten van de microswitches helemaal afgedekt, was er een extra zekerheidslaag over het slot heen aangebracht tegen inbraak enzo.

Toen moest ik wel bekennen dat ik zo'n nieuw slot toch wel liever zelf hield en dat vond hij geen probleem. Ter plekke  het nieuwe slot in Old Faithful ingebouwd en dat slot in de zijne. Iedereen weer blij. Regelmatig koffiepauze's gehouden en in het zonnetje zitten praten. Uiteindelijk ging hij pas om 19:30 uur naar huis. Na het achterlaten van NOK 2000,00 kronen en z'n oude achterlichten :angel:. Voor een aangepast prijsje raak ik die ook nog wel weer kwijt. Leuk dagje gehad dus. :eusa_dance:

Een Garnet Red. Eerste keer in ruim zes jaar dat ik die in Noorwegen heb gezien. Een aantal weken geleden heb ik ook al m'n eerste Noorse CY gespot.



Door dit lange, gezellige bezoek heb ik alleen nog niet de achteras onder de 019 vandaan gekregen. Ik was bezig om te kijken hoe ik de ABS sensoren los zou krijgen uit de wielplaten. Ze zitten vast met een boutje 10, maar ik krijg ze, na het verwijderen van de boutjes, nog steeds niet los. Ik heb geen zin om te veel te hameren op dat plastic, dus ingespoten met WD40. Afwachten maar.



Ewout.

5e Hvittingfoss Volvomeet aka 'Midzomernachtmeet': T -10 dagen. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Is het lichtmetaal rond de silentblocks nog heel? Op de foto's is dat niet te zien, namelijk.
Wat er meestal afbreekt, bevindt zich achter de roestige "ring" die je op de foto's ziet.

Sbv

Mijn ervaring van silent blocks dat je scheuren aan de zijkant. Opeens is er dan een stuk uit.
De bussen in de achteras...tja...ze zijn nog wel redelijk. tzt eens vervangen zou ik zelf zeggen. Het zal vast wel wat beter worden met wegligging als je ze vervangt

Taranis

Hier even een reactie vanuit de hoogte! 38000 voet om precies te zijn......wi-fi aan boord :-)

Ik ben bang dat je die blocks pas goed kunt beoordelen als je ze er uit gehaald hebt, maar ik zou net als jou de gok nemen en nog even doorrijden. Desnoods in de tussentijd de as van de 019 netjes opknappen en die tzt onder OF hangen?

Overigens vind ik dat er inmiddels ook wel een Volvo service bord aan je garage gespijkerd mag worden...

Ewout Schalkwijk

Die silentblocks zijn niet zo duur. Tooltje voor die andere heb ik ook al.

Misschien eerst even de silentblocks vervangen? :eusa_think: Maarja, dan zit je weer met uitlijnen. Volgens mij is Old Faithful in de laatste twee jaar al zes keer uitgelijnd.

Ik denk dat ik gewoon nog minimaal een half jaar doorrijd. Eerst maar eens concentreren op de koppelingswissel over vier weken.

Citaat van: Taranis op 09-06-2013 22:16:53
Hier even een reactie vanuit de hoogte! 38000 voet om precies te zijn......wi-fi aan boord :-)

Zeer vereerd, bericht uit Airforce One. ;D

Citaat van: Taranis op 09-06-2013 22:16:53
Ik ben bang dat je die blocks pas goed kunt beoordelen als je ze er uit gehaald hebt, maar ik zou net als jou de gok nemen en nog even doorrijden. Desnoods in de tussentijd de as van de 019 netjes opknappen en die tzt onder OF hangen?

Dat was ook precies de bedoeling. Eerst rustig die as helemaal netjes maken en dan in een keer omklappen op Old Faithful.

Citaat van: Taranis op 09-06-2013 22:16:53
Overigens vind ik dat er inmiddels ook wel een Volvo service bord aan je garage gespijkerd mag worden...

Klinkt leuk. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fpede

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-06-2013 22:36:10
Die silentblocks zijn niet zo duur. Tooltje voor die andere heb ik ook al.

Misschien eerst even de silentblocks vervangen? :eusa_think: Maarja, dan zit je weer met uitlijnen. Volgens mij is Old Faithful in de laatste twee jaar al zes keer uitgelijnd.


Haha, welcome to the club!  ;D

Morgen word de 7e keer alweer, na de stuurhuiswissel laten uitlijnen, maar stuur stond nog een tikje scheef, en auto trekt naar rechts. Dus morgen nog maar eens laten naar kijken,..  ;)


Bouke

Bij mijn t5 werden ze met gelijke scheurtjes vervangen uit voorzorg😉maar ff doorrijden kan wel

Ewout Schalkwijk

T -2 dagen...




5e Hvittingfoss Volvo meet. *20 - 25 juni 2013* aka: 'Midzomernachtmeet'.



stuiter, stuiter, stuiter, stuiter, stuiter, stuiter... ;D


Veilige kilometers hiernaartoe gewenst!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ


maruska

ik las op wikipedia dat de mzn feesten vooral grote vruegdevuren zijn met heeeuuuul veel alcohol.. were did things go wrong ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Vanavond eens kijken of het allemaal gaat passen in de XC. Blij dat er nivomats onder zitten  ;D


elianmars

Ik kom zo nog meer bagage bij je droppen, San  :eusa_shifty:


Voor ons nog drie nachtjes slapen en dan vliegensvlug naar Hvittingfoss  :D