Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Leuk verhaal Ewout en erg leuke foto's  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Marc O.

Mooi verhaal met ditto foto's! :D Neem aan dat je je nieuwe poetsspullen al hebt losgelaten op die nieuwe bumper? :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

Bouke

Leuk verslag en dito foto's :eusa_clap: nogmaals leuk en gezellig dat jullie in Nederland waren. En nou maar hopen dat pasen en Pinksteren op een dag gaan vallen voor je nieuwe verslaving ;D

KIM

Mooi verhaal Ewout.
Altijd leuk om tekst met veel plaatjes te lezen  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 28-07-2013 00:03:43
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Aldaar aangekomen, zag ik een praktisch nieuwe auto staan. Vanaf nu geloof ik heilig in 'facelifts' en zal ik ook binnenkort eens met Marije gaan babbelen. ;D

Ik dacht dat die vorig jaar al een nieuwe voorbumper had gekregen? :P

Ja, maar nu dan de rest ook nog even vervangen en direct door naar de spuiter... :eusa_whistle:



Citaat van: Taranis op 28-07-2013 00:03:43

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Een rare klap onder de auto bij Hamburg, maar verder niks meer...
Thuis bleek dat Olov een paar boutjes van de motorbeschermplaat was vergeten...
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/vak2013/IMG_8448.jpg

Heb je al een reactie gehad, of het nog niet gemeld?

Nee, zal ik vandaag even maken. Moet eerst weer onder de auto kruipen en de beschermplaat weer verwijderen om te kijken hoe het met de olie is. In het ergste geval moet ik m'n verjaardag in Goes vieren. ::)

Citaat van: Taranis op 28-07-2013 00:03:43
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-07-2013 23:28:39
Na twee weken en 5063km zijn we weer thuis. Een goeie proefrit dacht ik zo. en dan ziet het er zo uit...

http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/vak2013/IMG_8445.jpg

Hm. Die oude voorbumper was er niet veel slechter aan toe :evil:

Mwoah, dit ging er allemaal heel soepeltjes vanaf met alleen maar water. Misschien kan ik nog een leuke achterbumper bestellen voor oktober? Wie weet nog een mooie die past? R-achterbumper? :eusa_whistle:

Gelukkig was de natuurkunde met mij tijdens de rit, want de beschermplaat is totaal niet versleten. :eusa_dance:


Ewøut

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

R heeft geen andere achterbumper.

302 remmen een idee ?
R interieur ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 28-07-2013 22:34:44
R heeft geen andere achterbumper.

302 remmen een idee ?
R interieur ?


Kan, maar achterbumper wil ik nog wel een keer vervangen. Motorkap en zijschermen spuiten, achterklep ook.

Ach, wensen genoeg... De XC moet ook nog een nieuwe standkachel.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

vincen tdi

R awd bumpertje met een dubbele pijp misschien :eusa_dance:  :eusa_whistle:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

maruska

nah, das zo 2012...

gelukkig zijn er van het Delft bezoek geen foto's ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID25761

Citaat van: vincen tdi op 29-07-2013 10:50:49
R awd bumpertje met een dubbele pijp misschien :eusa_dance:  :eusa_whistle:

volgens mij krijg je dan last met de milieu politie  :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 29-07-2013 11:52:55
gelukkig zijn er van het Delft bezoek geen foto's ;D

Nee, helaas heb ik geen bewijs dat in 'da house' was...


Een roetert met dubbele pijp vind ik zo Audi... Heb ik al gehad. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-07-2013 14:02:52
Een roetert met dubbele pijp vind ik zo Audi... Heb ik al gehad. :eusa_whistle:

Sidepipes dan maar?  ;D

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-07-2013 10:29:36
Nee, zal ik vandaag even maken. Moet eerst weer onder de auto kruipen en de beschermplaat weer verwijderen om te kijken hoe het met de olie is. In het ergste geval moet ik m'n verjaardag in Goes vieren. ::)

Goed hoor, dan wachten wij even met de boot te boeken :P

The Volvoboy

Citaat van: elianmars op 29-07-2013 14:18:10
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-07-2013 14:02:52
Een roetert met dubbele pijp vind ik zo Audi... Heb ik al gehad. :eusa_whistle:

Sidepipes dan maar?  ;D

Leuk voor fietsers als je op t gas gaat ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Nieuwe voorruit en regensensor

Op weg naar Nederland had ik in de buurt van København een regensensor opgehaald. Ondanks herhaalde verzoeken hadden ze geen extra dubbelzijdigtape bijgevoegd. Hierdoor had ik niet zo'n zin om die sensor op m'n oude ruit te plakken. De oude ruit had last van kleine luchtbelletjes, heel veel kleine krassen, maar vooral ook totaal uitgedroogde en hard geworden rubberlijsten. M.a.w: de ruit moest gewoon eerst vervangen worden voordat ik de sensor wilde plaatsen. Gisteren even gestopt op een verlaten parkeerplaats en met een stuk rots een paar harde klappen op de voorruit gegeven. Helaas kwam het niet verder dan een miniscuul putje in de ruit. Pas thuis, met gebruik van een 'lifehammer', kreeg ik pas een leuke ster in de ruit. Nadien nog even subtiel van binnenuit 'geveegd' tot de 'scheur' zo'n flinke 20cm lang was. :eusa_whistle:

Vandaag een mooie nieuwe ruit geplaatst gekregen, en dus was het tijd om de sensor te plaatsen. Op weg naar huis ff een plaatje geschoten. Old Faithful wordt zo langzamerhand wel een serieus mooie kar. :D

Eerst even een plaatje met een nieuwe ruit. Doordat de rubbers boven en onder serieus lelijk waren is dit dus ook een optische verbetering.


De regensensor in kwestie. Simpel maar doeltreffend.


Sensor, relais en een vochtigdoekje om de ruit te ontvetten. Meer heb je niet nodig. Oh ja, wel een arm die vier keer gebroken is om de relais te plaatsen


Die 'rooie' daarboven is degene die vervangen moet worden. Veel plezier! :P


Via deze kant wip je hem er zo uit. T'is maar een tip. :eusa_whistle:


Sensor van dichtbij.


Op de splinternieuwe, tot nu toe, krasvrije voorruit.


Buitenkant


Past direct op een V70 van MY '97 en MY' 98. Daarna wordt het wat meer puzzelen, maar het kan wel.


Tijdens een uitgebreide, gesimuleerde, regentest lijkt de sensor het goed te doen. Door de relais vervanging heb ik nu geen interval meer, maar een volwaardige regensensor. Die interval heeft het nog nooit goed gedaan... Misschien valt er zaterdag een klein buitje, als dat zo is ga ik fijn een stukje sturen... ;D




Gisteren nog 'nieuwe' R deurpanelen gescoord, en bij de verkoper stond deze in de garage.






Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein