Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 15-08-2013 11:43:51
Heerlijk, die nieuwerwetse hokken :P

Ah, dit keer lijk ik er goed vanaf te zijn gekomen. Al die dure unit's die met serienummers aan elkaar geknoopt zijn, daar wordt een arme Volvo rijder niet vrolijk van.

Ik moet al dit jaar een hele nieuwe standkachel monteren omdat een paar simpele reparatie's niet lijken te helpen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Marc O. op 15-08-2013 11:43:51
Heerlijk, die nieuwerwetse hokken :P
jazeker, die kan je tenminste fatsoenlijk uitlezen en dingen testen met aansturen.
Brakke ouwe zooi kan je net wat codes lezen en dan verder succes  ;D

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-08-2013 11:47:46
Ik moet al dit jaar een hele nieuwe standkachel monteren omdat een paar simpele reparatie's niet lijken te helpen.

Wees blij dat je de complete unit voor een acceptabele prijs kunt bestellen. Voor een NN moet je 'm in onderdelen en voor de hoofdprijs bestellen.

Citaat van: Sbv op 15-08-2013 12:03:09
Citaat van: Marc O. op 15-08-2013 11:43:51
Heerlijk, die nieuwerwetse hokken :P
jazeker, die kan je tenminste fatsoenlijk uitlezen en dingen testen met aansturen.
Brakke ouwe zooi kan je net wat codes lezen en dan verder succes  ;D

+ 1
Ik wil erg graag een C70 erbij als de financiën het ooit toelaten, maar dan wel minimaal MY1999 en dus uitleesbaar met Vida.

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-08-2013 10:28:56
Opgelost. PDM module had een identiteitscrisis en dacht dat hij de linkerachter spatlap was. Re-initialisatie in Vida en de boel werkt weer zoals het moet. Waarschijnlijk heeft e.e.a. toch met de CFE module van VolvoTech te maken.

Voor nu: iedereen weer blij. Vooral de PDM die weer weet welke functie hij in dit leven heeft.


Ewøut

Wel even een factuur sturen....... 8) .........................oh nee, die komt ook op jou mat terecht.... ;D

(Voorrij kosten, Effe uitlezen, re-initialisatie.....kan je zo € 100,- rekenen.)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 15-08-2013 13:35:03
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-08-2013 10:28:56
Opgelost. PDM module had een identiteitscrisis en dacht dat hij de linkerachter spatlap was. Re-initialisatie in Vida en de boel werkt weer zoals het moet. Waarschijnlijk heeft e.e.a. toch met de CFE module van VolvoTech te maken.

Voor nu: iedereen weer blij. Vooral de PDM die weer weet welke functie hij in dit leven heeft.


Ewøut

Wel even een factuur sturen....... 8) .........................oh nee, die komt ook op jou mat terecht.... ;D

(Voorrij kosten, Effe uitlezen, re-initialisatie.....kan je zo € 100,- rekenen.)

Ik heb aangegeven dat de factuur ook eventueel in natura betaald kan worden. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Ohhhhhh, dat is altijd lekkerrrrrrrrrrrrr 8)

Ik ga ook even een 'factuur' regelen........ ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

KIM

Citaat van: Sbv op 15-08-2013 12:03:09
Citaat van: Marc O. op 15-08-2013 11:43:51
Heerlijk, die nieuwerwetse hokken :P
jazeker, die kan je tenminste fatsoenlijk uitlezen en dingen testen met aansturen.
Brakke ouwe zooi kan je net wat codes lezen en dan verder succes  ;D
Jammer genoeg kun je de uitgelezen problemen vaak alleen oplossen door complete regeleenheden te vervangen  :P.

Marc O.

Citaat van: KIM op 15-08-2013 17:57:03
Citaat van: Sbv op 15-08-2013 12:03:09
Citaat van: Marc O. op 15-08-2013 11:43:51
Heerlijk, die nieuwerwetse hokken :P
jazeker, die kan je tenminste fatsoenlijk uitlezen en dingen testen met aansturen.
Brakke ouwe zooi kan je net wat codes lezen en dan verder succes  ;D
Jammer genoeg kun je de uitgelezen problemen vaak alleen oplossen door complete regeleenheden te vervangen  :P.

En volgens mij zijn het juist de dingen die niét in die oude hokken zitten die zo vaak stuk gaan bij canbus auto's. Maar ja, wel lekker dat je dan kunt uitlezen in welk nieuwerwets onderdeel die storing zit ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Follow me Home verlichting.


Dit keer een totaal nutteloze maar o zo leuke upgrade. 'Follow me home' verlichting. Op de latere modellen standaard ('99-) maar niet op mijn '98-er.
Nu dus wel. ;D

Voor weinag op de kop kunnen tikken. Het grijze relais 104 108.


Oude groene eruit


Nieuwe grijze erin


Alweer klaar en werkt prima.  :eusa_dance:


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

't gaat inderdaad nergens om maar hier zit ie ook in zowel de rooie als de blauwe ;D Weer een extra gadget 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-08-2013 18:43:16
Follow me Home verlichting.


Dit keer een totaal nutteloze maar o zo leuke upgrade. 'Follow me home' verlichting. Op de latere modellen standaard ('99-) maar niet op mijn '98-er.
Nu dus wel. ;D

Voor weinag op de kop kunnen tikken. Het grijze relais 104 108.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8645.jpg

Oude groene eruit
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8646.jpg

Nieuwe grijze erin
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8647.jpg

Alweer klaar en werkt prima.  :eusa_dance:


Ewout

Nou, ik weet het niet, maar uhhh mijn '99-er heb da nie.......dus standaard my as***.......

Hoe werkt het eigenlijk?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

FrankvdAa

Citaat van: Hiker op 15-08-2013 18:48:20
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-08-2013 18:43:16
Follow me Home verlichting.


Dit keer een totaal nutteloze maar o zo leuke upgrade. 'Follow me home' verlichting. Op de latere modellen standaard ('99-) maar niet op mijn '98-er.
Nu dus wel. ;D

Voor weinag op de kop kunnen tikken. Het grijze relais 104 108.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8645.jpg

Oude groene eruit
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8646.jpg

Nieuwe grijze erin
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8647.jpg

Alweer klaar en werkt prima.  :eusa_dance:


Ewout

Nou, ik weet het niet, maar uhhh mijn '99-er heb da nie.......dus standaard my as***.......

Hoe werkt het eigenlijk?

Na uitschakelen motor even seinen met groot licht en dan blijven de dimlichten nog 30sec. branden. Heb hem sinds deze week zelf ook. ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 15-08-2013 18:48:20
Nou, ik weet het niet, maar uhhh mijn '99-er heb da nie.......dus standaard my as***.......

Ik meende te hebben gelezen op het Noorse forum dat modeljaar '99 het standaard had. Misschien een standaard optie voor 'Nordic'?  :eusa_think:

Citaat van: Hiker op 15-08-2013 18:48:20
Hoe werkt het eigenlijk?

Goed.  8)










He, dat was flauw. ;D Gewoon even grootlicht geven nadat je de motor hebt uitgezet en dan schijnen de dimlichten nog 30 seconden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Ik ben gelijk bij die van mij gaan kijken en idd ik ben voorzien :eusa_dance: gelijk getest , het werkt alleen op de koplampen maar lijkt mij lochisch

Taranis

Dat ga ik morgen ook proberen bij de roetmeeuw :eusa_think: Nooit geweten dat dat er op zou moeten zitten.