Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

Roetmeeuw is een 2000 toch? Dan moet het erop zitten ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 15-08-2013 19:57:51
Dat ga ik morgen ook proberen bij de roetmeeuw :eusa_think: Nooit geweten dat dat er op zou moeten zitten.

Staat de Roetmeeuw bij je voor de deur en ga je morgen pas kijken? Verder alles goed? :eusa_think:


Citaat van: Bouke op 15-08-2013 19:20:11
Ik ben gelijk bij die van mij gaan kijken en idd ik ben voorzien :eusa_dance: gelijk getest , het werkt alleen op de koplampen maar lijkt mij lochisch

Huh? ;D Ja, alleen de dim/stads lichten.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Mensen, wat betreft de FMH verlichting: RTFM!!!!!! ::)





;D

Hiker

Citaat van: Hiker op 15-08-2013 18:48:20
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-08-2013 18:43:16
Follow me Home verlichting.


Dit keer een totaal nutteloze maar o zo leuke upgrade. 'Follow me home' verlichting. Op de latere modellen standaard ('99-) maar niet op mijn '98-er.
Nu dus wel. ;D

Voor weinag op de kop kunnen tikken. Het grijze relais 104 108.
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8645.jpg

Oude groene eruit
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8646.jpg

Nieuwe grijze erin
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/oldfaithful/IMG_8647.jpg

Alweer klaar en werkt prima.  :eusa_dance:


Ewout

Nou, ik weet het niet, maar uhhh mijn '99-er heb da nie.......dus standaard my as***.......

Hoe werkt het eigenlijk?

:-[ :-[ :-X :-[ :-[    heb da wel. Ik blijk al 3,5 jaar/ 200.000 km met deze optie rond te rijden......maar ja.....onder de carport gaat het licht automatisch aan..... ;D.....dus nie echt nodig....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Toch leuk dat er een aantal al jaaaaaren rondrijden met deze functie zonder het te weten. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-08-2013 07:20:10
Toch leuk dat er een aantal al jaaaaaren rondrijden met deze functie zonder het te weten. ;D


Ewøut

Wat zou er nog meer opzitten wat ik nog niet weet  :o
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

kreukelzone ? ;D
werkende airbag's ?  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 20-08-2013 11:28:01
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-08-2013 07:20:10
Toch leuk dat er een aantal al jaaaaaren rondrijden met deze functie zonder het te weten. ;D


Ewøut

Wat zou er nog meer opzitten wat ik nog niet weet  :o

Citaat van: Sbv op 20-08-2013 11:42:47
kreukelzone ? ;D
werkende airbag's ?  ;D

@Hiker: Wist je nog niet dat je die had? Die zijn ook heel simpel te testen hoor...  :eusa_whistle:



;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#4163
Voor het eerst in m'n leven een stukje gepoetst. Motorkap en voorschermen.


Nadat de nieuwe bumper erop kwam viel het me toch wel op dat de motorkap en de rest van de lak van Old Faithful best wel dof en uitgewoond is. Niet gek natuurlijk, de auto heeft ruim 400.000km erop zitten en sommige plaat delen zelfs ruim 450.000km. Vanochtend even met de poetskoning gebeld en gevraagd wat ik nou kon gebruiken om de lak wat 'op te halen'. Besloten om eens gewoon te beginnen met van die 'pads' die op m'n excentrische schuurmachine passen. Al eerder had ik 'geheel gratis' (;D) een setje van een een of ander schuurmiddel gekregen van mr. BeeWaxed.

Nu werd het dan toch eindelijk eens tijd om eens een stukje te proberen. Zo op het eerste gezicht valt het 'werk' niet eens heel erg tegen. Sterker nog: het is zelfs enigzins vermakelijk om te zien hoe de zwarte kleur z'n matte jas uitdoet en weer een glans te voorschijn laat komen.

Motorkap. Zwart; meer ook niet. :angel: Klik voor een extra hartverzakking.


Gewoon op de schuurmachine. Ik was eerst van plan er een apart apparaat voor aan te schaffen, maar dit is natuurlijk ook een mooie oplossing. Apparaat heeft een regelbaar toerental, dus die heb ik maar zo hard mogelijk gezet. ;D


Al na een tiental minuten polijsten kwam er een diepe glans op de kap.


Grille verwijderd om die niet te beschadigen. Goeie tip Bouke! :eusa_clap:


De kap met ruim vier ton ervaring na het poetsen. Ziet eruit of die maar drie ton ervaring heeft. ::)


Linker voorscherm voor het poetsen. Ja, de auto is gewassen... :eusa_whistle:


En direct erna.


Resultaat.


Wellicht moet ik de rest van de auto ook doen.


Helaas moet ik voor de rest van de auto ook alle randen echt gaan afplakken enzo. Klinkt niet verleidelijk, maar ik ben bang dat ik toch nog wat verder ga. Het is ook zo'n stom gezicht om na de kap en de schermen niet verder te gaan.

Ik zie het wel.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM


Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Hiker

Wow, dusssssss. Dat glimt ECHT hard
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Marije

Het zonnebrilletje moet er bij op!  8)

t_w

Once you get started ;)

Ziet er goed uit!

The Volvoboy

Sow die glimt goed zeg! Mooi gedaan Ewout!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km