Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

Och ik moet 2x per week m'n linkervoorband oppompen, dus vergeleken met dat valt het bij jou wel mee denk ik ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-10-2013 00:28:34
Citaat van: grijzev70tdi op 20-10-2013 23:28:55
Uuh wacht ff, je gaat je banden vervangen omdat ze zacht zijn? Je koopt toch ook geen andere auto als je koelvloeistof moet bijvullen?

Banden plakken doe ik niet aan. Ik vertrouw een band niet meer als die lek (is geweest). :eusa_snooty:
Als twee banden gewoon op 2,6 bar blijven na een half jaar en twee banden niet, dan is het niet goed. Ik zie wel wat er gebeurt de komende dagen.

For the record: Ik wil toch al naar Nokian's omdat die zo goed zijn.

Wie zegt dat het niet je velgen zijn of een ventiel?
Lijkt mij beetje onzin om banden waar je nog een winter mee door kunt weg te gooien.. maar dat zal mijn achterhoekse studentenvisie wel zijn....
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT


Ewout Schalkwijk

Banden die op de nominatie staan en ook nog eens niet van het merk en type zijn die ik wil, die hoeven niet veel fouten te hebben voordat ik ze eruit gooi. ;D

No more mister Nice guy. ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

viking_in_shorts

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-10-2013 23:23:28
Citaat van: viking_in_shorts op 20-10-2013 22:50:53
Ik heb al sneeuw in oost-Zweden gezien. Ter hoogte van Stockholm. Misschien moet ik ook maar overstappen op de winterbanden binnenkort.

Ge-facetimed met Laura? :eusa_whistle: Hier in zuid Noorwegen ligt de winterbandengrens sowieso op 1 november, dus dit is maar een weekje eerder. Hoe is dat bij jou?


Nope - in Stockholm zelf geen sneeuw. Ik heb via Facebook sneeuwfotos gezien uit Enköping en Eskiltuna. Hier zijn winterbanden verplicht als het wegdek erom vraagt, en dat pas na 1 dec. Ervoor mag je je nog te pletter rijden op zomerbanden.

Hier is nu het regenseizoen aangebroken. Ik kijk wel even naar een gaatje in het regendek voor de wisselbeurt.

Ewout Schalkwijk

#4475
Het starten van Old Faithful begint nu echt dramatische vormen aan te nemen. Zojuist na 6,5 uur stilstand proberen te starten. Na c.a. 20 seconden wachten probeerde ik het. De startmotor draait prima rond zover ik het kan horen. De motor sloeg eindelijk aan en meteen weer af. Tweede keer precies het zelfde. Bij de derde poging sloeg de motor aan en liep meteen zoals het hoort. Ik word gek!!!

Reeds vervangen sinds ik met slechter starten geconfronteerd wordt:

dynamo
massakabels
startrelais (eigen voorraad)

Van de week zal ik de gloeipluggen vervangen, maar ik kan me niet voorstellen dat die er wat mee te maken hebben omdat de motor meteen mooi rond draait nadat die is aangeslagen.

Sinds een paar weken 'rammelt' m'n stuurairbag zelfs bij het starten en uitzetten van de motor. :-[ Schroeven zitten goed vast. Vreemd...

Nog diesel guru's die eventueel meelezen hier?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

antenne ring ?
verder valt er niets aan fouten uit te lezen waarschijnlijk ?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 21-10-2013 15:10:14
antenne ring ?
verder valt er niets aan fouten uit te lezen waarschijnlijk ?

Alleen bij koude motor? Overdag tijdens m'n route's nooit last. :eusa_think: Ik heb ook al aan de klapsleutel gedacht, maar dan zou dat toch steeds moeten zijn?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

En je weet zeker dat je geen lucht in 't systeem hebt door poreuze leidingen?

Is de antennering niet vervangen toen het contactslot kapot was? Zijn de problemen toen begonnen of was het daarvoor ook al?

Als de motor start nadat ie eerst niet wilde starten, walmt ie dan overdreven blauw/wit?

Sbv

defecte temperatuursensor ergens ? Ik denk dan niet gelijk aan de koelwater temperatuursensor, maar er zitten er nog meer volgens mij

Taranis

Heb je ook al gecontroleerd of de pluggen daadwerkelijk gloeien als ze in de gloeibrug aangesloten zijn? Dus niet buiten de auto rechtstreeks op de accu, maar zoals het hoort?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 21-10-2013 15:13:12
defecte temperatuursensor ergens ? Ik denk dan niet gelijk aan de koelwater temperatuursensor, maar er zitten er nog meer volgens mij

Dat zou spannend zijn. De enige die ik ken hebben we vorige zomer al vervangen samen met de thermostaat.

Citaat van: Taranis op 21-10-2013 15:12:59
En je weet zeker dat je geen lucht in 't systeem hebt door poreuze leidingen?

Is de antennering niet vervangen toen het contactslot kapot was? Zijn de problemen toen begonnen of was het daarvoor ook al?

Als de motor start nadat ie eerst niet wilde starten, walmt ie dan overdreven blauw/wit?

Nee, ik weet dat niet zeker, wellicht kunnen we daar naar kijken. Huidige testaccu is 'maar' 71Ah en m'n eigen 77Ah. Geen idde of dat bij deze temperaturen een issue kan zijn. Problemen spelen toch al gauw een aantal maanden. Merkte het voor het eerst begin augustus. Zelfs bij 19 graden ging het al een paar rondjes langer duren met starten na een nacht stilstaan. Maar niet altijd.

Walmen? Nee ik geloof het niet. Zeker niet meer dan dat ik verwacht bij zo'n oude tractor.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 21-10-2013 15:17:30
Heb je ook al gecontroleerd of de pluggen daadwerkelijk gloeien als ze in de gloeibrug aangesloten zijn? Dus niet buiten de auto rechtstreeks op de accu, maar zoals het hoort?

Nee, nog niet gedaan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-10-2013 15:19:11
Walmen? Nee ik geloof het niet. Zeker niet meer dan dat ik verwacht bij zo'n oude tractor.

In dat geval gok ik toch een beetje op lucht in 't systeem. Als ie namelijk wel gewoon brandstof zou krijgen en je moet 20 seconden starten voor ie aanslaat, dan staat alles ongeveer blauw achter je.

Ewout Schalkwijk


Waar zou die lucht dan vandaan moeten komen en hoe zie ik dat? Dat ene doorzichtige slangetje bij de pomp laat geen luchtbellen zien. Starten en onder de kap kijken heb ik nog niet gedaan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein