Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

maruska

hey ! hok van mac konijn verplaatst ?

en die skibox ligt weer bijna beneden he... of duw je die nog even door als sander er weer aankomt ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 02-11-2013 20:54:35
@ewout graag gedaan. Benzine blok ook goed ? Misschien als Stefan de auto gaat demonteren dan een mooi project voor je

Liever een oude D5252 diesel, daar heb ik het meest mee. Benzineblokken zijn volgens mij ook veeeel ingewikkelder. Gewoon een keertje als jullie met z'n drietjes een lang weekend komen. Dan kan het blok mooi naast de 'kleine' op de achterbank. ;D


Citaat van: Taranis op 02-11-2013 20:24:21
Mooi dat de zooi opgeruimd is :)

Ik neem voor het gemak even aan dat je een dieselmotor wilt... ik kan wel eens vragen bij Otte (waar je je remklauw gehaald hebt) of ze wat hebben liggen.


Aan aanbiedingen weer geen gebrek. :eusa_clap: Niet voor volgend voorjaar hoor. :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: maruska op 02-11-2013 21:00:01
hey ! hok van mac konijn verplaatst ?

en die skibox ligt weer bijna beneden he... of duw je die nog even door als sander er weer aankomt ? ;D


Scherp opgemerkt. Ja hok is verplaatst, liefst beneden in het ravijn, maar dit is nog een compromis. :angel: Kist ook weer bijna beneden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-11-2013 21:02:48
Citaat van: maruska op 02-11-2013 21:00:01
hey ! hok van mac konijn verplaatst ?

en die skibox ligt weer bijna beneden he... of duw je die nog even door als sander er weer aankomt ? ;D


Scherp opgemerkt. Ja hok is verplaatst, liefst beneden in het ravijn, maar dit is nog een compromis. :angel: Kist ook weer bijna beneden.
aah arme konijn...

Blok kan wel mee in de auto hoor

StefanCJ

Blok staat genoteerd voor jou Ewout (als 'ie uit elkaar gaat). Sander wil 'm graag brengen. Als ik de koets niet verkoop krijg je die er ook nog bij  ;D

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-11-2013 21:02:48
Citaat van: maruska op 02-11-2013 21:00:01
hey ! hok van mac konijn verplaatst ?

en die skibox ligt weer bijna beneden he... of duw je die nog even door als sander er weer aankomt ? ;D


Scherp opgemerkt.

Nou........ Het was toch al eerder te zien, hoor http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1429374.html#msg1429374   ;D

Taranis


Ewout Schalkwijk

Citaat van: StefanCJ op 02-11-2013 21:29:21
Blok staat genoteerd voor jou Ewout (als 'ie uit elkaar gaat). Sander wil 'm graag brengen. Als ik de koets niet verkoop krijg je die er ook nog bij  ;D

Jij hebt toch geen diesel nu? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-11-2013 17:26:54
Of ik nog een keer zo'n project zou doen? Nee. Ik denk het niet. Het was leuk en mijn dank gaat dan ook uit naar Sbv en Taranis die die project mede mogelijk hebben gemaakt. Wel zou ik nog een keer met een motorblok aan de gang willen gaan, maar dan is dit tenminste afgerond.

Hier dacht ik net nog even over na... het storingszoeken in OF is heel veel makkelijker geworden doordat je ongeveer alles dubbel hebt liggen. Is het dan over een paar jaar geen idee om een XC te demonteren om Marije's auto ook up-to-date te houden? :) Nu nog beetje ver-van-je-bed-show misschien, maar 't is maar een idee...

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-11-2013 17:26:54
Nog grappig om te vermelden. Vorige week zijn toch weer een aantal onderdelen van Project 019 naar Nederland verscheept. Dat het subframe en de achteras nog maar een poosje mogen doorleven. :eusa_angel:

Volgende keer monteren we snel een dieselmotor in die rode R  :eusa_shhh:

Ewout Schalkwijk

#4569
Vergat ik nog hier te vermelden. Old Faithful start echt weer geweldig de laatste week. Vannacht licht onder nul geweest, meteen nadat het 'gloeilichtje' uit ging gestart en de motor sloeg vlot aan. De accu was idd niet meer top, dus ook vervangen. De hele week gereden en iedere keer vlot aanslaan.

Voor wie mijn zoektocht ontgaan was:

Topic van Weyert in 'dieselen'
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,66042.0.html

Eigen topic in zelfde afdeling.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,66583.0.html


Citaat van: Taranis op 02-11-2013 21:46:48
Hier dacht ik net nog even over na... het storingszoeken in OF is heel veel makkelijker geworden doordat je ongeveer alles dubbel hebt liggen. Is het dan over een paar jaar geen idee om een XC te demonteren om Marije's auto ook up-to-date te houden? :) Nu nog beetje ver-van-je-bed-show misschien, maar 't is maar een idee...

Helemaal geen gek idee. Over een jaartje of twee, drie.  :laugh:

Citaat van: Taranis op 02-11-2013 21:46:48
Volgende keer monteren we snel een dieselmotor in die rode R  :eusa_shhh:

Kornelis zat vooral breed te grijnzen als die in de V van jou of de XC reed.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-11-2013 21:55:54
Citaat van: Taranis op 02-11-2013 21:46:48
Volgende keer monteren we snel een dieselmotor in die rode R  :eusa_shhh:

Kornelis zat vooral breed te grijnzen als die in de V van jou of de XC reed.

Ik liet de foto's aan mijn ouders zien en het viel beiden op ;D

Mooi dat 'het schier onoplosbare' startprobleem van OF toch opgelost lijkt.

maruska

Citaat van: Taranis op 02-11-2013 21:38:00
Mark leest nooit terug  :eusa_shhh:

oh jawel, maar het is niet mac zn hok meer, sinds een tijdje woont er een konijn. dat moet het verschil zijn ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 02-11-2013 22:10:24
Citaat van: Taranis op 02-11-2013 21:38:00
Mark leest nooit terug  :eusa_shhh:

oh jawel, maar het is niet mac zn hok meer, sinds een tijdje woont er een konijn. dat moet het verschil zijn ;D

;D

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-11-2013 21:55:54

Kornelis zat vooral breed te grijnzen als die in de V van jou of de XC reed.



Tsja het zijn ook heel fijne auto's maar de R biedt mij alles wat een auto nodig heeft inclusief een bak emotie.

Binnenkort de achteras en misschien het subframe van de 019 maar eens naar de poedercoater brengen; dan zal ik wat plaatjes in mijn blog zetten.
Ik heb trouwens nog wel een B230 blok voor je liggen om het op te leren Ewout...

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder