Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Het gaat mij ook niet over een 'trigger' ofzo, de motor stelt zichzelf gewoon bij !  Gaan we het anders proberen uit te leggen. Ik koppel jouw koplampen los en schroef deze bij mij in de auto, wat is het eerste wat je hoort zodra je de stekkers van de lampen en hoogtestellers aansluit ?  Precies, de stelmotor gaat zich zetten.  Het ding heeft geen enkele trigger of what so ever, maar toch gaat het stelmotortje draaien. Je ziet en hoort dit ook gebeuren.

Mijn eigen auto, koplampen eruit voor de apk incl hoogtestellers, 2 originele koplampen met hoogtestellers erin, aansluiten en motortjes gaan zich 'zetten', na de apk wisselen en mijn originele koplampen met stellers (die ik er dus een uur geleden heb uitgehaald) zetten zich wederom.

Het is een heel bekend iets bij deze motortjes, het waarom weet ik niet en kan ik ook niet verklaren, maar het gebeurt wel.  Gisteren met de APK van Marcel was het gewoon perfect om te zien (we staan er met 3 man bovenop) dat in de spiegel van het koplamp afstelapparaat de motor zich bijstelde.  Heb dit ook wel vaker gezien bij vooral de 850's.

Marc O.

Gaan die stelmotortjes niet gewoon draaien omdat jij op dat moment het knopje in het dashboard op een andere stand hebt staan dan het stelmotortje? Anders zouden ze dat toch ook doen bij iedere keer dat je het contact aan zet?
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Even voor de duidelijkheid Marc, knopje in het dashboard is altijd in dezelfde stand gebleven (dus op 0), is dus niemand aangeweest.  Niet bij mijn eigen auto en gisteren ook niet bij de auto van Marcel.

Ewout Schalkwijk

Ik heb dit alleen indertijd bij m'n BMW 520 E39 gezien. Die deed bij iedere start zo'n test, toch was het geen xenon-auto. Old Faithful, een V70, doet dit dus echt niet.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-12-2013 19:22:50
Citaat van: KIM op 10-12-2013 18:45:22
Ik heb de lampen van Irikro ook gezien (achter me) en die, in tegenstelling tot die van die van Marc, heb ik die wel als verblindend ervaren. Ik weet dat Marc H7R heeft; misschien maakt dat het verschil?

Ik denk dat die 'R' in H7R heel veel zegt. Je kijkt niet direct in die ontzettend felle pit. Al het licht gaat via de reflector waardoor je redelijk goed in de lamp kan kijken.

Dat zou bij een heldere lampunit niet uit moeten maken; deze unit heeft zo'n paraplu voor de de lamp, dus je kijkt niet recht in de pit ;)

KIM

Citaat van: Dirk342 op 13-12-2013 08:06:40
Even voor de duidelijkheid Marc, knopje in het dashboard is altijd in dezelfde stand gebleven (dus op 0), is dus niemand aangeweest.  Niet bij mijn eigen auto en gisteren ook niet bij de auto van Marcel.

Ik zal eens in het schema gaan zoeken als ik thuis ben, maar dat knopje is niets anders dan een potmeter met een aantal vaste standen. Als een weerstand in jouw knopje een haartje anders is, zal inderdaad het stelmotortje gaan draaien.
Nogmaals: Het enige waarop het stelmotortje reageert is de aansturing van de stelknop.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: )()()sT op 13-12-2013 08:35:37
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 10-12-2013 19:22:50
Citaat van: KIM op 10-12-2013 18:45:22
Ik heb de lampen van Irikro ook gezien (achter me) en die, in tegenstelling tot die van die van Marc, heb ik die wel als verblindend ervaren. Ik weet dat Marc H7R heeft; misschien maakt dat het verschil?

Ik denk dat die 'R' in H7R heel veel zegt. Je kijkt niet direct in die ontzettend felle pit. Al het licht gaat via de reflector waardoor je redelijk goed in de lamp kan kijken.

Dat zou bij een heldere lampunit niet uit moeten maken; deze unit heeft zo'n paraplu voor de de lamp, dus je kijkt niet recht in de pit ;)

Niet helemaal goed uitgedrukt van mij, maar idd het parapluutje 'does the job'.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Citaat van: KIM op 13-12-2013 08:57:39
Citaat van: Dirk342 op 13-12-2013 08:06:40

Ik zal eens in het schema gaan zoeken als ik thuis ben, maar dat knopje is niets anders dan een potmeter met een aantal vaste standen. Als een weerstand in jouw knopje een haartje anders is, zal inderdaad het stelmotortje gaan draaien.
Nogmaals: Het enige waarop het stelmotortje reageert is de aansturing van de stelknop.
Ook mee eensch dat de stelknop in feite niets anders is als een potmeter.  Maar verklaar het me maar, schema of niet vind ik allemaal niet zo belangrijk....  Leg het maar eens uit ;D en ik wil het graag ook even bij jouw auto laten zien hoor, hahahahaha

Ewout Schalkwijk

Is wel een foto van anderhalve week geleden. Alle sneeuw is weg. Het is 5 graden en het heeft al twee dagen geregend. :-[
Nog nooit meegemaakt hier.

Ewøut

Sbv

Bouke

Leuke foto ;) E ze lijken toch best veel op elkaar je kroost :)

Taranis

Jammer dat jullie er zelf ook niet op staan, maar wel een leuke kaart :)

Je strooit volgende week maar poedersuiker ofzo :P

UserID6342

Ewout Schalkwijk

Old Faithful rijdt/reed niet zo lekker... :-[

De laatste dagen viel het me op dat bij snelheden van tussen de 90 en de 100km/h en daarboven de auto begon te trillen als een volwaardige 'Tarzan' vibrator. Ik trilde haast van m'n stoel af. :eusa_wall: Even op het inloop spreekuur van m'n vaste banden leverancier naar binnen gereden. Bij controle van het rechter achterwiel bleek iets niet helemaal in de haak te zijn...

Gelukkig viel het allemaal mee en zat er alleen maar een halve zoutmijn aan de binnenkant van m'n velg gegroeid.  :angel:

Daarna reed OF weer heerlijk.  :eusa_shifty:

Ewøut

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha