Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: KIM op 20-12-2013 22:05:56
Ik herinner me een triple naar Lulea....
Toch Ronald?

Erger nog was de trip naar huis na de september-meet @ huize Schalkwijk vorig jaar. Naar de preekstoel en naar de veerboot ging prima maar in Denemarken trilde de auto ongeveer uit elkaar. Boven de 115 km/h was niet te doen, tenzij je boven de 160-170 km/h bleef. Ik ben in 1 streep doorgereden naar mijn ouders, de auto op bokken gezet, wielen eraf en serieus 2-3 kilo modder uit de wielen gespoten. Arme XC.... als er toen een veer gebroken was, had ik het niet vreemd gevonden.

elianmars


Taranis


elianmars


maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars


Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Als ik in Old Faithful die op 432.000km staat een andere ecu plaats, wat gebeurt er dan met de km stand in m'n kilometerteller? :eusa_think:


Wie? ;D


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fpede

ik dacht dat de km-stand in de klokkenwinkel zit

;)

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-12-2013 18:24:11
Als ik in Old Faithful die op 432.000km staat een andere ecu plaats, wat gebeurt er dan met de km stand in m'n kilometerteller? :eusa_think:


Wie? ;D


Ewøut

Niks.

Hiker

Heb je dat stuk blik al geleverd gekregen?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Klus update-tje

Nadat we gisteren vrijwel niets uitgevoerd hebben behalve een beetje rondrijden en even bij het skigebied te kijken, hebben we vandaag even een paar kleine klusjes uitgevoerd.

Ronald rijdt weer met een grijns in Old Faithful.


Kongsberg skicentrum.


Alleen maar kunstsneeuw. :eusa_shifty:



Allereerst naar aanleiding van het topic: KVS pluggen de koelvloeistof pluggen vervangen. Helaas bleek al gauw dat de contactbrug van de spiralen compleet naar de knoppen was en dat we ze vandaag niet meer geactiveerd kregen. Ronald van van Olov de tip meegekregen om de bekabeling van het relais rechts voorin bij de ECU tot aan de gloeibrug door te meten omdat die nog wel eens doorgeknipt werden door de Nederlandse dealers. Het vele vermogen wat deze pluggen van de dynamo vragen is in Nederland gewoonweg niet nodig en heeft een of meerdere nadelen volgens Volvo. Hier in Noorwegen ligt die situatie iets anders (niet deze winter). Dat bleek dan ook wel doordat de kabels of pluggen niet uitgeschakeld zijn.

Drie nieuwe gloeipluggen.


Contactbrug overleden.


Beetje meeblazen om de KVS sneller uit het systeem te krijgen.


Pluggen vervangen, helaas maandag pas een nieuwe contactbrug bestellen.


Oud vs nieuw.


Een paar weken geleden was het eens -11 maar binnen 7 kilometer rijden staat de meter op 'drie uur'. Met de drie gloeipluggen die binnen een aantal seconden al 1100 graden heet zijn, moet het interieur veel sneller opgewarmd zijn zonder dat er teveel warmte uit het blok wordt onttrokken. Ben benieuwd of hiermee problemen ga ervaren. Op Volvopedia wordt uitgebreid de werking van de MSA 15,7 die de pluggen aanstuurt beschreven. Daar blijkt niet uit waar het probleem even tueel zal liggen. Link naar Volvopedia (kopje Kühlmittelheizung) Kühlmittelheizung

Omdat het probleem met de eeuwig draaiende koelventilator ook nog steeds niet is opgelost hebben we vandaag nog maar eens de koelventilator zelf vervangen. Ook dat maakte helaas geen verschil. Morgen nog eens naar de contacten op de ecu kijken en zien of daar nog iets te vinden is. Ondertussen is er al een zoektocht opgestart naar een ECU voor een V70 '98 TDI met CC en liefst gechipped.

Ronald schroeft ventilator over in het huis van OF omdat die er iets beter uitzag. Helaas geen effect.



Omdat het heel erg mild weer is hebben we gelijk even de XC van nieuwe olie en filter voorzien. Had toch binnen 1500km moeten gebeuren. Bovendien is het nu leuker om te klussen dan als het -20 is. :angel:

Ronald vond het nodig de oliefilter dop met 350.000Nm vast te zetten. Hij gaat z'n gang maar. :P


Oeps, beetje gemorst. Nouja, krijg je in ieder geval geen betonrot. ;D




Ewøut


@Hiker: Ja, stuk blik is aangekomen en ziet er prima uit. :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis


maruska

te verleidelijk voor marcel... anders blijft hij niet in de top3 ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Bouke