Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 21-03-2014 19:50:35
En wanneer zijn dan je draagarmen vervangen?
Sorry dat ik er zo op hamer, maar ik baal dat ik daardoor in 1 seizoen een set Michelins heb opgereden. Kost hetzelfde als een setje draagarmen.

Die zijn vorig jaar pasen gedaan. Rechts hebben Ronald en ik gedaan tijdens de pasen. Links was de kop van een bout rond dus die heb ik een week later laten doen bij de lokale dealer.
Uiteraard weer uitgelijnd daarna. Bij de winterwissel half oktober voelde ik aan beide kanten speling in de stuurkogels.

Als jij klaar bent met de achteras, dan is het gehele onderstel gedaan. Ik ga ervan uit dat dit geen tweede keer gebeurd. De winterbanden zien er 'als nieuw' uit na bijna 20.000km.
Da's maar ietsje minder dan de zomerbanden hebben gereden. Dus als er iets niet goed in het onderstel zou zijn, dan hadden deze banden zeker daar flinke slijtage laten zien.


Vanmiddag Old Faithful nog even in de 'Laserwash' gewassen. Ik weet niet of jullie dat in Nederland ook hebben, maar volgens mij eindigt daarmee elke discussie over een auto in de 'wasstraat' wassen. Geen enkele aanraking met borstels, lappen of wat dan ook en toch een schone auto. En; veel goedkoper dan de ouderwetse wasstraat (hier dan).
Na het wassen viel de schade aan de passagierskant toch wel heel erg op.

Binnenkort dus vervangen: Achterklep, passagiersdeur en voorscherm. Alles staat al geduldig te wachten in het schuurtje. Ook komt de twee jaarlijkse APK er weer aan. Voor eind april moet de auto gekeurd zijn.

Aandachtspuntjes voor de keuring:

Rechterkant handrem moet gesteld worden
Kentekenplaat verlichting werkt niet meer
Xenon moet er (tijdelijk) uit
Voorscherm knippers schijnen volledig wit

Volgens mij ben ik er dan wel. Sinds de kerst niks meer aan de auto gedaan.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Waarschijnlijk is je kentekenplaatverlichting al gerepareerd als je de 'nieuwe' 019-klep erin hangt, want daarvan besloot de dorpsgarage na een ram op de klep dat de kentekenplaatverlichting het meer wel dan niet deed dus APK goedkeur ;D

Kort APK-lijstje voor een auto van 16 jaar oud met 440.000 op de teller. Eindelijk beginnen je investeringen in onderhoud zich uit te betalen in lage kosten :)

KIM

Ook in zo'n laserwash plaats ik mijn auto liever niet. De zeep die gebruikt wordt in wasstraten is mij veel te agressief.

Vanavond de ankerplaten kaal gemaakt en 1 kant in de hammerite hoogglans zwart  ;D

Taranis

Citaat van: KIM op 21-03-2014 21:29:04
Vanavond de ankerplaten kaal gemaakt en 1 kant in de hammerite hoogglans zwart  ;D

Ik mag toch hopen dat je ze nog even snel knalroze spuit om Ewout te stangen :evil:

KIM

Citaat van: Taranis op 21-03-2014 21:40:26
Citaat van: KIM op 21-03-2014 21:29:04
Vanavond de ankerplaten kaal gemaakt en 1 kant in de hammerite hoogglans zwart  ;D

Ik mag toch hopen dat je ze nog even snel knalroze spuit om Ewout te stangen :evil:

;D ;D ;D

KIM


elianmars


Vulk

Mooi, kijkt straks ook weer een stuk netter.

Ewout Schalkwijk

Mooi gedaan Kor. :eusa_clap:

Ga je de as ook nog doen of laat je die zoals die is? Dadelijk wordt de auto aan de onderkant nog mooier dan boven. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2014 23:16:52
Mooi gedaan Kor. :eusa_clap:

Ga je de as ook nog doen of laat je die zoals die is? Dadelijk wordt de auto aan de onderkant nog mooier dan boven. :eusa_whistle:

Dan rijd je 'm toch ergens een greppel in? Kun je de onderkant aan iedereen laten zien  :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Ik zet hem wel af en toe op een brug. Da's makkelijker om naderhand weer weg te rijden. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2014 23:19:55
Ik zet hem wel af en toe op een brug. Da's makkelijker om naderhand weer weg te rijden. :eusa_whistle:

Ja, dat kan ook  :eusa_shifty:  ;D

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2014 23:16:52
Mooi gedaan Kor. :eusa_clap:

Ga je de as ook nog doen of laat je die zoals die is? Dadelijk wordt de auto aan de onderkant nog mooier dan boven. :eusa_whistle:

Yup,

Morgen ga ik de as maar eens proberen zwart te kliederen  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 23-03-2014 00:21:40
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-03-2014 23:16:52
Mooi gedaan Kor. :eusa_clap:

Ga je de as ook nog doen of laat je die zoals die is? Dadelijk wordt de auto aan de onderkant nog mooier dan boven. :eusa_whistle:

Yup,

Morgen ga ik de as maar eens proberen zwart te kliederen  ;D

*Zit met popcorn en een halve liter Heineken klaar voor het resultaat.*


;D

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

* Taranis vraagt zich af of ie even in de auto naar Heukelum moet stappen om wat knalroze accenten aan te brengen  :eusa_think: