Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

StefanCJ


volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Bouke

En toen krak ;D oh nee Andre of Stefan was er niet bij :angel:

Taranis


KIM

Da's om die Dirktonmeters af te kunnen lezen  :P

elianmars


StefanCJ


Ewout Schalkwijk

#5107
Servicebeurt

Direct na aankomst thuis afgelopen zaterdagnacht ging het servicelampje weer branden. Tijd voor nieuwe olie in het blok. Zes liter Helix 5w40 laat het blokje weer door roffelen tot de 460.000Km
als het goed is. :eusa_angel:


De motor loopt mooier op Shell Helix dan op Castrol. Gauw weer een nieuwe voorraad bestellen bij 'Oilcenter.de'.


Zelf resetten van de service interval was me eerder nooit gelukt. Achteraf bleek het gebruikte Vagcom kabeltje niet fris meer te zijn. Sinds februari heb ik die van KIM overgenomen en die doet het prima. Het duurde minstens 10 resets voordat ik besefte dat de onderstaande cryptische melding waarschijnlijk betekent dat de reset succesvol was. Althans het servicelichtje is weer gedoofd.


In Duitsland krijg ik steevast bij snelheden tussen de 170 en 180km/h het motorstoring lampje aan. Je voelt een kleine siddering door de auto gaan en na een kilometertje of zeven dooft het lampje weer. Bij een helling kan het al bij 160km/h gebeuren. Dit keer is de melding toch in het systeem blijven staan, dus dat wordt waarschijnlijk een nieuwe TCV.



Volgende week de tweejaarlijkse APK en zo ver ik weet is alles in orde nu. Alleen de Xenons nog even verwijderen voor de achtste mei. :eusa_angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ries van de Zilverschuit

Mijn servicelampje kan ik ook niet resetten met Vol-fcr. Dat kan dus in de kabel zitten? Ik heb een blauwe vag-kll-kabel, of zoiets.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 26-04-2014 21:52:34
Mijn servicelampje kan ik ook niet resetten met Vol-fcr. Dat kan dus in de kabel zitten? Ik heb een blauwe vag-kll-kabel, of zoiets.
Daar ben ik dan ook zeer benieuwd naar. Heb ook die kabel, soms lukt het om het lampje te resetten maar meestal niet.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

#5110
Even nuanceren. De kabel die ik sinds vorig jaar had was compleet hopeloos. Ik wist niet dat het aan de kabel lag, maar ik echt bijna nooit contact met de ECU of wat dan ook. Na dat ik in februari KIM z'n kabel mocht proberen werkte de communicatie meteen. Uitlezen van stoel, ecc, ecu gaat nu gewoon goed. Bij 'service reset' geeft het wel wat problemen met meldingen als 'geen contact', maar na een aantal keer is het dan toch gelukt.

Eindelijk kan ik het bezoek aan de dealer voor wat dat betreft overslaan.


Ewøut


P.S. De eerste kabel was een seriele uitvoering met een USB overgang. De huidige is een USB kabel.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

j3r03n

Nou nog het srs lampje kunnen resetten, dan ben je helemaal een spekkoper  ;) Bij mij is het trouwens ook nog niet gelukt om servicelampje te resetten, ik heb ook zo'n blauwe kabel.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

Taranis

Mooi dat nu de melding eindelijk een keer in het systeem is blijven staan :) Hopelijk is 't opgelost met een nieuw klepje.

elianmars


Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...