Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:14:34
Citaat van: KIM op 04-05-2014 21:12:22
Zie je? Die diesels zijn gewoon slappe zooi...  :P

je gaat het wel bijna denken, ja... ::)


Citaat van: triton op 04-05-2014 21:14:25
Wat denk je van bijna een jaar rijden al een ouwe lul in noorwegen , en dan een paar maar een nieuw baanrecord te vestigen in en op weg naar Nederland :eusa_whistle: :eusa_whistle:

hoho, ik heb heel rustig gereden. Niet harder dan 160km/h. Een keer heeft Ronald 170km aangetikt en toen ging gelijk het lambdalampje branden. Ben benieuwd hoe de 850 dat dadelijk doet.

Ah dus Ronald heeft 'em gesloopt :evil: ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Volvoboy op 04-05-2014 21:21:42
Ah dus Ronald heeft 'em gesloopt :evil: ;D

Nee, daar ben ik zeker van. Toch heb ik als ik goed nadenk wel ware rare zaken gehad in de laatste jaren:

Regelmatig minder goed starten
Het schudden van het blok bij ontkoppelt uitrollen. Dan weer wel, dan weer niet.
Inhouden bij koude motor in de eerste 100 à 200 meter.

Heel benieuwd wat een ander blok doet. Eventueel met de originele ECU.

Bestaat er een 'How to' voor het uitbouwen van een dieselblok? Ik kan beschikken over een 'olifant' en een tractor. Dus: Blok gaat er waarschijnlijk bovenlangs uit.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Koop een Haynes Manual.
Daar staat al een hele hoop over "Overhaul" beschreven.

triton

Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 04-05-2014 21:31:46
Ik heb nog een Haynes voor je

Van de TDI? In welke taal? Heb je die zelf niet nodig dan?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

eigenlijk alles loshalen wat aan het blok zit aan bekabeling
brandstofleidingen los
aandrijfassen eruit
motorsteunen los, ook de bak steun
radiator leeg en eruit
schakelkabels los

eventueel airco compressor laten zitten zodat je systeem vol blijft

ga je de bak en koppeling ook overzetten ?

triton

Nee petrol , maar blok is nagenoeg identiek.
En is in het engels
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 04-05-2014 21:34:28
ga je de bak en koppeling ook overzetten ?

Nee, bak is al 'nieuw' en koppeling pas een half jaar oud.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:35:38
Citaat van: Sbv op 04-05-2014 21:34:28
ga je de bak en koppeling ook overzetten ?

Nee, bak is al 'nieuw' en koppeling pas een half jaar oud.
complete 850 blok en bak dus dan is het iets minder werk.

of de ecu past durf ik niet te zeggen

Ewout Schalkwijk

Als beide blokken eruit liggen, dan is die bak toch alleen maar een paar boutjes? Of denk ik nu weer te simpel? Staat er spanning op oid?
Deze bak schakelt zoooo lekker.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:49:52
Als beide blokken eruit liggen, dan is die bak toch alleen maar een paar boutjes? Of denk ik nu weer te simpel? Staat er spanning op oid?
Deze bak schakelt zoooo lekker.
koppeling goed erop krijgen ?

denk ook aan koppelingscylinder loshalen en nadien dus ontluchten

Ewout Schalkwijk

Køt, daar gaat m'n lekkere koppeling... :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Zo moeilijk is het centreren van de koppeling niet hoor. Bij de dealer hebben ze daar wel een tooltje voor. Op het oog lukt vaak ook wel.

En ontluchten. Je hebt een bleeder toch?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID25761

Citaat van: KIM op 04-05-2014 21:12:22
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:02:39
Wat ik niet begrijp:

M'n NL 855TDI, niet gechipped en 100.000km per jaar liep bij 485.000km een drijfstanglager stuk. Altijd top onderhoud gehad. auto stond bijna elke 6 a 7 weken bij de dealer voor onderhoud. Toen ik hem kocht had die al een nieuwe motor. De vorige ging aan puin bij 180k. Gebroken distributie.
die auto reed altijd op 4000rpm op de snelweg bij mij. Hier kon ik het nog enigzins begrijpen.

M'n huidige TDI (eerste blok???) altijd lage toerentallen (tussen 1500 en 2300 rpm) veel lange afstanden (150 a 200km per dag) altijd de beste oliën en beurten goed op tijd, en nu weer gedonder.

Hoe lang gaat de volgende mee? :eusa_think: Wat kan ik eraan doen om het blok nog beter te verzorgen? Iedere 7500km olie verversen vind ik lichtelijk overdreven.


Ewøut

Zie je? Die diesels zijn gewoon slappe zooi...  :P

Ho ho !  :eusa_snooty: Die van mij staat probleemloos op de 535000 hoor  :P
Eerste motor en originele automaatbak :eusa_boohoo:

The Volvoboy

Citaat van: NickGR op 04-05-2014 22:12:55
Citaat van: KIM op 04-05-2014 21:12:22
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:02:39
Wat ik niet begrijp:

M'n NL 855TDI, niet gechipped en 100.000km per jaar liep bij 485.000km een drijfstanglager stuk. Altijd top onderhoud gehad. auto stond bijna elke 6 a 7 weken bij de dealer voor onderhoud. Toen ik hem kocht had die al een nieuwe motor. De vorige ging aan puin bij 180k. Gebroken distributie.
die auto reed altijd op 4000rpm op de snelweg bij mij. Hier kon ik het nog enigzins begrijpen.

M'n huidige TDI (eerste blok???) altijd lage toerentallen (tussen 1500 en 2300 rpm) veel lange afstanden (150 a 200km per dag) altijd de beste oliën en beurten goed op tijd, en nu weer gedonder.

Hoe lang gaat de volgende mee? :eusa_think: Wat kan ik eraan doen om het blok nog beter te verzorgen? Iedere 7500km olie verversen vind ik lichtelijk overdreven.


Ewøut

Zie je? Die diesels zijn gewoon slappe zooi...  :P

Ho ho !  :eusa_snooty: Die van mij staat probleemloos op de 535000 hoor  :P
Eerste motor en originele automaatbak :eusa_boohoo:

Ik zou nu even heel hard op hout kloppen...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km