Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

UserID25761

Citaat van: The Volvoboy op 04-05-2014 22:15:13
Citaat van: NickGR op 04-05-2014 22:12:55
Citaat van: KIM op 04-05-2014 21:12:22
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:02:39
Wat ik niet begrijp:

M'n NL 855TDI, niet gechipped en 100.000km per jaar liep bij 485.000km een drijfstanglager stuk. Altijd top onderhoud gehad. auto stond bijna elke 6 a 7 weken bij de dealer voor onderhoud. Toen ik hem kocht had die al een nieuwe motor. De vorige ging aan puin bij 180k. Gebroken distributie.
die auto reed altijd op 4000rpm op de snelweg bij mij. Hier kon ik het nog enigzins begrijpen.

M'n huidige TDI (eerste blok???) altijd lage toerentallen (tussen 1500 en 2300 rpm) veel lange afstanden (150 a 200km per dag) altijd de beste oliën en beurten goed op tijd, en nu weer gedonder.

Hoe lang gaat de volgende mee? :eusa_think: Wat kan ik eraan doen om het blok nog beter te verzorgen? Iedere 7500km olie verversen vind ik lichtelijk overdreven.


Ewøut

Zie je? Die diesels zijn gewoon slappe zooi...  :P

Ho ho !  :eusa_snooty: Die van mij staat probleemloos op de 535000 hoor  :P
Eerste motor en originele automaatbak :eusa_boohoo:

Ik zou nu even heel hard op hout kloppen...

Jaja ben al onderweg naar het Amsterdamse bos  :eusa_pray:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 04-05-2014 22:09:13
Zo moeilijk is het centreren van de koppeling niet hoor. Bij de dealer hebben ze daar wel een tooltje voor. Op het oog lukt vaak ook wel.

En ontluchten. Je hebt een bleeder toch?

Geen idee, nog nooit gedaan. Ja ik heb een bleeder, maar geen idee waar die op moet. :angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Ga er even vannuit dat het bij een benzine het zelfde werkt als bij de diesels. Heb te weinig ervaring met de TDI's om het zeker te weten. Koppelings cilinder zit op de bak, daar zit ook een ontluchtingsnippel op.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

Die koppeling zit op het blok. Als je alleen de bak wilt wisselen hoeft de koppeling er niet uit en hoeft de plaat ook niet gecentreerd te worden.
Op zich trouwens niet een lastig klusje hoor Ewout...

Ik kan ook wel een VCT voor je doen wanneer nodig (Virtual Classroom Training)  ;D

Ewout Schalkwijk

Ik hoop dat morgen blijkt dat de koppeling van die 850 goed is. Ronald kent mijn koppeling, dus hij kan het enigszins vergelijken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 04-05-2014 22:20:22
Die koppeling zit op het blok. Als je alleen de bak wilt wisselen hoeft de koppeling er niet uit en hoeft de plaat ook niet gecentreerd te worden.
Op zich trouwens niet een lastig klusje hoor Ewout...

Ik kan ook wel een VCT voor je doen wanneer nodig (Virtual Classroom Training)  ;D

Dus toch alleen maar bouten lossen en koppeling omhangen? :eusa_pray:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Ik zou het wel gewoon over zetten, zoveel extra werk is het niet en je weet nu wat je hebt.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

De plaat en drukgroep zitten op het vliegwiel (motor dus). De moeilijkheid is dat de prise as van de bak precies door de plaat moet. Als de plaat los is geweest moet er dan gecentreerd worden.
Bij alleen de bak is dat niet nodig.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 04-05-2014 22:25:08
De plaat en drukgroep zitten op het vliegwiel (motor dus). De moeilijkheid is dat de prise as van de bak precies door de plaat moet. Als de plaat los is geweest moet er dan gecentreerd worden.
Bij alleen de bak is dat niet nodig.

Citaat van: grijzev70tdi op 04-05-2014 22:24:00
Ik zou het wel gewoon over zetten, zoveel extra werk is het niet en je weet nu wat je hebt.

Dus de koppeling kan ik behouden. Hindernis 1 is geslecht.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ludo

Je doet het goed, of je doet het niet...  :-X

:evil:

)()()sT

Mooie ontwikkelingen!! Aangezien ik tegenwoordig in de weeekenden huisman/vader/mantelzorger ben zie ik dat ik zomaar 3/4 pagina's gemist had sinds de namiddag ;D
Die 850 ziet er ook nog netjes uit zeg, maar ze kosten volgens mij ook geen drol meer. Goed als donor dus!

KIM

We gaan gewoon facetimen Ewout.
Daarmee ga je een heel eind komen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 04-05-2014 22:51:39
We gaan gewoon facetimen Ewout.
Daarmee ga je een heel eind komen.

Komt goed Kor! :eusa_dance: Dank voor het aanbod alvast. Ik loop de hele avond weer te grijnzen.

Citaat van: )()()sT op 04-05-2014 22:43:58
Mooie ontwikkelingen!! Aangezien ik tegenwoordig in de weeekenden huisman/vader/mantelzorger ben zie ik dat ik zomaar 3/4 pagina's gemist had sinds de namiddag ;D
Die 850 ziet er ook nog netjes uit zeg, maar ze kosten volgens mij ook geen drol meer. Goed als donor dus!

Tsja, goed opletten Joost. voor je het weet loopt de wereld op je uit hoor. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2014 21:02:39
Wat ik niet begrijp:

M'n NL 855TDI, niet gechipped en 100.000km per jaar liep bij 485.000km een drijfstanglager stuk. Altijd top onderhoud gehad. auto stond bijna elke 6 a 7 weken bij de dealer voor onderhoud. Toen ik hem kocht had die al een nieuwe motor. De vorige ging aan puin bij 180k. Gebroken distributie.
die auto reed altijd op 4000rpm op de snelweg bij mij. Hier kon ik het nog enigzins begrijpen.

M'n huidige TDI (eerste blok???) altijd lage toerentallen (tussen 1500 en 2300 rpm) veel lange afstanden (150 a 200km per dag) altijd de beste oliën en beurten goed op tijd, en nu weer gedonder.

Hoe lang gaat de volgende mee? :eusa_think: Wat kan ik eraan doen om het blok nog beter te verzorgen? Iedere 7500km olie verversen vind ik lichtelijk overdreven.


Ewøut

Je rijdt te veel in lage toeren. Daarmee sloop je de krukaslagers. Beetje in de toeren jagen. Dan hou je 'm gezond 8) ;D

Ewout Schalkwijk

Ja, maar die zelfde krukaslagers gingen ook aan strønt toen ik met m'n Doppie hoog in toeren reed. Die auto kwam ruim drie jaar lang op de snelweg niet onder de 160/170km/h.
Ach, als alles goed gaat heb ik dadelijk weer 300k tegoed met twee blokken. :eusa_whistle:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein