Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-05-2014 22:01:31
Daar zit zelf de EGR er nog op. bij Old Faithful is die al drie jaar dicht/weg.

Waarom rookte OF dan nog zo? Ik dacht dat het roken van die TDI motoren altijd over was als de EGR afgedopt was? Blijkbaar niet, dus wat is dan nog het voordeel van het afdoppen?

Citaat van: Bouke op 12-05-2014 22:11:09
Leuk verslag Ronald ;) vooral die blije koppen van jullie,geweldig ;D

Dank je wel!  :-[  ;D

We zien na het weekend de foto's van jullie blije koppen vast verschijnen :eusa_clap:

Chris

Lekker bezig al Ewout! Top ook dat je hulp krijgt van Bouke en Sander.

En leuk verslag van het bezoekje / de aflevering. Leuke foto's van Oslo. Ik vond het ook altijd een leuke en mooie stad :).

Vulk


Ewout Schalkwijk

Een korte inspectie onder de kap van Project DOP850 leerde mij dat ik in ieder geval alle vacuümslangen moet vervangen. Gelukkig heb ik alle slangen bij Old Faithful afgelopen november vervangen, dus dat is mooi. De retourleidingen van de 850 zien er alleen maar vreemd uit met wit gekleurd stof rond, maar de andere vallen bijna uit elkaar als je ze aanraakt. De slangen met herkenbare datum aanduiding geven juni 1996 aan. Niet echt een verassing dus.

Duidelijk al eens vervangen, maar helaas niet in 'mijn' kleur. :eusa_whistle:


Totaal vergaan, en toch reed de auto verder heerlijk.


De knie in de vacuüm leiding naar de EGR; Vergaan. Dit keer laat ik de EGR zitten. Voordeel heb nooit echt gezien. Alleen maar vette troep rond de afdichtingen.


Carterventilatieleiding is ook gescheurd. In de V70 splinternieuw.


De vacuüm slang van de intercooler naar de TCV is natuurlijk ook rot, maar het knietje in de metalen buis is nog heel. bijzonder. Meestal lekt het hier.


Bovenste motorsteun is ook flink op weg naar z'n eindstation, die van Old Faithful is nog prima. Hele steun even omzetten.



Wat van Old Faithful hergebruikt wordt:

Alle motorsteunen
Vacuüm leidingen
Stuurhuis en fusee's
Gloeipluggen motor en KVS


Project DOP850 levert:

Motor
Dynamo
ECU
LHM


Morgenavond ga ik de 850 voorbereiden. Foto's volgen.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Goed bezig! Jammer dat de vacuümslangen zo ver heen zijn, ik had ze beter ingeschat.

Dat buisje op het bochtje hadden wij ook gezegd dat dat bijzonder was dat dat niet lekte. De handelaar vond dat ook en volgens hem kon het niet anders dan dat die bocht al eens vervangen was.

Aangaande motorsteunen: ik denk dat ze bij de 850 allemaal aan hun eind zijn, het blok kantelde best wel.

Weet je zeker dat je de dynamo overzet? Als de fan aanslaat, zakt de boordspanning namelijk nogal :angel: (sorry, zit je te plagen :-* )


Ewout Schalkwijk

#5330
Citaat van: Taranis op 13-05-2014 21:54:52
Weet je zeker dat je de dynamo overzet? Als de fan aanslaat, zakt de boordspanning namelijk nogal :angel: (sorry, zit je te plagen :-* )

Ik heb hem vandaag gemeten. Op de dynamo zelf 14,1 volt. Op de pluspool van de accu 13,90. Pool werd ook wel wat warm. Dat valt nog wat te verbeteren, maar da's geen probleem.
Ik heb nog niet naar de collector gekeken, dat doe ik als het blok eruit is. Ik wil eerst kunnen inschatten hoe we in onze tijd zitten om te zien of er nog extra 'acties' mogelijk zijn.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

Lekker bezig hoor, dat scheelt weer een berg werk, desondanks word het toch nog wel een klussie :eusa_shifty: maar dat is niet erg ;D

Sbv

Vanochtend Ewout aan de telefoon gehad en ik ben best blij met het voorbereidende werk. Er blijft nog genoeg over denk ik zo maar dat is niet erg

leons850

Ik ben nu al benieuwd naar het resultaat van aankomend weekend.
Heel gaaf dat dit zo kan! :eusa_clap:
Veel succes en plezier natuurlijk.
En heren, goeie reis. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bouke

Zo de boodschappen zijn in huis,spullen ingepakt,nou nog het geduld op brengen om tot 6:00uur morgen op Sander te wachten ;D

maruska

vergeet niet je pillen in te nemen Bouke, anders wordt Sander nog dol van het gestuiter ;D
Goeie reis mannen, veel succes. Next time sluit ik aan.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Bouke

Citaat van: maruska op 14-05-2014 18:54:28
vergeet niet je pillen in te nemen Bouke, anders wordt Sander nog dol van het gestuiter ;D
Goeie reis mannen, veel succes. Next time sluit ik aan.
Pillen zat om Ewout een nachtje door te laten sleutelen ;D

StefanCJ

Goede reis en veel plezier mannen!

Lunadust

Mooi ruk allemaal met OF.
Wel mooi dat het dan zo weer op en aangepakt word.

Nemen jullie de dop weer mee terug?
Of gaat die de klif af bij Ewout?
Techneut, geen dichter.

UserID25761

Citaat van: Lunadust op 14-05-2014 19:56:15
Mooi ruk allemaal met OF.
Wel mooi dat het dan zo weer op en aangepakt word.

Nemen jullie de dop weer mee terug?
Of gaat die de klif af bij Ewout?

Ik denk de tweede optie  :eusa_whistle: