Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Bouke op 16-05-2015 23:38:45Ben je niet bang dat ie vies word hij is wel akelig licht van binnen( wel heul mooi :eusa_drool: ;D)

Twee keer een Ewout-scheet en het is donkerbruin  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 16-05-2015 22:58:23
de eerste klus zit erop dat er maar weinig mogen volgen.

Nu de dwarsdrager op dak er nog af.

Check, zijn er al af. foto blijkbaar iets eerder genomen

Citaat van: Sbv op 16-05-2015 22:58:23
Is de Skoda die achterop OF reed ook overleden eigenlijk ?

Geen idee, maar de beide radiatoren zijn in ieder geval kapoet. De klap was hard, maar hoe sterk een Skoda is weet ik niet.

Citaat van: elianmars op 16-05-2015 23:14:27
Edit: Geen bagagerolhoes? Of heb je die gelijk in de kelder gemikt?  ;D

Gelijk eruit gehaald. Ik heb er al een aantal staan. Van m'n Audi, van OF en nu dan ook van deze XC. :P Ondingen vind ik het.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Het interieur is wel heel erg sjiek. Wel wat besmettelijk.

de geneRaal

Citaat van: elianmars op 17-05-2015 00:33:56
Citaat van: Bouke op 16-05-2015 23:38:45Ben je niet bang dat ie vies word hij is wel akelig licht van binnen( wel heul mooi :eusa_drool: ;D)

Twee keer een Ewout-scheet en het is donkerbruin  ;D


Van licht naar poepbruin  :eusa_think:
Blackstone under construction

razorx

Citaat van: elianmars op 16-05-2015 23:12:05



Potverdomme! Ondanks dat ik licht nog altijd niet mooi vind, is dit wel een heel erg mooi dashboard. Rete-strak!!  :eusa_drool: :eusa_drool:
Viel mij ook op. Heel smaakvol.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

Citaat van: elianmars op 16-05-2015 23:12:05
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5425.jpg


Potverdomme! Ondanks dat ik licht nog altijd niet mooi vind, is dit wel een heel erg mooi dashboard. Rete-strak!!  :eusa_drool: :eusa_drool:

Een hele dikke plus een!!!!

Sbv


Taranis

Citaat van: KIM op 17-05-2015 19:29:15
Citaat van: elianmars op 16-05-2015 23:12:05
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/XC70NN/IMG_5425.jpg


Potverdomme! Ondanks dat ik licht nog altijd niet mooi vind, is dit wel een heel erg mooi dashboard. Rete-strak!!  :eusa_drool: :eusa_drool:

Een hele dikke plus een!!!!

De reden om zo'n XC te kopen, echt schitterend 8) (al vind ik de combi met bruin leer net nog iets mooier)

Van harte gefeliciteerd met jullie aanwinst en nogmaals veel veilige en plezierige kilometers gewenst!

Met jouw jaarkilometrage heb je ongeveer nog een jaartje of 5 nodig om de 500.000 km te halen, dat heb ik ook nog ongeveer nodig. Wie 't eerst bij de 500.000 is? :angel:

Ga je het trekken om het losse wervelklepstangetje door een nieuw stangetje te vervangen of ga je meteen voor de wervelklepvervanging?

Ewout Schalkwijk

Eerst met een nieuw stangetje proberen Ronald. Ik weet dat het met zo'n auto onder je kont lijkt of het geld niet op kan, maar gelukkig is dat niet zo. Even rustig aan is het devies. :eusa_whistle:

Ik hoop dat deze auto betrouwbaar blijkt te zijn. Dat blijft altijd even afwachten.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Heb je eigenlijk garantie of heb je 'm zo meegenomen?

Het kan geen kwaad om inderdaad even te sparen ;) Ook al blijkt ie betrouwbaar, rond de 3 ton krijg je in mijn ervaring altijd wel te maken met de nodige investeringen in onder andere het onderstel en het AWD-systeem. Mijn N XC had het, mijn huidige 2007 V70 ook. Maar een 2007/2008 NN is vast veel beter  8) :eusa_pray:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 18-05-2015 09:11:11
Heb je eigenlijk garantie of heb je 'm zo meegenomen?

Zo meegenomen idd. Particuliere koop.

Het kan geen kwaad om inderdaad even te sparen ;) Ook al blijkt ie betrouwbaar, rond de 3 ton krijg je in mijn ervaring altijd wel te maken met de nodige investeringen in onder andere het onderstel en het AWD-systeem. Mijn N XC had het, mijn huidige 2007 V70 ook. Maar een 2007/2008 NN is vast veel beter  8) :eusa_pray:

Dat gaan we dan wel beleven. Het blijft een Volvo hè? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

#5787
Eerste onderhoudsbeurt.

Vandaag maar gelijk even de eerste beurt uitgevoerd. Gisteren in Vida zag ik dat de auto stond ingesteld op 30k service, en dat wilde ik graag weer gewoon op 20k hebben. Gelijk even bij Volvo laten programmeren en gelijk een olie en luchtfilter meegenomen. Nu weet ik dan dat ik in ieder geval verse olie in het blok heb.



Een keurig droog blok. Da's een fijn gezicht. :D



Wervelklepstangetje voorlopig weer gefixt. (Hoop ik)



Het vloeibare goud gaat weer in het blok.




Klaar voor de volgende 20.000km. :D Even kijken of ik nog een tochtje op en neer naar Nederland kan plannen voor m'n zomervakantie.




Ziet er bij een NN toch wel anders uit dan bij een N.





Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Bouke

En zo leer je weer een nieuwe auto kennen. Het lijkt maar een dunne draagarm als je het zo ziet. Of valt het mee?

elianmars

Gelijk aan het klussen. Goed bezig!  :eusa_clap: