Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-03-2017 09:07:10
Citaat van: Marc O. op 15-03-2017 06:21:46
Ja, die aandrijfassen zijn bij de eerste series wel een puntje van aandacht. Google er maar eens op, Ik geloof zelfs dat er in de VS 'class lawsuits' voor worden opgetuigd om Tesla te overtuigen die dingen onder garantie te vervangen.

En daarom heeft Tesla die garantie daarom ook naar acht jaar opgeschroefd. Ik voel me daar wel veilig bij. Zo als het nu gaat met de kiolometers heeft mijn auto rond z'n achtste levensjaar toch al 350k op de klok. tijd voor wat anders tzt. ;D

Wist ik niet. Is dat standaard op alle Model S auto's?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 15-03-2017 09:39:59
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-03-2017 09:07:10
Citaat van: Marc O. op 15-03-2017 06:21:46
Ja, die aandrijfassen zijn bij de eerste series wel een puntje van aandacht. Google er maar eens op, Ik geloof zelfs dat er in de VS 'class lawsuits' voor worden opgetuigd om Tesla te overtuigen die dingen onder garantie te vervangen.

En daarom heeft Tesla die garantie daarom ook naar acht jaar opgeschroefd. Ik voel me daar wel veilig bij. Zo als het nu gaat met de kiolometers heeft mijn auto rond z'n achtste levensjaar toch al 350k op de klok. tijd voor wat anders tzt. ;D

Wist ik niet. Is dat standaard op alle Model S auto's?

Ja, naar aanleiding van de problemen. http://www.theverge.com/2014/8/15/6007647/tesla-improves-model-s-drive-unit-warranty-8-years-infinite-miles
Zit trouwens nog een erg gers filmpje bij bovenaan de pagina.

Citaat van: Daf46 op 15-03-2017 09:14:41
Dat brems ding: Tesla Brake vacuum pump 105074 03.7102-0640.4

http://evolution-gt.com/our-shop/new-parts/tesla-emergency-brake-pump-vacuum/

;D

Alleen maar voor nood? :eusa_think: dus dubbele circuits... En 'regen' (regenerative brake)


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars


peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Claudia

Waarom nou van die midlife bakken van maken met zulke sneue velgen? Da's toch sneu? ???
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Taranis

Citaat van: Claudia op 18-03-2017 18:57:42
Waarom nou van die midlife bakken van maken met zulke sneue velgen? Da's toch sneu? ???

Omdat Ewout nu eenmaal in z'n mid-life crisis zit  :eusa_whistle:


Duuuuuuuuuuuh  :eusa_doh:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 18-03-2017 18:57:42
Waarom nou van die midlife bakken van maken met zulke sneue velgen? Da's toch sneu? ???

Ik hoop dat ik ook nog een stem heb. De velgen zijn idd heel erg sneu. Maar, en Ronald weet dat, ik ben eigenlijk nooit echt bezig geweest met velgen enzo. De auto schreeuwt echter wel om grote wielen en die liggen klaar. Wel vind ik toch echt donkere velgen mooier onder zo'n mooie witte auto. Dat gaat ook gebeuren.

Of ze nou mat zwart of toch origineel antraciet worden heb ik nog niet helemaal voor ogen. Ik had gisteren ze er bijna onder gelegd omdat ik echt helemaal klaar ben met het getikkel van de spijkerbanden. Uiteindelijk besloten nog een weekje ofzo te wachten vanwege het nog wat onstabiele weer.

Citaat van: Taranis op 18-03-2017 19:14:27
Omdat Ewout nu eenmaal in z'n mid-life crisis zit  :eusa_whistle:


Duuuuuuuuuuuh  :eusa_doh:


Zegt de dertiger met z'n cabrio. :eusa_whistle:

Ik denk dat ik het nog redelijk doe zo vlak voor m'n vijftigste. Ik koop een sportauto ipv dat ik m'n gezin in de steek laat voor een hippe jonge dame. ;D

Oh, wacht. Er is natuurlijk geen enkele jonge dame te vinden die daar in trapt. M'n portemonaie is niet dik genoeg...



Gisteren heb ik eens een inspectieronde gedaan met de wielen eraf. Het eerste wat mij opviel bij een auto die drie jaar in een kustomgeving heeft gereden, is de totale afwezigheid van roest. Waar ik bij de Volvo toch ieder jaar weer een hoop roest aantref op lastige plaatsen (denk aan bouten en ontluchtingsnippels e.d.) was hier alles kraakhelder en schoon.
Hier verslaat Tesla toch echt Volvo in kwaliteit.


Eerst de auto in de 'jack' modus zetten. Hierdoor zet je het zelf leveling systeem uit. Lastig krikken als de auto steeds weer horizontaal wil komen. ;D




Ook de aanloopvlakken van de remschijf/wiel zijn gewoon netjes. Daar moet ik met de Volvo's toch echt ieder jaar mee aan de slag en keramisch vet voor gebruiken.



Remblokken en schijven verslijten totaal niet. Dit voornamelijk omdat je alleen de allerlaatste meters remt om volledig tot stilstand te komen.


Zeer netjes voor 63.500km


Luchtvering


Als ik de auto nog verder zou willen verlagen, dan hoef ik alleen maar vier van deze stangetjes te vervangen. Voordeel van luchtvering. ;D





Ik geloof alleen niet dat ik de auto lager wil hebben dan de 'low' stand. Die is eigenlijk alleen geschikt voor op de snelweg. Dat stukje 'midlife' laat ik maar aan m'n neus voorbij gaan. :)


Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Ziet er nog goed uit inderdaad. Zo'n Tesla heeft een erg hoog 'ikwilerookweleen'-gehalte.

Marc O.

#Betraptzichzelfweeropadvertentiesenyoutubefilmpjesbekijken  :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Claudia

CiteerIk geloof alleen niet dat ik de auto lager wil hebben dan de 'low' stand. Die is eigenlijk alleen geschikt voor op de snelweg. Dat stukje 'midlife' laat ik maar aan m'n neus voorbij gaan. Smiley
                 

Groot gelijk, je wilt wel een beetje charmant je auto uit springen....en niet een

nodig hebben om eruit te komen! ;D

Wat een prachtkleur is dat blauw zeg! Die wil ik wel op mijn toekomstige BMW X5! :D

Had ik trouwens al gezegd dat je er veul jonger uitziet dan bijna 50?! :eusa_angel:
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Marije

Citaat van: Claudia op 19-03-2017 11:30:39Had ik trouwens al gezegd dat je er veul jonger uitziet dan bijna 50?! :eusa_angel:

Volgens mij heeft Claudia zin in een tripje Noorwegen :-)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Claudia op 19-03-2017 11:30:39
CiteerIk geloof alleen niet dat ik de auto lager wil hebben dan de 'low' stand. Die is eigenlijk alleen geschikt voor op de snelweg. Dat stukje 'midlife' laat ik maar aan m'n neus voorbij gaan. Smiley

Groot gelijk, je wilt wel een beetje charmant je auto uit springen....en niet een
https://sanitairstunter.nl/images/detailed/9/Linea-Beta-Otel-LI5310329-bad-douchegreep-chroom.jpg
nodig hebben om eruit te komen! ;D

Daarom 'loop' ik sinds een week of zes drie keer per week op de sportschool. Merk toch al wel een verschil. :eusa_whistle:



Citaat van: Claudia op 19-03-2017 11:30:39
Had ik trouwens al gezegd dat je er veul jonger uitziet dan bijna 50?! :eusa_angel:

:-* :-* :-* :-* Je hebt net een all-inclusive gewonnen hier bij Hotel Reinemoen. :-*


;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein