Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Wit is wel heel erg wit.... :eusa_think:

Waar is die foto van jou in je blote toedeledokie? ;D

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-03-2017 11:18:54
Of ze nou mat zwart of toch origineel antraciet worden heb ik nog niet helemaal voor ogen. Ik had gisteren ze er bijna onder gelegd omdat ik echt helemaal klaar ben met het getikkel van de spijkerbanden. Uiteindelijk besloten nog een weekje ofzo te wachten vanwege het nog wat onstabiele weer.

Citaat van: Taranis op 18-03-2017 19:14:27
Omdat Ewout nu eenmaal in z'n mid-life crisis zit  :eusa_whistle:


Duuuuuuuuuuuh  :eusa_doh:


Zegt de dertiger met z'n cabrio. :eusa_whistle:

:-*

Fijn dat je inmiddels toch aan het twijfelen bent om ze vervolgens dan toch maar zilver te laten  :eusa_whistle:

peteRRR

Je velgen zo laten en dan ditte,.https://www.youtube.com/watch?v=Jf0pjErnQeY

http://www.voguetyre.com/tyres.htm

Maar,...neem er wel de tijd voor en stel je het eens goed voor,,.... ;D

Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ewout Schalkwijk

Weekje Nederland en andere dingetjes

In de week voor de pasen zijn Claire en ik weer ons jaarlijkse tochtje naar Nederland gaan maken. Wel met de XC70NN want die moest een nieuwe distributie hebben. Voor het eerst in ruim twee maanden weer eens in een 'fossiele' auto gereden. Even wennen was het toch wel. Een hobbelpaard zonder acceleratie vermogen. Zelfs al is de XC gechipt. :eusa_angel: :eusa_whistle:

Na de avondboot naar Hirtshals te hebben genomen was het in een rechte lijn naar onze vakantiewoning in Goes waar we 's-morgens om 06:00 uur aankwamen. Gelijk naar bed en tot een uur of tien uitslapen. ;)

De volgende ochtend kregen we een heerlijk ontbijtje voorgeschoteld en zijn we daarna met de C70 samen met Ronald en Daantje gaan toeren door het prachtige Zeeland. De peren bloesem was overal nog volop in bloei en dat leverde in combinatie met het mooie weer schitterende plaatjes op.

Kapelle


De trotse eigenaar van de C70


Dochterlief ook even poseren. 8)


Genieten op de achterbank van het schitterende uitzicht



Leker bieren in de avondzon


En met de zon meeverhuizen. ;D



De volgende ochtend hadden we met een leuk clubje afgesproken op het werkeiland 'Neeltje Jans'. Hier kregen we een uitgebreide rondleiding door de ingewanden van de pijlerdam. Er was ook een nabootsing van de bewuste nacht van 31.01 op 01.02 1953. ik moet zeggen dat ik een stuk meer onder de indruk was dan dat ik verwacht had. Helaas zegt het Claire allemaal niet zo heel erg veel omdat ze niet met de Nederlandse geschiedenis opgroeit. Soms vind ik dat echt jammer.

Een compleet mislukte foto die toch 'iets grappigs' heeft.


Het 'tij' komt op en het water stroomt de Oosterschelde in



Na de rondleiding zijn we met een kleiner groepje doorgereden naar Burgh Haamstede om daar bij de 'Buurman' lekker een patatje te eten en een paar biertjes weg te tikken.



De volgende ochted stond ik om acht uur bij Olov op de stoep om de NN in te leveren voor service. Gelukkig hadden ze een 'vorm van vervoer' ( :eusa_shifty: ;D) voor me geregeld en konden Claire en ik nog even een rondje rijden om ook Knoopie en Arjen (nog een keer) 'hallo' te zeggen.

Best een grappig karretje... :eusa_shifty:

Echt spiksplinter nieuw. Er stond nog geen 200 kilometer op de teller toen ik hem meekreeg. :eusa_clap:








Het kenteken was wel een beetje 'jammer'. Gelukkig heb ik deze niet gekocht. :eusa_shifty:









De XC70 is weer voorzien van een verse distributie en waterpomp. Die kan er hopelijk weer even tegen.
Zou zomaar kunnen dat als de Tesla afgeschreven is dat ik dan weer een Volvo koop. Hoop ik wel dat ze tegen die tijd weer wat sterkere motoren hebben, want zo'n D4 190PK is nou niet echt een strepentrekker.


Bij deze wil ik graag mijn gastheer bedanken voor het gezellige verblijf en natuurlijk ook een deel van het clubje wat het leuk vond om nog speciaal naar Zeeland te rijden om ons weer even te zien. Ik vond het weer een knal gerse week. Jullie komen het maar weer bij ons in NO terug halen. ;D

@Taranis: Ik hoop dat je tevreden bent met de Volvo foto's. Ik heb speciaal de Tesla er even uit gelaten voor je. Die komt later deze week in een eigen update. ;D ;D




Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-04-2017 19:28:06
@Taranis: Ik hoop dat je tevreden bent met de Volvo foto's. Ik heb speciaal de Tesla er even uit gelaten voor je. Die komt later deze week in een eigen update. ;D ;D

;D ;D  :-* :-*

Wij vonden het ook erg gezellig dat jullie er waren :)
De Oosterscheldekering is verplichte kost voor (wannabe :P ) Zeeuwen ;)

Aangaande de D4: misschien ben je een beetje verwend met al dat elektro-koppel. Ik vond 't juist wel een redelijk vlotte motor waar ik wel mee zou kunnen leven. Nu rij ik natuurlijk ook een stuk rustiger :eusa_whistle:
De D5 met 235 pk vind ik juist wat veel van het goede, het gat met de D4 is gevoelsmatig wat aan de grote kant. En ik kan (nog) niet wennen aan het viercilindergebrom bij lage toeren: een vijfcilinder loopt dan net iets rustiger.

Nog wat foto's van het bewuste weekend gevonden.... een stel Chinezen met hun mobieltjes:



Ewout z'n cabrio-ontmaagding:



De heren hadden al gedronken dus de dames mochten eten gaan halen. Uiteraard werden de sleutels van de cabrio gekaapt ;D



De verloren zoon van het forum ;D :



Ewout kijkt wel heeeeeel serieus:



Op de maandag een etentje met die andere verloren zoon van het forum :P Alleen zo jammer dat Ewout 'm te lijf ging met z'n bestek:



Het was erg tof dat jullie er waren! Wees zeker nog een keertje welkom :D Er zijn nog genoeg stukjes Zeeland die je nog niet ontdekt hebt :)

elianmars

#6905
Het was leuk om jullie weer gezien te hebben, Ewout!
Delta Experience was indrukwekkend. Zelfs de jongens waren er stil van.
En wat een fantastisch weer hadden we op het terras in Burgh-Haamstede  8)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 27-04-2017 21:18:45
Op de maandag een etentje met die andere verloren zoon van het forum :P Alleen zo jammer dat Ewout 'm te lijf ging met z'n bestek:

Waar 'die andere verloren zoon' niet echt van onder de indruk was. :eusa_whistle:




;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

big ben

 ;D...... weer een superleuk verslag met bijbehorende foto's, je kunt goed zien dat jullie "schik"hebben met de cabriolet   8)

https://youtu.be/ww9cfl0ztRE

:eusa_whistle:

Claudia

Hij wel hoor....sturen in de V90! :D
Prachtding is het!

Leuk verhaal en plaatjes erbij weer!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Bouke

Ik mis nog een dag je Krimpenerwaard :eusa_think: :eusa_wall: ;D

Vulk

Zie ik daar nu een bord met enkel een frikandel op?

vincen tdi

Citaat van: Vulk op 28-04-2017 06:49:30
Zie ik daar nu een bord met enkel een frikandel op?
Niet te vergeten ,die chopsticks en sojasaus ☺
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Taranis

Citaat van: Vulk op 28-04-2017 06:49:30
Zie ik daar nu een bord met enkel een frikandel op?

Dat was ook de reden van de middelvinger ;) Ewout zat 'm te jennen met z'n bijzondere keuze qua gerechten :)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Bouke op 28-04-2017 06:13:07
Ik mis nog een dag je Krimpenerwaard :eusa_think: :eusa_wall: ;D

Ik heb daar helemaal geen foto's van... :-[

Maar idd, we zijn nog een ochtend gaan toeren door de Krimpenerwaard (Ik heb jaren in Krimpen gewoond) en daarna ge-eindigd bij Bouke die ik natuurlijk nog wilde bezoeken na z'n operatie.
Nou was ik al goed voor bereid door Ronald, maar man, man, wat een verschil zeg. :eusa_dance: Zo kende ik Bouke eigenlijk nog niet. Wat een verschil. :eusa_clap: 800% beter dan de laatste keer dat ik je zag.

Citaat van: Claudia op 27-04-2017 23:35:10
Hij wel hoor....sturen in de V90! :D
Prachtding is het!

Leuk verhaal en plaatjes erbij weer!

Ik heb best wel al wat centjes daar naartoe gebracht de laatste jaren. ;D Ik zei aan de telefoon dat het ook een een of ander Opeltje mocht zijn voor die dag, maar ik was blij dat hij me wat 'beter' inschatte. :D (Sorry Maruska, maar je leest toch niet mee. :P)

Citaat van: Taranis op 28-04-2017 10:16:59
Citaat van: Vulk op 28-04-2017 06:49:30
Zie ik daar nu een bord met enkel een frikandel op?

Dat was ook de reden van de middelvinger ;) Ewout zat 'm te jennen met z'n bijzondere keuze qua gerechten :)

Hij slaat me alleen iedere keer zo hard op m'n schouder. :( ;D


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R