Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Maestro12

Citaat van: Taranis op 25-06-2017 20:37:54

Staat er op de nieuwe schijven achter trouwens een minimale dikte? Ik heb gisteren op de mijne ook zitten zoeken maar kan het nergens vinden. Vida noemt enkel de gecombineerde dikte van remschijven + remblokken maar daar kan ik niet zoveel mee. Ik wil gewoon weten of ik m'n schijven ook moet wisselen of niet.


Als ik kijk bij de specificaties van Bosch, TRW, Brembo etc. zie ik staan dat schijven van een XC uit 2011 minimaal 26 mm dik moeten zijn.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Taranis

Dat zijn dan toch wel de schijven voor? De schijven achter zijn nieuw al geen 26 mm volgens mij...  :eusa_think:

Maestro12

Natuurlijk voor :D
Die achter zitten zijn geventileerd  nieuw 22mm en minimaal 20mm dik
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

NinaPaul

Vergeet niet dat warmte het corrosie proces versnelt, waar de volvo altijd moet remmen is dat met de tesla zelden het geval.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ewout Schalkwijk

Citaat van: NinaPaul op 26-06-2017 16:15:49
Vergeet niet dat warmte het corrosie proces versnelt, waar de volvo altijd moet remmen is dat met de tesla zelden het geval.

Hmmmmm, daar had ik idd nog nooit aan gedacht  :eusa_think:
Goed punt NinaPaul. :)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-06-2017 17:09:06
Citaat van: NinaPaul op 26-06-2017 16:15:49
Vergeet niet dat warmte het corrosie proces versnelt, waar de volvo altijd moet remmen is dat met de tesla zelden het geval.

Hmmmmm, daar had ik idd nog nooit aan gedacht  :eusa_think:
Goed punt NinaPaul. :)

Klagen dat je blog niet gelezen wordt, maar zelf niet lezen wat er gepost wordt...:

Citaat van: Marc O. op 08-06-2017 20:20:37
Ik vind het wel erg frapant dat die remmerij zo roestvrij is. Is dat een kwestie van ander materiaal, of heeft roest minder kans omdat de remmen minder worden gebruikt en de boel dus ook minder heet wordt (hogere temperatuur bevordert roestvorming)?

:P  :-*
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 26-06-2017 19:11:37
Klagen dat je blog niet gelezen wordt, maar zelf niet lezen wat er gepost wordt...:

Citaat van: Marc O. op 08-06-2017 20:20:37
Ik vind het wel erg frapant dat die remmerij zo roestvrij is. Is dat een kwestie van ander materiaal, of heeft roest minder kans omdat de remmen minder worden gebruikt en de boel dus ook minder heet wordt (hogere temperatuur bevordert roestvorming)?

:P  :-*

Oeps... :-[ :eusa_shifty:


;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Na veel files eindelijk na 27 uur onderweg te zijn geweest aangekomen op de camping in Zeewolde.
We hebben wat beter weer voor jullie meegenomen. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Ik merk van dat weer nog weinig 😜H

Welkom in Nederland; tot snel!

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-07-2017 01:05:22
We hebben wat beter weer voor jullie meegenomen. ;D

Doe het eens effe uitpakken dan. Vooralsnog is het er niet echt beter op geworden ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 02-07-2017 10:07:33
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-07-2017 01:05:22
We hebben wat beter weer voor jullie meegenomen. ;D

Doe het eens effe uitpakken dan. Vooralsnog is het er niet echt beter op geworden ;D

;D

Jammer dat we elkaar mislopen, E  :-\

UserID6342

Welkom weer, maar het goede weer zit of nog in de koffer of zeker heel plaatselijk ? ;D

Ewout Schalkwijk

Als het goed is loopt 'mooi weer 1.13' nu op de server en lijkt stabiel te draaien. Als je het nog niet ziet, log dan even uit en dan weer in. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Uit- en weer inloggen? Windows server zeker?  :P ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...