Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Claudia

Citaat van: Taranis op 30-07-2017 22:10:24
Citaat van: Claudia op 30-07-2017 22:06:36
Maareh, volgens heb jij je typ-quotum voor de rest van het jaar in 1 dag ruimschoots gehaald! ;D

Wees blij dat je 'm niet op WhatsApp of BlackBerry Ping hebt :D

;D ;D ;D ;D
Sterkte!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Ewout Schalkwijk

#7111
Sneeuwwitje is ongesteld


Het moest er een keer van komen en vandaag was het blijkbaar de dag. Sinds ik terug ben van vakantie ben ik steeds zo ontzettend moe dat ik er dagelijks scheel van kijk en de tranen uit m'n kop lopen. Vanochtend na het trainen reed ik achteruit en knalde bijna in een zwarte auto die geparkeerd stond. Doordat m'n sensoren begonnen te piepen kon ik nog net keihard op de rem trappen. Die ging goed...

Op weg naar Sandefjord moest ik al een keer corrigerend aan m'n stuur rukken om niet in de vangrail te belanden, ook deze ging nog goed. Geen aanwijsbare reden o.i.d. Appen doe ik allang niet meer in de auto. :-[

Op weg naar huis, in een wegversmalling in een tunnel ging het dus echt mis. Filerijden met een gangetje van circa 50-60 km/h moest ik keihard op de rem, maar de weg was te nat... ik knalde zo tegen het busje voor mij aan (de snelheid lag toen al een heel stuk lager). Beide zijn niet gestopt maar eerst doorgereden de tunnel uit en de vluchtstrook op. Daar zag ik pas de schade aan de Tesla. De bumper van het busje had lichte schade, maar aan z'n trekhaak kan niet meer iets gehangen worden wat die was compleet verbogen.

Bij mij is de schade nog niet geheel duidelijk, maar toen ik, na het invullen van de papieren, de snelweg voor de veiligheid wilde verlaten kreeg ik de melding dat het KVS niveau te laag was. Toch nog een paar kilometer rustig over de vluchtstrook doorgereden naar de afslag toen er een melding kwam dat het vermogen gereduceerd was. Sneeuwwitje kroop als een aangeschoten Bambi naar de kant toe... :-X

In de gietende regen langs de E18 in de spits. Nooit heb ik een jas bij me, maar vandaag wel. :eusa_think:


nosejob


Uh, da's vast niet goed...


Aan het bellen met de verzekering


De schade nog eens goed bekijken. De overdwarse balk is in ieder geval compleet krom, de radiator is zichtbaar beschadigd


Bumper wordt naar buiten gedrukt door de stalen balk


Totaalplaatje


Deuk/vouw in de motorkap. Al bij aankoop zaten er twee lelijke steenslagschade's op... :eusa_whistle:


Ik mocht de auto zelf de bezemwagen op rijden


En daar sta je dan. Gelukkig stond Marije aan de andere kant van de weg klaar...


... met een biertje. :D :-* :-* :-* :-*


Daar gaat m'n auto op weg naar Drammen. Gelukkig naar een officieel erkende Tesla bodyshop.


Ben heel benieuwd hoelang dit gaat duren. er zijn maar weinig echte bodyshops die van Tesla aan de carrosserie mogen werken, dus ik denk dat die genoeg te doen hebben.
Wat ik erg vreemd vind is mijn 'pech' met deze auto. Nog nooit heb ik een velg geraakt tijdens mijn automobiele carrière, en sinds ik deze velgen voor veel geld heb laten renoveren heb ik al drie wielen geramd. Nu dit weer. Ik begin toch echt serieuze angst te krijgen dat er iets met mij mogelijk mis is. Er is tenslotte vorig jaar bij m'n moeder een enorme tumor in haar hoofd gevonden die ze zelf in meer dan twintig jaar niet heeft opgemerkt. Terugrekenend is die op mijn leeftijd dus gaan groeien.

Normaal ben ik helemaal geen hypochonder ofzo, maar er gebeuren mij net iets teveel rare dingen de laatste tijd. :eusa_think: Misschien toch eens met de huisarts gaan praten o.i.d.
En nee, drank en verkeer gaan bij mij niet samen zoals bovenstaand plaatje misschien doet laten overkomen. :eusa_shifty:



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Sterkte met de afwikkeling, E! Hopelijk kan het snel en netjes gerepareerd worden.

Qua dokter: Maak gewoon effe een afspraak, dan kun je die zorgen ook achter je laten. ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Het is natuurlijk super balen van de schade maar je hebt zelf gelukkig niets. Ik wil niet lullig doen maar... je wordt gewoon een dagje ouder  :-*
Ik zie 't bij m'n pa ook die jaren aan een stuk circa 70.000 km per jaar schadevrij weg wist te tikken maar de laatste jaren ongeveer een abonnement bij de spuiter heeft voor allemaal relatief kleine schades (gelukkig). Het is geen schande... 't is maar blik.

Misschien heb je gewoon iets minder 'gevoel' met deze auto? Ik vind de C70 bijvoorbeeld ook een stuk onoverzichtelijker dan de XC. Ik heb er dan ook al een schram op de bumper geholpen... jammer dan ::)

O ja... ik mag je vast een beetje plagen... :P Misschien had je vandaag gewoon de XC moeten pakken :angel:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-08-2017 14:40:37
... onze XC70NN en dat is gewoon echt een super goede auto. Het enige wat ik ondertussen in die auto echt HAAT is die verdomde ACC en botswaarschuwingen. Die auto ontkent gewoon 2 miljoen kilometer rij ervaringen en meent steeds te moeten roepen dat een bepaalde actie niet kan. :eusa_wall:

De Tesla (die ik heb) heeft dit soort functies nog niet en dat maakt hem daardoor toch echt de betere auto voor mij.

Kop op  :-*

BBS

Misschien het laatste jaar ietwat veel hooi op de vork genomen en dan tijdens de vakantie kom je in de rust.
Het menselijk lichaam heeft dan niet genoeg tijd om helemaal te herstellen en dat zie je weer in een vermoeidheid.
Het hoeft allemaal niet veel te betekenen, een bezoekje aan de huisarts kan in deze nooit geen kwaad.

Over je Tesla, zeer, zeer jammer maar wel prettig dat je er zelf niks aan over houden hebt!

Sterkte en succes!
Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 09-08-2017 20:51:04
Het is natuurlijk super balen van de schade maar je hebt zelf gelukkig niets. Ik wil niet lullig doen maar... je wordt gewoon een dagje ouder  :-*

Dat is niet lullig, althans... Ik ben nog niet eens vijftig... :o


Citaat van: Taranis op 09-08-2017 20:51:04

Misschien heb je gewoon iets minder 'gevoel' met deze auto? Ik vind de C70 bijvoorbeeld ook een stuk onoverzichtelijker dan de XC. Ik heb er dan ook al een schram op de bumper geholpen... jammer dan ::)

Teveel elektronische gadgets zoals camera's e.d.? Wie weet. Toch heb ik alweer 30.000 kilometer met de Tesla gereden

Citaat van: Taranis op 09-08-2017 20:51:04
O ja... ik mag je vast een beetje plagen... :P Misschien had je vandaag gewoon de XC moeten pakken :angel:

Misschien was dat beter geweest. ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-08-2017 14:40:37
... onze XC70NN en dat is gewoon echt een super goede auto. Het enige wat ik ondertussen in die auto echt HAAT is die verdomde ACC en botswaarschuwingen. Die auto ontkent gewoon 2 miljoen kilometer rij ervaringen en meent steeds te moeten roepen dat een bepaalde actie niet kan. :eusa_wall:

De Tesla (die ik heb) heeft dit soort functies nog niet en dat maakt hem daardoor toch echt de betere auto voor mij.

Kop op  :-*


Oei, hier heb ik het 'lot' gewoon teveel getergd... :eusa_shifty:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jans Duiven

Citaat van: Taranis op 09-08-2017 20:51:04
Het is natuurlijk super balen van de schade maar je hebt zelf gelukkig niets. Ik wil niet lullig doen maar... je wordt gewoon een dagje ouder  :-*
Ik zie 't bij m'n pa ook die jaren aan een stuk circa 70.000 km per jaar schadevrij weg wist te tikken maar de laatste jaren ongeveer een abonnement bij de spuiter heeft voor allemaal relatief kleine schades (gelukkig). Het is geen schande... 't is maar blik.

Misschien heb je gewoon iets minder 'gevoel' met deze auto? Ik vind de C70 bijvoorbeeld ook een stuk onoverzichtelijker dan de XC. Ik heb er dan ook al een schram op de bumper geholpen... jammer dan ::)

O ja... ik mag je vast een beetje plagen... :P Misschien had je vandaag gewoon de XC moeten pakken :angel:

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-08-2017 14:40:37
... onze XC70NN en dat is gewoon echt een super goede auto. Het enige wat ik ondertussen in die auto echt HAAT is die verdomde ACC en botswaarschuwingen. Die auto ontkent gewoon 2 miljoen kilometer rij ervaringen en meent steeds te moeten roepen dat een bepaalde actie niet kan. :eusa_wall:

De Tesla (die ik heb) heeft dit soort functies nog niet en dat maakt hem daardoor toch echt de betere auto voor mij.

Kop op  :-*


Aaaai

Vulk

Aauwtch... als je twijfelt aan je gezondheid. Tijd om je eens grondig te onderzoeken.

Claudia

Niet leuk om je vriendin aka Bambi zo te zien....maar wat voor mij al werd getypt, liever een auto met schade dan jij.

Misschien is dat belachelijk vroeg sporten ook wat teveel van het goede?
Bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

Als je het niet vertrouwt, laat je eens een keer goed nakijken, E.

Misschien een geruststelling, zoals jij je nu voelt, voel ik me al ruim vijf jaar lang. Elke dag doodmoe. Huisarts en ziekenhuis kunnen niks vinden. Ik heb het inmiddels maar geaccepteerd, maar ben soms echt jaloers op anderen die energie voor tien lijken te hebben....

Wat betreft de Tesla, dat komt wel weer goed. Je gezondheid is veel belangrijker ;)

JvW

Balen Ewout, maar het belangrijkste ben je toch zelf. Gewoon even naar de huisarts voor een grondige check. Mocht daar niets uitkomen, dan weet ik niet wat je mogelijkheden zijn. In Nederland kun je soms redelijke afspraken maken met je werkgever. In de zin van gedeeltelijk ziekmelden om zo weer wat energie op te kunnen doen. Veel sterkte gewenst!

KIM


arjenT5R

Volgens mij hebben we t er vorige week nog over gehad, over die tesla eens flink in elkaar rijden...
Was niet de bedoeling dat je dat dan ook gelijk ging doen...  >:(

En wat kornelis zegt, komt wel goed schatje niets is minder waar. :D

Toch fijn dat je lieve meisje voor je klaar staat met een potje troostwater  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Aiaiai, wat ziet dat er vervelend uit  :o maar het kan iedereen overkomen denk ik, niet meteen aan jezelf twijfelen. Maar ook daarvoor geldt: better safe than sorry...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ewout Schalkwijk

Fossiel rijden

Vandaag maar weer in de 'oude' XC gestapt. Toch rijdt dat best lekker ondanks dat je de hele tijd zo'n dieseldreun door de auto hebt gaan. Je mist het meest het vermogen. Vanochtend was ik de vierde auto in een rijtje wat 60 reed in een 80 zone, ik kwam er verdorie niet behoorlijk voorbij. Daar zal ik weer aan moeten wennen want ik gok dat mijn auto wel een paar weken weg is.

Vanochtend gebeld met het schadebedrijf en die beginnen er dinsdag of woensdag aan. Eerst e.e.a. demonteren om de werkelijke schade te bekijken. Hij vertelde dat een deel van de kunststoffen delen weer terugschieten in hun oorspronkelijke positie en dus de schade behoorlijk kunnen maskeren. Ig hoef dus geen bericht te verwachten voor volgend weekend. Nouja. Het zal ook allemaal wel...

Toen ik vandaag weer over de E18 naar Sandefjord reed, reed ik ook weer door dezelfde tunnel van gisteren. Ik zag daar plotseling m'n kentekenplaat liggen op zo'n smal stoepje. Helemaal blij heb ik 'Statens Vegvesen' (Rijkswaterstaat) gebeld en het gemeld. Omdat alle tunnels in Noorwegen van 500 meter en langer gerenoveerd worden gaat al het verkeer nu voor de komende drie maanden door die tunnelbuis. Niet echt lekker omdat in die tunnel naar een kentekenplaat te gaan lopen zoeken.

Ik kreeg een telefoontje terug dat ze vannacht tijdens hun ronde de plaat gaan proberen te 'bergen' en vervolgens bij een benzinestation afgeven. Dat zou heel fijn zijn want ik wil heel graag m'n originele kenteken behouden. Normaal gesproken als een plaat vermist of gestolen is krijg je een heel nieuw kenteken.

Ook bij de eventuele aanvraag van een persoonlijk kenteken (cadeautje van m'n moppie) blijft het hoofdkenteken gewoon bestaan.



Deze is aangevraagd, maar ik heb ook nog andere leuke ideeën via de WhatsApp gekregen. Ik kan hier gewoon nog van afzien, maar vond hem wel leuk.





Thuis aangekomen de auto weer aan de lader leggen... Oh nee. ;D




Citaat van: arjenT5R op 10-08-2017 00:04:52
Toch fijn dat je lieve meisje voor je klaar staat met een potje troostwater  ;)

Lief he? :)


Citaat van: KIM op 09-08-2017 23:16:28
Het komt goed schatje.

:-* Weet ik ook wel. Het is voornamelijk in m'n hoofd waar het verwerkt moet worden. Voelt toch echt als een persoonlijke nederlaag.

Citaat van: elianmars op 09-08-2017 21:30:57
Als je het niet vertrouwt, laat je eens een keer goed nakijken, E.

Misschien een geruststelling, zoals jij je nu voelt, voel ik me al ruim vijf jaar lang. Elke dag doodmoe. Huisarts en ziekenhuis kunnen niks vinden. Ik heb het inmiddels maar geaccepteerd, maar ben soms echt jaloers op anderen die energie voor tien lijken te hebben....

Wat betreft de Tesla, dat komt wel weer goed. Je gezondheid is veel belangrijker ;)

Ik heb maandag om 12:30 ( :eusa_wall:) een afspraak bij de dokter. Er zal wel niks uitkomen, maar we zien wel.

Thanks voor de verdere vriendelijke reacties. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein