Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Claudia

Ach, uiteindelijk is ook een Tesla maar een auto.
Fijn dat het goed is met je hersenenhersentjes :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Ewout Schalkwijk

Ondertussen op het kamp :P











Citaat van: Chris op 12-09-2017 07:51:58
Goed om te lezen dat alles goed blijkt te zijn :).

Jammer van de Tesla inderdaad, maar het überhaupt hebben van werk en een goede gezondheid zijn uiteindelijk meer waard :). Volledig terug naar de Volvo hobby dan maar ;D.

Nee, nu ga ik jullie spammen met een Peugeot Partnerruil ;D

Citaat van: elianmars op 12-09-2017 08:21:37
Volledig mee eens.

Gaat de N nu alsnog eruit, eigenlijk?

Enne.... met je hoofd zit het wel goed. Ik heb gehoord dat jij gewoon 100 gaat worden  :-*

Mogelijk ruim ik de N ook op, maar die heeft nogal last van z'n hard schakelende automaat bij koude motor. Daar moet ik dus nog eens naar kijken. Iets met een B4 cover o.i.d. Geen idee of dat zelf te doen is.

100 jaar worden. Ik weet niet of dat in de huidige wereld nog een begeerlijk vooruitzicht is. :eusa_think: Dan moet ik nu nog 50 jaar en een maand. :P


Citaat van: Dirk342 op 12-09-2017 06:54:27
Het belangrijkste is dat jezelf in orde bent Ewout, denk ook dat slaap een goed medicijn is....
Jammer van de Tesla, maar wel een logische beslissing natuurlijk.

Slapen schijnt heel belangrijk te zijn. Uitslapen in het weekend doe ik dan ook heel graag, maar dat helpt volgens mij niet. vroeg naar bed is veel belangrijker, maar dan hou je geen avond meer over.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

widebody

Mooi dat er niks ernstigs te constateren viel, E-Wout! En met rust kan je veel ongemakken weer uitbannen.

Slaap tekort is killing. Er word niet voor niets gezegd dat voor de gemiddelde mens 8uur aan te raden is. Nu is dat voor veel mensen moeilijk(of niet) te realiseren, icm gezin en/of hobby.
Ik slaap ook pertinent te weinig maar kan mij er mee redden. Meestal heb ik tussendoor nog wel ff wat tijd om meen dutje te doen( en anders maak ik tijd ;D). Misscien dat jij tussendoor een half uurtje kan vinden en even de ogen dicht kan doen? Vaak knap je daar wel van op, zo tussendoor.

Jammer dat die witte schicht weer weg gaat. Beetje vreemde eend in jullie nest maar wel grappig om te lezen.
Wijze besluiten zijn niet altijd de leukste.
Partner FTW! :eusa_whistle:

de Boeing

ik zie wel een bepaalde kleur stelling daar op het "kamp" :)

Jammer dat je Tesla weg gaat maar krom liggen om hem te kunnen aanhouden is natuurlijk nooit goed. Ik, en vele met mij denk ik, hebben met plezier je ervaringen ermee gelezen.

razorx

Wel heel jammer van die Tesla. An sich is die Peugeot Partner trouwens geen nare werk auto.
Saskia had het Citroën diesel broertje (Berlingo) en dat was gewoon een goede auto.

Ik lees met blijdschap dat het goed met je gaat. Slaap doet wonderen.
En leuk die foto's van jullie met dat "biertje".

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-09-2017 18:41:36

Slapen schijnt heel belangrijk te zijn. Uitslapen in het weekend doe ik dan ook heel graag, maar dat helpt volgens mij niet. vroeg naar bed is veel belangrijker, maar dan hou je geen avond meer over.


Ik hoorde laatst een interview op de radio met een slaapdokter (ja, een echte dokter met resultaten die met wetenschappelijk onderzoek waren verkregen).

Daarin vertelde zijn dat 'een gemiddelde' volwassen persoon 8 uur slaap per nacht nodig heeft. (Uitzonderingen daargelaten, en ja, helaas zijn de meesten van ons gewoon gemiddeld....)

Ieder uur minder slaap per nacht is dus '1 uur-slaap-roof' per dag.
Als je dat iedere dag volhoudt, en 1 nachtje stiekum 2 uur korter slaapt, dan heb je na 5 dagen 6 uur slaap-roof gepleegd.
Uit dat onderzoek blijkt dat je dat niet inhaalt met 2 uurtjes uitslapen op zaterdag en zondag, want dan haal je maar '4 uur in' en kom je er nog 2 tekort.
Vermenigvuldig dit eens met 20 weken en theoretisch ben je dan uitgeput: 6 uur x 20 weken = 120 uur slaap tekort........(Dat is dus 3 werkweken continue slapen.....)

Ik merk het zelf ook: nog effe die serie of dat programma uitkijken, en je rooft zomaar 2 uur van je slaap af.

En nu niet allemaal over me heen vallen dat 'jij' wel met 5,5 uur slaap overweg kan. Dit was een gemiddeld onderzoek.

Ik probeer langer te slapen, is vroeger naar bed, maar het blijft lastig.
Een beeldschermbril (vroeger heette dat gewoon een leesbril) heeft ook geholpen de vermoeidheid te verhelpen.


En qua Tesla: je kan het T-shirt aanschaffen: 'Been there, drove it, got the picture!''

Sterkte.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

classicT5

Tv de deur uit, scheelt al veel met op tijd naar bed gaan en tot rust komen voordat je gaat slapen.

Ewout, succes met je nieuwe job, nieuwe auto, nieuwe gezondheid, etc :)

StefanCJ

Citaat van: Hiker op 13-09-2017 20:15:15
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-09-2017 18:41:36

Slapen schijnt heel belangrijk te zijn. Uitslapen in het weekend doe ik dan ook heel graag, maar dat helpt volgens mij niet. vroeg naar bed is veel belangrijker, maar dan hou je geen avond meer over.


Ik hoorde laatst een interview op de radio met een slaapdokter (ja, een echte dokter met resultaten die met wetenschappelijk onderzoek waren verkregen).

Daarin vertelde zijn dat 'een gemiddelde' volwassen persoon 8 uur slaap per nacht nodig heeft. (Uitzonderingen daargelaten, en ja, helaas zijn de meesten van ons gewoon gemiddeld....)

Ieder uur minder slaap per nacht is dus '1 uur-slaap-roof' per dag.
Als je dat iedere dag volhoudt, en 1 nachtje stiekum 2 uur korter slaapt, dan heb je na 5 dagen 6 uur slaap-roof gepleegd.
Uit dat onderzoek blijkt dat je dat niet inhaalt met 2 uurtjes uitslapen op zaterdag en zondag, want dan haal je maar '4 uur in' en kom je er nog 2 tekort.
Vermenigvuldig dit eens met 20 weken en theoretisch ben je dan uitgeput: 6 uur x 20 weken = 120 uur slaap tekort........(Dat is dus 3 werkweken continue slapen.....)

Ik merk het zelf ook: nog effe die serie of dat programma uitkijken, en je rooft zomaar 2 uur van je slaap af.

En nu niet allemaal over me heen vallen dat 'jij' wel met 5,5 uur slaap overweg kan. Dit was een gemiddeld onderzoek.

Ik probeer langer te slapen, is vroeger naar bed, maar het blijft lastig.
Een beeldschermbril (vroeger heette dat gewoon een leesbril) heeft ook geholpen de vermoeidheid te verhelpen.


En qua Tesla: je kan het T-shirt aanschaffen: 'Been there, drove it, got the picture!''

Sterkte.

Voor wat betreft slaaproof: dat geloof ik wel. In de maanden juni/juli ben ik steeds later gaan slapen. Omdat het lekker licht is buiten bleef ik vaak op tot 23.30. Ik sta doorgaans voor 6.00 op, ga sporten en dan door naar mijn werk. Nadat ik dit een maand of twee gedaan had was ik echt gesloopt, ik had serieus veel minder energie. Ik ga sinds augustus rond 22.00 naar bed en probeer uiterlijk om 22.30 te slapen. Ik kijk geen tv meer in bed, lees een boek en van gelukkig vlot in slaap. Die 1 tot 1,5 uur extra rust doet me echt goed. Ik wordt ondanks het vroege uur fit wakker en heb voor de hele dag genoeg energie. Hiernaast merk ik (mogelijk gedeelte placebo-effect maar soit) dat goede en gezonde voeding ook helpt. Ik probeer 5 ons groente per dag te eten en eet vrij weinig chips/koek/snoep.

@ Ewout, jammer van de Tesla maar uiteindelijk is het 'maar' een auto. Die Peugeot is ook een leuk ding en je hebt in ieder geval direct weer werk. Thuis zitten is ook zo wat.

;)

Marije

Okay, okay, ik ga al naar bed...  :-*

Reitse

Voor mij werkt 7:30 slaap het beste, dus uiterlijk 22:00 erin, half uurtje later wegzakken en 6:00 weer wakker. Ook in het weekend, vast ritme werkt namelijk beter dan wisselen.

Ander dingetje wat ook wel helpt is het wegleggen van je mobieltje. Geen whatsapp, facebook, fuckbook, twitter, instagram, snapshit, telegram, hyves of ICQ meer later op de avond. Geef je hoofd de kans om tot rust te komen. Als het écht belangrijk is, dan bellen mensen wel.

peteRRR

Het tijdstip van wakker worden schijnt ook belangrijk te zijn,...tijdens je slaap kom je in een cyclus terecht van slaap, diepe slaap,zeer diepe slaap
en rem slaap dat is een cyclus voor iedereen,

Als je bv midden in de remslaap je wekker zet dan wordt je brak wakker en moet je daar maar van af zien te komen in de dag.

Er zijn sites waar je dit kan lezen en calculators voor de cyclus berekening van hoe laat je gaat slapen en wanneer je het beste kan wakker worden.

Kan evt ook nog bijdragen aan de gezondheid.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

petrolhead

Citaat van: peteRRR op 14-09-2017 16:45:06
Het tijdstip van wakker worden schijnt ook belangrijk te zijn

Dat klopt volgens de wetenschap. Avond is minder belangrijk. Dus altijd uitslapen of niet ;)

elianmars

#7152
Goed en lang slapen lukt mij al jaren niet (meer).
We proberen op tijd naar bed te gaan, ca 22:30 uur naar boven. Eerder is bijna onmogelijk door de kids die niet naar bed zijn te slaan. Om 6:30 uur gaat de wekker. Als ik direct in slaap zou vallen, zou ik aan ca 8 uur slaap komen.
Maar dat haal ik lang niet. Ten eerste omdat ik niet gelijk in slaap val (mijn vrouw is weg als ze haar ogen dicht doet). Soms lig ik anderhalf uur later nog steeds wakker). Ten tweede word ik minstens twee keer per nacht wakker en dan duurt het rustig weer een half uur voordat ik weer in slaap val.
Mijn vermoeidheid zal dus toch aan het slaapgebrek liggen  :eusa_shifty:

)()()sT

Je moet ook niet eens zoveel in die app-groepjes zitten!


;D

elianmars

Citaat van: )()()sT op 15-09-2017 15:24:31
Je moet ook niet eens zoveel in die app-groepjes zitten!


;D


Ja, jíj zit me dag en nacht te appen  :eusa_snooty: