Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: haasje op 29-10-2017 22:13:29
Je schrijft eerder dat je je accu aangesloten hebt met contact, lampen etc aan.


Uuuuhhhhhhhh.... :-[

Ff niet aan gedacht ;D

Het ligt niet aan dat apparaatje, maar de volgende keer doe ik het toch gewoon weer op de oude manier. Nu moet ik de klok en de ramen toch nog opnieuw instellen. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

haasje

Zit net nog iets te bedenken:
Al zou je wel je contact etc uit laten, dan moet je nog eerst minimaal 1 minuut wachten. Na het sluiten van de auto duurt het nog minimaal 1 minuut voordat de auto "in slaap gaat". Tot die tijd zijn de meeste computers etc nog actief en zal het stroomverbruik nog redelijk hoog zijn.

Wil je het geheugen etc bewaren gebruik dan een 2de accu en startkabels of een acculader met een voeding optie, direct aangesloten op de accupolen of de aansluitpunten voor hulpstarten.

elianmars

Mooi dat het weer in orde is, E! :D

Marc O.

Gelukkig opgelost! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Citaat van: haasje op 29-10-2017 20:55:31
kijk eens naar zekering 26
:eusa_clap: :eusa_clap: komt dit vaker voor bij de taxi's Erwin ?

haasje

nee, had even in het schema gekeken welke zekering voor de obd is. Stond in de screenschot er niet bij

Ewout Schalkwijk

Kerst enzo

Nu vier maanden rondgereden in m'n Peugeot Partnerruil die door m'n nieuwe werkgever ter beschikking is gesteld en ik moet zeggen dat het me 100% meevalt qua rijgedrag en wegligging. Slecht 25% van het vermogen van de Tesla, maar eigenlijk mis ik die totaal niet. Marije rijdt fulltime in de NN, en ik rijd m'n privé kilometers weer in de N. Met geluk zo'n 300-500 kilometer per maand.

De N heeft bij 2300 toeren op de cruisecontrol nog steeds last dat de motor een klein beetje bokt en dat dan de motorstoring aangaat vanwege een fout in de EGR. Bij stevig doortrappen helemaal nergens last van. Toch maar eens (als het weer warmer wordt) de EGR nog verder uit elkaar puzzelen of geheel vervangen.

Een half jaar geleden had ik eens voor de grap een Ecocut Pro (https://ecocut-pro.de/en/) gekocht, maar ik had nog geen versleten wissers. Nu waren de wissers van de N ondertussen zo slecht geworden dat wanneer je ze gebruikte de ruit bijna ondoorzichtig werd. De Ecocut haalt feilloos een heel dun randje rubber van het blad af, en daarna heb je letterlijk 'als nieuwe' bladen. het verschil is dramatisch. Nu herinner ik me niet meer helemaal wat ik betaald heb voor het apparaatje maar dat ligt ronde de 12 euro vanuit Duitsland. Niet gek als je bedenkt dat nieuwe wisserbladen toch best heel stevig aan de prijs zijn. De Ecocut heet twee gleuven; nummer een en twee. Blijkbaar gebruik je de eerste keer nummer 1 en bij verdere slijtage nummer twee. Al zou het slechts de levensduur verdubbelen (in theorie verdrievoudigen) dan heeft het apparaatje zich bij de eerste keer gebruiken al terugverdiend. :D

Wat plaatjes bij het praatje:

De Ecocut Pro


De twee geleiders


Het resultaat






Rest mij alleen nog de lezers een fijne kerst te wensen en een heel goed 2018.




Ja, er zit een foutje in de kaart... :-[
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

volvobug

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-12-2017 15:58:34
.......
Ja, er zit een foutje in de kaart... :-[

Ja, je bent er op tijd bij  ;D, maar alvast bedankt!..

Geinig ding voor die ruitewissers.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-12-2017 15:58:34

Een half jaar geleden had ik eens voor de grap een Ecocut Pro (https://ecocut-pro.de/en/) gekocht, maar ik had nog geen versleten wissers. Nu waren de wissers van de N ondertussen zo slecht geworden dat wanneer je ze gebruikte de ruit bijna ondoorzichtig werd. De Ecocut haalt feilloos een heel dun randje rubber van het blad af, en daarna heb je letterlijk 'als nieuwe' bladen. het verschil is dramatisch. Nu herinner ik me niet meer helemaal wat ik betaald heb voor het apparaatje maar dat ligt ronde de 12 euro vanuit Duitsland. Niet gek als je bedenkt dat nieuwe wisserbladen toch best heel stevig aan de prijs zijn. De Ecocut heet twee gleuven; nummer een en twee. Blijkbaar gebruik je de eerste keer nummer 1 en bij verdere slijtage nummer twee. Al zou het slechts de levensduur verdubbelen (in theorie verdrievoudigen) dan heeft het apparaatje zich bij de eerste keer gebruiken al terugverdiend. :D

Wat plaatjes bij het praatje:

De Ecocut Pro
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/xc70/IMG_0190.jpg

De twee geleiders
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/xc70/IMG_0191.jpg

Het resultaat
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/xc70/IMG_0189.jpg


Dat tooltje ga ik ook bestellen!!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Citaat van: Hiker op 29-12-2017 11:21:32
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-12-2017 15:58:34

Een half jaar geleden had ik eens voor de grap een Ecocut Pro (https://ecocut-pro.de/en/) gekocht, maar ik had nog geen versleten wissers. Nu waren de wissers van de N ondertussen zo slecht geworden dat wanneer je ze gebruikte de ruit bijna ondoorzichtig werd. De Ecocut haalt feilloos een heel dun randje rubber van het blad af, en daarna heb je letterlijk 'als nieuwe' bladen. het verschil is dramatisch. Nu herinner ik me niet meer helemaal wat ik betaald heb voor het apparaatje maar dat ligt ronde de 12 euro vanuit Duitsland. Niet gek als je bedenkt dat nieuwe wisserbladen toch best heel stevig aan de prijs zijn. De Ecocut heet twee gleuven; nummer een en twee. Blijkbaar gebruik je de eerste keer nummer 1 en bij verdere slijtage nummer twee. Al zou het slechts de levensduur verdubbelen (in theorie verdrievoudigen) dan heeft het apparaatje zich bij de eerste keer gebruiken al terugverdiend. :D

Wat plaatjes bij het praatje:

De Ecocut Pro
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/xc70/IMG_0190.jpg

De twee geleiders
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/xc70/IMG_0191.jpg

Het resultaat
http://www.reinemoen.net/ting_og_tang/xc70/IMG_0189.jpg


Dat tooltje ga ik ook bestellen!!

Was ik ook van plan, maar zag toch wel een hoop negatieve recensies. Daarom toch maar weer een setje nieuwe wissers gehaald bij Hooftman (voor ruim 40 euro  :eusa_shifty: ) ;D

Ewout Schalkwijk

Met veel nieuwe dingen valt of staat het succes of degene zich even kort verdiept in de materie. Door de jaren heen begin ik me te beseffen dat er wel erg veel uilskuikens op de wereld rondlopen.

Dit kan gewoon niet fout gaan. Een vloeiende beweging van boven naar beneden langs het blad op  'standje 1' en klaar. 20 euro tegen 40 bij de eerste ronde.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-12-2017 12:40:51
Met veel nieuwe dingen valt of staat het succes of degene zich even kort verdiept in de materie. Door de jaren heen begin ik me te beseffen dat er wel erg veel uilskuikens op de wereld rondlopen.

Dit kan gewoon niet fout gaan. Een vloeiende beweging van boven naar beneden langs het blad op  'standje 1' en klaar. 20 euro tegen 40 bij de eerste ronde.

Veel klagers hebben het er over dat de wissers erg snel toch weer strepen trekken.

Maar het zou best (tijdelijk?) kunnen werken. Ik moest ook perse snel nieuwe wissers hebben. Waarschijnlijk was het exemplaar aan de bestuurderskant beschadigd door ijs. Leek wel of ik door matglas moest turen. Eerst geprobeerd om links en rechts te wisselen, maar dat gaat dus niet. Links past niet in de rechter arm en andersom. Na 300 km matglas loeren was ik er klaar mee en heb een nieuwe set gehaald ;D

NinaPaul

Mensen die tevreden zijn hebben vaak niet de "nood" om een recensie te schrijven, andersom juist wel.

Als je ruitenwissers echt versleten zijn (uitdroging, beginnen los te laten op de naad) dan helpt een randje eraf halen niet meer.

Ikzelf heb altijd minimaal één setje op voorraad (passen dan ook op de 850's V70 en de C70) bestel ze gewoon online bij de spullen van een beurt of herstelling.
Flatblades kosten tussen de 6 en 12 euro per stuk (530mm) op mister-auto, auto-doc etc. meestal van merken bölk, bosch, champion.
Het oude type is goedkoper, tussen de 4 en 10 euro per stuk.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Claudia

Mijn D5 en ik zijn erg tevreden met de flatblades van Action (bijna gratis). Merk zelf i.i.g, geen verschil met de dure van Bosch, ook niet qua levensduur.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Blackfox

Citaat van: Claudia op 29-12-2017 16:12:42
Mijn D5 en ik zijn erg tevreden met de flatblades van Action (bijna gratis). Merk zelf i.i.g, geen verschil met de dure van Bosch, ook niet qua levensduur.

Zelfde ervaring hier  :eusa_clap: Volgens mij zit het al een jaar op mijn S60 ;D en nog geen problemen.

Reserve setje ligt al een jaar in de kofferbak ;D